1

حسین‌آبادی: نمی‌دانم از کجا باب شده که کانون وکلا نباید در سیاست دخالت کند

  • کد خبر : 221636
  • ۰۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۰:۲۲

رییس‌کانون وکلای دادگستری مرکز با بیان اینکه نمی‌دانم از کجا باب شده که کانون وکلا نباید در سیاست دخالت کند، خواستار تحرک بیشتر حقوقدانان در مسائل سیاسی و اجتماعی شد.

امیر حسین‌آبادی در مراسم تقدیر از فعالان ستاد وکلا و حقوقدانان حسن روحانی که عصر امروز در دانشگاه تربیت مدرس برگزار شد، با تبریک حلول ماه رمضان گفت: مردم در انتخابات ریاست جمهوری انتخابی کردند که به معنای واقعی رشد را نشان دادند. این مردم رشید هستند و آگاهی خود را به اثبات رساندند. وقتی روزنامه لوموند می‌گوید مردم در ایران به یارانه نه گفتند و آزادی را به یارانه ترجیح دادند افتخار بزرگی است. این ملت لیاقت حکومت شایسته را دارند. من در تبریک خود به آقای روحانی گفتم که این رای پشتوانه شماست که از هر نیرو و لشکری برای شما مهمتر است و امیدوارم دولت خواسته مردم را به انجام برساند.
به گزارش افقنیوز، رییس کانون وکلای دادگستری مرکز  ادامه داد: حقوقدان بودن ایجاب می‌کند فرد در مسائل حساس باشد. من نمی‌دانم از کجا باب شده کانون وکلا نباید در سیاست دخالت کند. سه دوره رییس کانون وکلا سناتور بوده است. حقوقدانان بحث را ادامه دهند و برای فعالیت اعلام آمادگی کنند. هر کس در جامعه وظیفه‌ای دارد. حقوقدان کارش مسائل اجتماعی -سیاسی است. وکلا و حقوقدانان در پاکستان بر سر مسائل اجتماعی کشته می‌دهند و بی‌تفاوت نیستند. ما باید تحرک بیشتری داشته باشیم و در مسائل سیاسی، اجتماعی دخالت کنیم اما متاسفانه فعلا آنطور که باید و شاید، نیست.
او با بیان اینکه انشالله با این انتخابات کل حقوقدانان مملکت تحرک بیشتری از خود نشان دهند، اظهار کرد: امیداورم شاهد همکاری بیشتر حقوقدانان با دولت باشیم.  انتظار این است که حقوقدانان حداقل در زمینه حقوق شهروندی فعالیت کنند و افراد را از حقوق خود مطلع کنند.
حسین‌‌آبادی گفت: امیدوارم خداوند توفیق بدهد تا پاسخ حضور مردم در پای صندوق را بدهیم. این ملت شایسته دولت و حکومت شایسته است.
لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=221636

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر