2

جزئیات دلایل استعفای استاندار کرمان از زبان یک نماینده مجلس

  • کد خبر : 221432
  • ۰۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۶

نماینده مردم کرمان در مجلس گفت: طبق اظهارات شخص استاندار کرمان، حجم زیاد کار و خستگی مفرط دلیل اصلی استعفای ایشان از سمت استانداری بوده اما بنظر پاره ای از جریانات سیاسی در این امر دخیل هستند. با این حال نمایندگان مجلس و بنده بر ادامه فعالیت ایشان اصرار داریم.

تصویر جزئیات دلایل استعفای استاندار کرمان از زبان یک نماینده مجلس

محمدرضا پور ابراهیمی درباره دلایل درخواست استعفای علیرضا رزم حسینی استاندار کرمان از وزارت کشور در گفتگو باجام جم آنلاین تصریح کرد: ایشان ظاهرا قبل از آغاز انتخابات ریاست جمهوری موضوع را با وزیر کشور مطرح کرده و گفته بودند امکان ادامه فعالیت را نداشته و قصد دارند به امورات شخصی خود رسیدگی کنند.

وی افزود: ما اعتقاد داریم حال که دولت آقای روحانی باز روی کار آمده، ایشان به ادامه فعالیت خود در استانداری اهتمام ورزند تا ان اشالله کاره های اقتصادی خوبی که در این مدت در استان صورت گرفته با پیگیری شخص استاندار استمرار یابد.

نماینده مردم کرمان در خانه ملت با طرح دو سناریو به واکاوی دیگر دلایل استعفای رزم حسینی پرداخت و گفت: یک موضوع این است که وی بخاطر جو سیاسی موجود در کرمان و مانور برخی از جریانهای تندور اصلاح طلب تحت فشار، مجبور به استعفا شده اند. این در حالی است که آقای استاندار جز اصلاح طلبان معتدل هستند.

پور ابراهیمی سناریوی دوم را در بحث مربوط به چگونگی تفویض اختیارات به یک استاندار دانست و خاطر نشان کرد: در این بخش خود مجلس هم همسو با تقویت گستره اختیارات استانداران در برنامه ششم توسعه صراحت دارد. بنظر می رسد ایشان این حجم از واگذاری اختیارات به یک استاندار را متناسب با شرح وظایف ندانسته و به همین دلیل استعفا کردند.

وی در پاسخ به این سئوال که مجلس چه وریکردی به این استعفا دارد و بطور کلی پذیرش یا عدم پذیرش این درخواست در چه مرحله ای است، عنوان داشت: همین امروز صبح با نمایندگان جلسه ای تشکیل شد و ما نامه ای برای وزیر کشور تنظیم کردیم تا استعفای آقای رزم حسینی مورد قبول وزیر محترم کشور واقع نگردد. مضاف براین که با توجه به رویکرد توسعه ای شخص استاندار اکثر نمایندگان و اینجانب بر ابقاء و ادامه کار وی اتفاق نظر دارد.

پور ابراهیمی اضافه کرد: امروز یک جلسه ای هم که با آقای امیری معاون پارلمانی رییس جمهور داشتم که ایشان هم ابراز داشتند با وزیر کشور موضوع را مطرح کردم و آقای رحمانی فضلی نیز با استعفای ایشان مخالف کردند و بطور کلی از نظر وزارت کشور بحث استعفای استاندار منتفی است و فعلا مورد پذیرش نخواهد بود.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد: با توجه به تمدید مجدد دولت یازدهم استاندار کرمان هم با رویکرد غیر سیاسی که از ایشان سراغ داریم به کار خود ادامه دهند و چنانچه بعدها در وزارت کشور تغییر و تحولاتی داشتیم دیگر باید منتظر تغییر و یا ابقاء ایشان در استانداری باشیم.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=221432

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر