3

جهانگیری: کسانی که برخورد نادرستی با رأی ملت دارند، حتما اثرات رفتار خود را می بینند

  • کد خبر : 221677
  • ۰۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۳:۱۶

نظام بانکی با مشکلات فراوانی روبرو است و ما باید ابتدا مشکلات آن را برطرف و نظام بانکی را اصلاح کنیم.

معاون اول رییس جمهور با بیان اینکه مردم ایران با حضور پرشور در انتخابات ریاست جمهوری و انتخابات شوراهای شهر و روستا شگفتی سازی کردند گفت: ملت ایران در این انتخابات به معنای واقعی کاری کارستان کردند و نام ایران را در کنار بزرگترین دموکراسی های جهان به ثبت رساندند.
جهانگیری: کسانی که برخورد نادرستی با رأی ملت دارند، حتما اثرات رفتار خود را می بینند
به گزارش ایسنا، اسحاق جهانگیری عصر امروز (دوشنبه) در نشست و گردهمایی سراسری استانداران کشور با تبریک برگزاری پرشکوه انتخابات خطاب به استانداران و دست اندرکاران وزارت کشور، اظهار داشت: انصافاً زحمات فراوانی را متحمل شدید و با شجاعت از کیان انتخابات و برگزاری قانونمند آن و نیز از حقوق مردم دفاع کردید و طبق فرموده ی مقام معظم رهبری مردانه پای کار ایستادید که لازم است از همه مسئولین وزارت کشور، استانداران، فرمانداران، بخشداران، نیروهای مسلح و نیروی انتظامی و همه ی کسانی که به برگزاری انتخابات کمک کردند قدردانی کنیم.
معاون اول رییس جمهور ادامه داد: البته در ایام انتخابات و پس از آن عده ای که با تصوری غلط وارد عرصه ی انتخابات شده بودند، اقدام به بداخلاقی هایی کردند که البته این گونه مسائل در فضای انتخابات طبیعی است اما ما هم اکنون وارد دوره ی مهمی شده ایم و نباید وقت کشور را برای پاسخگویی به این گونه شبهه افکنی ها صرف کنیم و ذهن خود را به این حرفها و مسائل مشغول سازیم. امروز دغدغه ی ما باید حل مسائل کشور باشد و به مشکلات مردم بپردازیم.
وی اضافه کرد: کسانی که برخورد نادرستی با رأی ملت دارند، حتماً اثرات این رفتار خود را خواهند دید چرا که مردم به یاد می سپارند که چه کسانی با آنها رفتار توهین آمیز داشته است.
جهانگیری با بیان اینکه البته در برگزاری هر انتخابات نقاط ضعف و اشکالاتی نیز وجود دارد تصریح کرد: باید نقاط ضعف را به صورت دقیق آسیب شناسی کنیم و برای اصلاح آن راهکار و تدابیری بیندیشیم. یکی از این نواقص معطل شدن مردم برای رأی دادن بود که برای حل این مسئله نیازمند چاره اندیشی و اصلاح قانون انتخابات هستیم.
معاون اول رییس جمهور با یادآوری اینکه انتخابات ۲۹ اردیبهشت منظومه ی هماهنگی از برندگان را در برداشت، گفت: این انتخابات در منطقه ای پرمخاطره، ایران را سربلند کرد و به کشور امنیت،‌عزت و اقتدار بخشید و نخستین برنده ی انتخابات ملت ایران بودند که به تعبیر امام خمینی (ره)‌به صندوق های رأی هجوم آوردند و حرکتی تاریخی را به ثبت رساندند.
وی همچنین مقام معظم رهبری را یکی دیگر از برندگان انتخابات توصیف کرد و گفت: رهبر معظم انقلاب با درایت و دور اندیشی، مشارکت مردم در انتخابات را جشن ملی ایران نامیدند و پیش از انتخابات از مردم خواستند که اگر نظام را هم قبول ندارید اما به خاطر کشور و امنیت آن در انتخابات شرکت کنید.
جهانگیری در ادامه با بیان اینکه دولت نیز در انتخابات از این آزمون سربلند بیرون آمد، اظهار داشت: در این میان شخص دکتر روحانی بعنوان رییس جمهور منتخب پیروز دیگر این میدان بود که توانست با وجود بداخلاقی های فراوان رأی معناداری از مردم کشور دریافت کند.
معاون اول رییس جمهور با تاکید بر اینکه این نوع مشارکت و حضور چشمگیر در انتخابات در منطقه ی ملتهب خاورمیانه اتفاقی استثنایی است، گفت: همه ی ما مسئولیت سنگینی از سوی مردم بر دوش داریم و هم دولت و هم سایر قوا و نهادهای حاکمیتی و جریان های سیاسی همگی باید در این میان برای انجام وظایف خود احساس مسئولیت داشته باشند.
وی با تاکید بر اینکه باید انتخاب مردم را پاس بداریم و مطالبات آنان را دنبال کنیم، تصریح کرد: ما باید از حقوق شهروندان دفاع کنیم و در این شرایط رییس جمهور متعلق به همه ی ملت است و ما باید مطالبات کل ملت را دنبال کنیم.
معاون اول رییس جمهور با اشاره به اینکه مردم با حضور خود در انتخابات منزلت ایران را در منطقه و جهان افزایش دادند، خاطر نشان کرد: ما در منطقه ای هستیم که سران کشورهای منطقه از مراجعه به آرای مردم خود وحشت دارند و تصور آن را هم نمی توانند بکنند که برای اداره ی کشور به رأی مردم مراجعه نمایند و برای همین اکثراً‌ دارای حکومت های سنتی و استبدادی هستند.
جهانگیری با تاکید بر اینکه باید تفسیر درستی از انتخابات مردم ایران تبیین شود و پیام آن روشن گردد،‌گفت: نباید از کنار پیام این انتخابات به سادگی عبور کنیم و همه ی صاحبنظران، اتاق های فکر و مراکز مطالعاتی دولتی و خصوصی باید این میزان از مشارکت و مطالبات ملت را برای مسئولین کشور تحلیل کنند.
معاون اول رییس جمهور ادامه داد: باید مشخص شود که چه اتفاقی رخ می دهد که در شرایط فعلی منطقه و بین الملل و اوضاع داخلی کشور که کارهای مثبت را با هنرمندی کامل به شکل منفی جلوه می دهند، گرایش مردم در این شرایط به چه سویی است.
وی اضافه کرد: این موضوع نیز بسیار مهم است که با وجود آنکه همه می دانیم مردم ایران از نظر اقتصادی و معیشت در سختی بودند اما به شعارها و وعده هایی که تحت عنوان افزایش یارانه سر داده می شد نه گفتند و این اتفاقی تاریخی است که نباید به سادگی از کنار آن بگذریم.
جهانگیری با اشاره به دستاورد دولت تدبیر و امید در بازگرداندن ثبات به کشور و قابل پیش بینی بودن اقتصاد برای فعالان اقتصادی افزود: در انتخابات اخیر مشخص شد که مردم نسبت به آینده ی کشور حساس و نگران شده اند و یکی از دلایلی که به برخی وعده ها و شعارها نه گفتند این بوده که نگران بودند که آینده ی سیاسی و اقتصادی کشور چگونه خواهد شد.
معاون اول رییس جمهور با بیان اینکه انتخابات دارای دو وجه مهم بود، گفت: مشارکت عمومی که نشان دهنده ی ظرفیت و توانایی نهادهای سیاسی کشور است یکی از این ویژگی های مهم بود که توانست اقتدار ملی را ایجاد کند. با وجود آنکه در انتخابات رقابت جریانات سیاسی در بالاترین سطح خود قرار داشت، قدرت ملی کشور به نمایش گذاشته شد.
وی همچنین به وجه دوم انتخابات اشاره و خاطر نشان کرد: در این انتخابات یک طرف پیروز می شود که رییس جمهور همه ی ملت خواهد بود و آنچه مهم است این است که انتخابات اوج نقطه ی شکوفایی،‌ عظمت و اقتدار برای کشور بود و نباید کسی به خود اجازه بدهد که شیرینی این انتخابات را با بداخلاقی و سخنان نادرست به کام ملت تلخ کند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه اکنون دوران رقابت و حرف های تبلیغاتی به پایان رسیده است،‌گفت: مشکلات مردم کشور مشکلاتی جدی است و ما باید در این شرایط به دنبال حل مشکلات مردم باشیم.
جهانگیری با اشاره به اینکه امروز مسائل دنیا بسیار پیچیده شده است، گفت: از یک سو گروه های تندرو در آمریکا روی کار آمده اند و علیه ایران فضاسازی می کنند و حرف های نامربوطی علیه کشور ما به زبان می آورند و در این میان برخی کشورهای منطقه نیز متوجه نیستند که وارد چه جریاناتی می شوند. جغرافیای منطقه که قابل تغییر نیست و کشورهای منطقه باید بدانند که ما ناگزیر هستیم که در کنار یکدیگر زندگی کنیم. ما باید در سیاست خارجی خود کمک کنیم که وضع به هم ریخته ی کشورهای خاورمیانه اصلاح شود.
معاون اول رییس جمهور با بیان اینکه در بخش اقتصاد مشکل بیکاری شاه بیت اصلی و مهمترین چالش کشور است، گفت: ما باید برای اشتغال،‌ معیشت و تامین اجتماعی مردم و نیز برای رفع آسیب های اجتماعی چاره اندیشی کنیم.
وی افزود: مشکلات پیش روی کشور بزرگ است اما ظرفیت های فراوانی برای حل این مشکلات وجود دارد و جوانان تحصیلکرده، مدیران مجرب و منابع طبیعی فراوان از جمله ظرفیت هایی است که می تواند در حل مشکلات کشور موثر و کارساز باشد.
جهانگیری افزود: کشور از مدیران با تجربه و ارزشمند برخوردار است که شرایط مختلفی نظیر دوران جنگ را تجربه کرده اند و نباید به خاطر برخی اتفاقات،‌ حیثیت کل مدیریت کشور را زیر سوال ببریم.
معاون اول رییس جمهور در ادامه با تاکید بر اهمیت وظایف استانداران، آنها را مهمترین رکن تصمیم گیری و حاکم استان برشمرد و گفت: استانداران باید اولویت های استان را به خوبی شناسایی کنند و در صدد حل مشکلات برآیند.
وی همچنین با تاکید بر اینکه ایجاد یک میلیون شغل در سال مرد میدان می خواهد و الزامات خاص خود را می طلبد،‌گفت: در قانون برنامه ی ششم تصریح شده که ایجاد ۹۵۰ هزار شغل نیازمند جذب ۶۵ میلیارد دلار سرمایه گذاری خارجی است و این یکی از الزامات است و کسانی که در این مسیر حرکت نمی کنند یعنی در مسیر اشتغالزایی برای کشور نیستند.
دکتر جهانگیری با تاکید بر اینکه میدان دار شدن بخش خصوصی از دیگر الزامات اشتغال زایی است گفت: استانداران اجازه ندهند که کسی با بخش خصوصی برخورد کند و باید با همه ی توان پای این موضوع بایستند.
معاون اول رییس جمهور همچنین با بیان اینکه نظام بانکی نیز در این میان تکلیف و مسئولیت بزرگی بر دوش دارد گفت: نظام بانکی متاسفانه با مشکلات فراوانی روبرو است و ما باید ابتدا مشکلات آن را برطرف و نظام بانکی را اصلاح کنیم تا بتواند به کمک اشتغال زایی بیاید.
وی با یادآوری اینکه در بودجه ی سالانه و قانون برنامه موضوع معیشت طبقات ضعیف جامعه مورد توجه قرار گرفته است، گفت: در این راستا افراد تحت پوشش کمیته ی امداد و بهزیستی باید از سه منبع یارانه ی نقدی، مستمری ماهانه و کمک معیشتی دریافت مناسبی داشته باشند و بعنوان مثال یک خانواده ی پنج نفری حداقل ۷۰۰ هزار تومان از این سه محل دریافت کند.
دکتر جهانگیری افزود: باید در آینده کاری کنیم که کسانی که نیازمند هستند بتوانند حداقل از این میزان پرداخت برخوردار باشند و وعده ی رییس جمهور برای از بین بردن چهره ی خشن فقر تا پایان دولت نیز با اجرای چنین راهکارهایی تحقق خواهد یافت.
در این مراسم وزیر کشور و برخی معاونان وی و تعدادی از استانداران نیز گزارشی از اقدامات صورت گرفته و تدابیر اندیشیده شده برای برگزاری انتخابات ارایه کردند و به تشریح جزئیات و مسائل مختلف در این زمینه پرداختند.
افق نیوز
لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=221677

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر