1

۱۰ خرید گران قیمت لیگ برتر/ آبی ها اولین خرید گران امسال را رقم زدند

  • کد خبر : 221718
  • ۰۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۱:۲۴

ستاره کهکشانی‌ها که یکی از عناصر اصلی رئال‌ مادرید در قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا بود در تابستان ۲۰۱۴ با آمدن «خامس رودریگز» راهی منچستریونایتد شد. وی عملکردی نه چندان خود در این تیم داشت و پس از یک فصل ناکامی، با مبلغ ۴۴٫۳ میلیون پوند راهی پاری‌سن‌ژرمن شد.

با پیوستن برناردو سیلوا به منچسترسیتی، به بررسی ۱۰ خرید گران قیمت لیگ جزیره می‌پردازیم.
پل پوگبا 10 خرید گران قیمت لیگ برتر/ آبی ها اولین خرید گران امسال را رقم زدند

به گزارش سرویس ورزشی جام نیـوز، ۲ روز گذشته، برنادرو سیلوا با مبلغ ۴۳ میلیون پوند از موناکو راهی منچسترسیتی شد.

 

این مقدار، ستاره پرتغالی را به یکی از گران‌ترین نقل و انتقالات‌های لیگ انگلیس بدل کرد.

 

به همین علت به ذکر ۱۰ خرید گران‌قیمت تیم‌های لیگ جزیره بپردازیم.

 

*۱- پل پوگبا – ۹۳٫۲۵ میلیون پوند

هافبک فرانسوی یوونتوس پس از ۴ سال به منچستریونایتد بازگشت. وی با ارزشی نزدیک به ۹۳٫۲۵ میلیون پوند به گران ترین بازیکن تاریخ فوتبال و لیگ جزیره بدل شد.

 

*۲- آنخل دی‌ماریا – ۵۹٫۷ میلیون پوند

ستاره کهکشانی‌ها که یکی از عناصر اصلی رئال‌ مادرید در قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا بود در تابستان ۲۰۱۴ با آمدن «خامس رودریگز» راهی منچستریونایتد شد. وی عملکردی نه چندان خود در این تیم داشت و پس از یک فصل ناکامی، با مبلغ ۴۴٫۳ میلیون پوند راهی پاری‌سن‌ژرمن شد.

 

*۳- کوین دبروین – ۵۴٫۵ میلیون پوند

ستاره سابق چلسی که هیچگاه نتوانست در این تیم بدرخشد با اثبات توانایی خود در ولفسبورگ به یکی از خرید‌های خوب سیتی لقب گرفت. دبروین در تابستان ۲۰۱۵ به جمع یاران پیگرینی پیوست.

 

*۴- فرناندو تورس – ۵۰ میلیون پوند

پس از ۳ فصل و نیم عملکردی فوق‌العاده ستاره اسپانیایی لیورپول در سال ۲۰۱۱ راهی چلسی شد تا در آن زمان گران‌ترین نقل و انتقالات جزیره را رقم بزند.

 

*۵- رحیم استرلینگ – ۴۹ میلیون پوند

در تابستان ۲۰۱۵، رحیم استرلینگ که یکی از آینده‌دارهای لیورپول شناخته می‌شد به منچسترسیتی پیوست تا آنفیلد پس از ترک سوارس، یکی دیگر از ستاره‌های تیم خوب راجرز را از دست بدهد.

 

*۶- جان استونز – ۴۷٫۵ میلیون پوند

تابستان ۲۰۱۶، پپ گواردیولا که به تازگی راهی منچسترسیتی شده بود برای تقویت خط دفاعی خود مدافع جوان اورتون را خریداری کرد. این ستاره گران ترین بازیکن انگلیسی شناخته می‌شود. همچنین وی پس از دیوید لوییز ( ۵۰ میلیون پوند از چلسی به سن‌ژرمن) دومین مدافع گران تاریخ فوتبال محسوب می‌شود.

 

*۷- برناردو سیلوا – ۴۳ میلیون پوند

بدون تردید یکی از مهره‌های اصلی موفقیت موناکو و ژاردیم در این فصل، ستاره تکنیکی پرتغالی بوده که ۲ روز گذشته به جمع یاران منچسترسیتی و گواردیولا پیوست.

جوان ۲۲ ساله پس از ۳۶ بازی خود در فصل گذشته در لیگ لوشامپیونا فرانسه،‌ توانست ۸ گل به ثمر رساند.

 

*۸- مسعود اوزیل – ۴۲٫۵ میلیون پوند

با آمدن «گرت بیل» به رئال مادرید که در آن زمان رکورد نقل و انتقالات جهان شکسته شده بود، رئال مادرید به ناچار ستاره تکنیکی آلمانی خود را به لندن فرستاد.

در تابستان ۲۰۱۳، مسعود اوزیل با ۴۲٫۵ میلیون پوند به گران‌ترین بازیکن آرسنال لقب گرفت.

 

*۹- سرخیو آگوئرو – ۳۸ میلیون پوند

یکی از بهترین بازیکنان تاریخ منچسترسیتی، در سال ۲۰۱۱ از اتلتیکومادرید با مبلغ ۳۸ میلیون پوند به انگلیس آمد. آگوئرو که گلزن‌ترین بازیکن این باشگاه محسوب می‌شود عنوان یکی از گران‌ترین بازیکنان جزیره نیز به نام خود ثبت کرده است.

 

*۱۰- خوان ماتا – ۳۷٫۱ میلیون پوند

هافبک اسپانیایی در برنامه‌های مورینیو در فصل ۲۰۱۳ چلسی جایی نداشت و مجبور به ترک لندن شد. جالب است بدانید وی پس از ۳ سال دوباره زیر نظر همین مربی قرار گرفت ولی این بار به یکی از مهره‌های اصلی ژوزه بدل شد.

 

از این ۱۰ تن، منچسترسیتی با ۵ بازیکن در صدر قرار گرفته و منچستریونایتد با ۳ بازیکن رده دوم را به خود اختصاص داده‌اند. چلسی و آرسنال نیز تنها یک بازیکن در بین گران قیمت‌ترین‌ها دارا هستند.

 

این گزارش نشانه‌هایی از خرج بی حدو اندازه‌ منچسترسیتی در سال‌های اخیر را نشان می‌دهد. آنها که با سرمایه عربی‌ها برای تصاحب قدرت، دل به ستاره‌های دیگر تیم‌ها و ثروت فراوانشان بسته‌اند.

 

نکته جالب توجه دیگر، خرج فراوان منچستریونایتد‌ی‌ها پس از سرالکس فرگوسن است. مویس در اولین سال ماتا، فان خال در دومین سال دی‌ماریا و مورینیو در چهارمین سال پوگبا را خریده‌اند که جزو گران قیمت ترین‌ها شناخته می‌شوند. البته می‌توان گفت پوگبا و ماتا سرمایه خوبی برای یونایتد در آینده خواهند بود ولی دی‌ماریا یک خرید بسیار ناموفق شمرده می‌شود.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=221718

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر