2

پرویز فتاح: به ریشه‌کن شدن فقر تا پایان دولت دوازدهم امیدواریم

  • کد خبر : 221702
  • ۰۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۰:۰۶

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: براساس پیام رئیس جمهور و اعلام دولت و همچنین برنامه‌ریزی‌های موجود اینگونه به نظر می‌رسد که این اطمینان می‌تواند وجود داشته باشد که ما بر فقر پیروز شویم.

پرویز فتاح رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) در دیدار و ضیافت افطار رئیس جمهوری با مددجویان کمیته امداد و بهزیستی که در موسسه خیریه معلولین ذهنی وحدت برگزار شد، با تقدیر از برگزاری جلسات افطاری از سوی رئیس جمهوری اظهار کرد: ریاست جمهوری بانی برگزاری جلسات خیری در کشور شد که امروز شاهد تسری یافتن آن‌ها در سطح استان و دستگاه‌های دیگر هستیم.

به گزارش افق نیوز، وی با بیان اینکه این حضوری صمیمی برکات زیادی به همراه خود خواهد داشت خاطر نشان کرد: گرچه حضور مستمندان و مددجویان در چنین جلسه‌ای به صورت نمادین و به نمایندگی از کل کشور صورت می‌گیرد اما سبد کالا برای همه اقشار تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی در نظر گرفته شده است و معنای آن این است که آن خانواده‌ها حداقل یک وعده را مهمان دولت خواهند بود.

رئیس کمیته امام خمینی (ره) با تقدیر از دولت و مجلس به خاطر تصویب لایحه افزایش مستمری مددجویان گفت: از اقدام خوب دولت و مجلس در این زمینه تشکر می‌کنیم و می‌گوییم این اقدام از باور ما بالاتر بود اما این تذکر را می‌دهیم که باید عواقب احتمالی این موضوع را کنترل نماییم چراکه ممکن است به دلیل افزایش صورت گرفته شاهد بالا رفتن تعداد متقاضیان باشیم.

فتاح با اشاره به تاکیدات رئیس جمهوری مبنی بر لزوم ریشه‌کن شدن فقر تا پایان دولت دوازدهم با بیان اینکه این خبر،‌خبر بسیار خوبی است اظهار کرد: فکر می‌کنم با افزایشی که در روند پرداخت مستمری از سوی دولت و مجلس صورت گرفته و همچنین پرداخت یارانه‌ها به آن معنا شاهد فقر مطلق در کشور نباشیم اما براساس پیام رئیس جمهور و اعلام دولت و همچنین برنامه‌ریزی‌های موجود اینگونه به نظر می‌رسد که این اطمینان می‌تواند وجود داشته باشد که ما بر فقر پیروز شویم.

وی همچنین به برخی از اقدامات انجام شده از سوی کمیته امداد امام خمینی (ره) در سال ۹۵ اشاره کرد و گفت: سال گذشته دولت و مجلس ۱۰۰۰ میلیارد تومان وام اشتغال تخصیص دادند که امروز با اطمینان اعلام می‌کنیم با این مبلغ بیش از صد هزار نفر مشغول به کار شده‌اند. همچنین اعلام می‌کنیم که توانسته‌ایم حداقل ده درصد جامعه تحت پوشش کمیته امداد را کاهش دهیم.

رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) تصریح کرد: این اقدامات حامل پیغامی برای آنهایی است که تحلیل اقتصادی می‌کنند و اوضاع و احوال را آنقدر تیره و تار نشان می‌دهند. امروز دولت و مجلس و مجموعه نظام به سمتی حرکت می‌کنند که این امیدواری ایجاد می‌شود که می‌توانیم فقر را ریشه‌کن کنیم.

انوشیروان محسنی بندپی رئیس سازمان بهزیستی کشور نیز طی سخنانی در این مراسم با اشاره به حضور پرشور مردم در انتخابات ۲۹ اردیبهشت خاطر نشان کرد: مردم در ۲۹ اردیبهشت حماسه دیگری خلق کردند و باردیگر موجب تضمین و تحکیم ثبات و اقتدار جمهوری اسلامی شدند.

وی اظهار کرد: اقدامات انجام شده از سوی ریاست جمهوری برای جامعه هدف بهزیستی اثربخشی خود را در آرای صندوق‌های انتخابات ۲۹ اردیبهشت نشان داد.

رئیس سازمان بهزیستی افزایش مستمری مددجویان تحت پوشش، اقدامات انجام شده از سوی دولت در راستای کاهش طلاق و آسیب‌های اجتماعی را از جمله دستاوردهای دولت یازدهم برشمرد.

منبع: ایسنا
لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=221702

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر