1

علی مطهری باید در هیات رئیسه بماند؛ اغراق نیست اگر بگوییم او یک سرو گردن از تمام ۱۲۰نفر فراکسیون امید بالاتر است

  • کد خبر : 221254
  • ۰۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۱:۱۶

صادق زیباکلام معتقد است که علی مطهری یک سر و گردن از بسیاری نمانیدگان فراکسیون امید بهتر فعالیت کرده است و باید در هیات رئیسه مجلس باقی بماند.

صادق زیباکلام معتقد است که علی مطهری یک سر و گردن از بسیاری نمانیدگان فراکسیون امید بهتر فعالیت کرده است و باید در هیات رئیسه مجلس باقی بماند.
زیباکلام در گفتگو با خبرنگار سیاسی «انتخاب» اظهار داشت: مسلم است که دکتر علی مطهری نشان داده است که واقعا یک فرد کاملا دموکراتیک است، فردی که پای خیلی از اصول و موازین خود می ایستد. اصولی که با کمال تاسف، خیلی از فراکسیون امیدی ها پای آن نایستادند. ان برهه ها و زمان هایی که انتظار می رفت فراکسیون امید در مجلس قد علم کند و بایستد، شاهد بودیم که بدبختانه جاخالی داد و جای آنها مطهری ایستاد.
وی افزود: شاید سخنی به اغراق نگفته باشم اگر بگویم فراکسیون امید یک طرف و علی مطهری به تنهایی یک سر و گردن از فراکسیون امید ۱۲۰ نفره بالاتر می ایستد و فعالیت می کند.
این تحلیلگر سیاسی با اشاره به برخی اخبار در مورد تلاش برای عدم حضور مطهری در هیات رئیسه آینده گفت: هرگونه توافقی که نهایتا باعث شود مطهری از هیات رئیسه و نائب رئیسی حذف شود، یک گام به عقب برای جریان دموکراسی خواهی تلقی می شود.
وی افزود: اگر این شایعه واقعیت داشته باشد که برخی از سران اصولگرای مجلس و شماری از نمایندگان نزدیک به دولت به همراه جبهه پایداری می خواهند تبانی کنند که علی مطهری را از نایب رئیسی بردارند، باید بگویم این اتفاق بد و نابخشودنی است. البته ما از جبهه پایداری توقعی نداریم، طبیعی است که اینها نخواهند مطهری نائب رئیس بماند، همینطور از اصولگرایان هم انتظار نداریم که پشت مطهری بایستند. انتظار ما از امیدی ها و طرفداران دولت است که از مطهری حمایت کنند.
زیباکلام تاکید کرد: تاسف بار است که برخی از نمایندگان فراکسیون امید در صورت صحت اخبار، با همکاری برخی دیگر دست در دست هم، علی مطهری یا پزشکیان را از نائب رئیسی مجلس بردارند. این در حقیقت یک گام بلند به عقب خواهد بود.
وی خاطرنشان کرد: امیدوارم انچه شایع شده، تنها یک شایعه باشد و ما شاهد یک اتحاد شوم بین اصولگرایان، برخی طرفداران دولت روحانی و جبهه پایداری نباشیم. اگر اینطور شود، به اعتبار روحانی خدشه وارد خواهد شد. این درست نیست آن همه تلاش و تقلایی که برای رای آوری سنگین روحانی انجام شد، چنین پاسخی داشته باشد و دولت بیاید برای خوشامد اصولگرایان و کاستن از ناراحتی شان، مطهری را از نائب رئیسی بردارد.
استاد دانشگاه تاکید کرد: روحانی نباید فراموش کند که وامدار افرادی مثل مطهری است.
وی همچنین با اشاره به  شایعات در مورد توافق تیم لاریجانی در مورد حذف مطهری از هیات رئیسه گفت: بعید می دانم لاریجانی پشت این ماجرا باشد، چون از زمانی که مجلس دهم تشکیل شد، رویکرد او رویکرد مثبتی بوده است. در واقع، لاریجانی با این رویکرد خود توانسته در میان قشر فرهیخته جا باز کند.
زیباکلام اضافه کرد: مطهری و پزشکیان رفتار بسیار متعادل و متینی در یک سال و نیم گذشته داشته اند. اینطور نبوده نطق های قبل از دستور مطهری یا سخنرانی های بیرون از مجلسش، باعث مشکلاتی برای لاریجانی و رهبری اصولگرایان در مجلس شود. بعید می دانم واقعا لاریجانی به این جمع بندی رسیده باشد که مطهری را از نائب رئیسی بردارد.
لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=221254

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر