1

همسر مروان برغوثی: موفقیت اسرای فلسطینی در اعتصاب غذا مایه فخر و عزت ماست

  • کد خبر : 221246
  • ۰۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۴

همسر اسیر معروف فلسطینی اظهار کرد به این مقاومت و موفقیت در این امتحان بزرگ افتخار می کنم، مقاومتی قهرمانانه که در شرایطی دشوار به دست آمد.

به گزارش افق به نقل از المیادین، همسر مروان برغوثی، اسیر فلسطینی و عضو شورای انقلابی جنبش فتح که اعتصاب غذای اسرای فلسطینی در بند را سازماندهی می کرد، در واکنش به پیروزی اسرای در بند، اظهار داشت به عنوان همسر یک اسیر در بند، به این موفقیت افتخار می کنم.

فدوی برغوثی تصریح کرد: به این مقاومت و موفقیت در این امتحان بزرگ افتخار می کنم، مقاومتی قهرمانانه که در شرایطی دشوار به دست آمده است، این پیروزی زمانی به دست آمد که جهان بر این باور بود فلسطینیان توانایی دستیابی به موفقیت و پیروزی را ندارند. اما اسرای ما چهل و یک روز مسیر عزت و کرامت را پیمودند و توانستند این پیروزی بزرگ را که پیروزی ملت فلسطین است رقم بزنند.

وی افزود: حرکتی که اسرای فلسطینی آغاز کردند و به نتیجه رساندند، سبب وحدت مردم فلسطین در رویارویی با اشغالگران و رسیدن به آزادی سرزمین، آزادی قدس و آزادی اسرا خواهد شد. مبارزه ما در همین سطح باقی نمی ماند بلکه این مبارزه از امروز آغاز شده است، آزادی اسرای در بند هدف مبارزه ماست، پیام امروز ما این است که موضوع اسرای فلسطینی بر هرگونه تلاش دیگری اولویت دارد و شرط هرگونه فعالیت سیاسی است نه آنکه نتیجه تحرکات سیاسی باشد.

همسر مروان برغوثی ادامه داد روزهای اول آغاز اعتصاب غذا، اشغالگران اسرا را به اعدام و مرگ تهدید می کردند، می گفتند با اعتصاب کنندگان مذاکره نخواهند کرد. می گفتند با مروان برغوثی مذاکره نمی کنند حتی اگر در حال مرگ باشد. اما شاهد بودیم که مروان برغوثی با عزت در مذاکرات حاضر شد و نتیجه مذاکره نیز این شد که طرف مقابل خواسته های انسانی برغوثی را پذیرفت. نبردی که در زندان ها آغاز شده بود قهرمانانش کسانی بودند که در شکل دهی انتفاضه نقش داشتند و ما به قهرمانانمان اعتماد داریم. در روزهای آینده متن کامل توافق با اسرا منتشر می شود و آشکار خواهد شد که اسرا به بیش از آنچه که انتظار داشتند رسیدند.

باشگاه

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=221246

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر