2

مرحوم دولابی: هم اکنون شفاعت شده هستید

  • کد خبر : 221013
  • ۰۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۰:۱۵

مرحوم میرزا اسماعیل دولابی می فرمود: همین الان که در راهیم، دارند من و شما را شفاعت می‌کنند. حواستان را جمع کنید تا وقتی شما را جزو ملک خودشان می‌آورند، قبول کنید. همه شما را می‌گوید این مال من است، آن مال من است؛ قشنگ با آنها باشید.

دولابی

به گزارش خبرگزاری تسنیم، مرحوم میرزا اسماعیل دولابی می فرمود: کسی گفت دوستم بیچاره‌ام کرده است. گفتند مگر چه کرده است که بیچاره شده‌ای؟ گفت چنین و چنان کرده است و چند فقره از کارهایی که او کرده بود را گفت. از احسان و عطا و لطف خوبان، پدران و مادران خط سیر ما را درست آورده‌اند تا من و شما را اینجا نشانده‌اند. مرتباً دارند خود را معرفی می‌کنند و از همین جا دارند شفاعت می‌کنند – نه اینکه بگذارند به قیامت برسد. همین الان که در راهیم، دارند من و شما را شفاعت می‌کنند. حواستان را جمع کنید تا وقتی شما را جزو ملک خودشان می‌آورند، قبول کنید. همه شما را می‌گوید این مال من است، آن مال من است؛ قشنگ با آنها باشید و شکر آنان را بکنید. احسان و عطای آنها را بگیرید. مبادا فراموش کنید – آنها همین حال، شما را شفاعت کرده‌اند.

آن که بیناست می‌داند که شما هم اکنون شفاعت شده هستید. یعنی بهشت مال شماست و شما مال بهشتید. آیا نمی‌گویید که شفاعت می‌کنند و به بهشت می‌برند؟ سرت را که یک تکان بدهد و جابجا کند، پاک است – هم ظاهرت و هم باطنت. هر موجودی یک ملکوت دارد و یک ملک. بدنت ملک تو و قلب و جان و روحت، ملکوت توست. فسبحانَ الذی بیده ملکوُتُ کُلِّ شیءٍوَ الیهِ تُرجَعوُنَ ملکوت شما متعلق به خدا و در دست اوست و متعلق به امام(ع) و خوبان است. ملکت هم اینجا در جوار آنها نشسته است. این بدن ظاهر و هیئت و سر و چشم و ابرو مربوط به ملک است. روی مُلک او هم نشسته‌اید. لِمَنِ المُلکُ الیومَ للهِ الواحِدِ القهارِ. ملک هم مال او، ملکوت هم مال او. پیراهن تنت هم مال اوست، زیرا مربوط به ملک است. موی سرت هم که از ملکوت به ملک زده است، باز متعلق به اوست. اصلاً ملکی هم که زیرت قرار دارد و اطاقی که در آن نشسته‌ای و اینهایی که در آن هستی – خودت و جا و مکانت – همه متعلق به او و خوبان است.

کتاب طوبی محبت؛ جلد چهارم – ص ۵۴

مجلس حاج محمد اسماعیل دولابی

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=221013

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر