3

افشای پشت صحنه «مهندسی لیست امید» توسط نماینده تهران

  • کد خبر : 221660
  • ۰۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۰:۴۸

با گذشت ده روز از انتخابات شورای شهر، طرح گسترده موضوع شفافیت لیست و شدت گرفتن انتقاداتی که به نحوه گزینش یا مهندسی لیست وارد شده است، موجب شد که دکتر محمود صادقی، نماینده تهران وعضو شورایعالی سیاست گزاری اصلاح طلبان در گفتگویی بخشی از پشت صحنه مهندسی لیست شورای شهر را فاش کند.

 افشاگری بزرگ از پشت صحنه مهندسی لیست توسط نماینده تهران
پیش از این مدافعین گزینش لیست امید، مکانیزیم انتخاب افراد تا مرحله ۴۲ نفره براساس امتیازات ومعیارهای دقیق عنوان می کردند اما اکنون محمود صادقی می گوید امتیاز بندی درگزینش لیست از ۸۰۰ نفر به ۲۱نفر ملاک نبوده و صرفا براساس نظر برخی افراد لیست انتخاب یا مهندسی شده است. صادقی می گوید: «انتخاب افراد هم در مراحل مختلف به‌ویژه در مرحله‌ای که از ۱۵۰ به ۴۲ رسید انتخابی بود.»
محمود صادقی در گفت و گویی با سایت امتداد، با صراحت از عدم اعتماد به امتیازات سخن گفته و شاخص ها را غیرکمی عنوان می کند و به حلقه ای اشاره می کند که لیست را انتخاب کرده است اما هویت انتخاب کنندگان را مسکوت می گذارد:
“صادقی سازوکار بستن لیست را بر اساس انتخابات و نه امتیازبندی عنوان کرد و گفت: «بر استفاده از امتیازبندی‌ها به‌ صورت یک شاخص قاطع تکیه نشد، در مورد امتیازبندی‌ها اعتراض وجود داشت و از سویی کیفی بوده و تبدیل کردن آن به امتیازهای کمی دشوار بود. “
صادقی ضمن آنکه به شیوه گزینش ۱۵۰ نفر از ۸۰۰ کاندیدای اصلاح طلب اشاره نکرده و آن را مسکوت می گذارد به انتخاب ۴۲ نفر توسط حلقه ای نامشخص اشاره کرده و تاکید می کند: این‌گونه نبود که فردی که بالاترین امتیاز را کسب می‌کند وارد لیست شود. امتیازبندی‌ها چون به‌صورت دقیق انجام‌نشده بود وشاخص‌ها نیز اکثراً کیفی بود و امتیازبندی کار دشواری بود  و در نهایت افراد امتیاز دهنده نتوانستند اعتمادها را جلب کنند که امتیازدهی با رعایت دقت بالا انجام‌شده است. درنهایت از بین قرارگرفته افراد در لیست انتخابی شد و در مرحله‌ای که از ۱۵۰ نفر به ۴۲ نفر رسیدیم و ۴۲۲ نفر نیز به صحن شورای عالی رفتند و انتخاب شدند.
نماینده تهران بر مخالفت خود با بسیاری از چهره های موجود در لیست اشاره می کند : «من به بسیاری از افرادی که انتخاب شدند رأی ندادم اما این افراد توانستند اکثریت آرا را کسب کنند. ما می‌توانستیم سیستمی اتخاذ کنیم که بر اساس اجماع باشد اما روش دیگر که براساس رأی اکثریت بود مورداستفاده قرار گرفت. “
این اظهارات در حالی بیان می شود که پیش از این جواد امام مدیرعامل بنیاد باران و عضو شورایعالی سیاست گذاری از دستکاری در امتیازات کاندیداها و اضافه کردن تعداد زیادی کاندیدای منتسب فاقد امتیاز لازم  به یکی از احزاب اصلاح طلب به فهرست۱۵۰ نفره و راهیابی چند نفر از آنان به لیست امید خبر داده بود که با توضیحات محمود صادقی عملا ملاک نبودن امتیاز دهی، انتخاب فهرست براساس نظر چند نفرخاص و عدم اعتماد به فرایند ارزیابی کاندیداها تایید شد.
لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=221660

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر