1

اولین روز “ماه مبارک رمضان” در افغانستان تعطیل رسمی است

  • کد خبر : 221218
  • ۰۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۰:۲۳

افغانستان روز شنبه اولین روز ماه مبارک رمضان را مطابق معمول سال های گذشته تعطیل رسمیی اعلام کرد.
 

اولین روز

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری میزان، دادگاه عالی افغانستان با انتشار بیانیه ای اعلام کرد که امروز اولین روز ماه مبارک رمضان و دستگاه های دولتی تعطیل رسمی است.
عالمان دینی افغانستان دیروز در خطبه های نماز جمعه به مناسبت فرارسیدن ماه رمضان از گروه طالبان خواستند که در این ماه آتش بس اعلام کند، اما این گروه هنوز واکنشی در این خصوص نشان نداده است.
گروه طالبان، یک روز پیش از فرارسیدن این ماه مبارک، حمله خونینی را به پایگاهی در شهرستان شاه ولی کوت استان قندهار صورت دادند که دست کم ۱۶ سرباز ارتش کشته و ۸ تن دیگر زخمی شده اند.
عبدالله عبدالله، رئییس اجرایی دولت افغانستان نیز با انتشار پیامی به مناسبت فرا رسیدن ماه رمضان از مخالفان مسلح خواست تا دست از جنگ و مزدوری بیگانگان برداشته و به برکت این ماه مبارک، به ندای صلح و آشتی لبیک بگویند.
رییس اجرایی تاکید کرده که متاسفانه طالبان و دیگر گروه‌های تروریست‌ و حامیان آنان٬‌ حتی در ماه مبارک رمضان از ارتکاب عملیات انتحاری و جنگ و جنایت علیه مردم افغانستان و دشمنی با ملت، برخلاف تمام اصول و موازین دینی٬ دریغ نمی‌ورزند.
عبدالله، از مردم افغانستان تقاضا کرده است که مثل همیشه در ماه مبارک رمضان، سخاوتمندانه دست بی‌نوایان و فقیران این سرزمین را بگیرند و از حکومت و قوای مسلح خویش در جنگ با طالبان و تروریست‌ها، حمایت و پشتیبانی کنند و اجازه ندهند دشمنان دین و عزت این سرزمین لذت و امنیت عبادت ماه پربرکت رمضان و سرور و شادی ایام عید را از ملت و مردم ما بستانند.
وی، افزوده است که مردم ما امسال درحالی به استقبال ماه رمضان می‌روند که باوجود دشواری‌ها و مشکلات، برخلاف آمال و برنامه‌های شوم دشمنان و تروریست‌ها، به سوی ثبات و استقرار گام برمی‌داریم.

رئیس اجرائی دولت افغانستان گفته است که دشمنان در سراسر کشور در میدان نبرد شکست خورده‌اند و برنامه‌های بزرگ اقتصادی و عمرانی در سطح ملی و منطقه‌ای درحال عملی شدن است و افغانستان از حمایت همه جانبه جامعه بین المللی برخوردار می‌باشد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=221218

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر