1

بهره برداری درست موسسه ملل از منابع و سرمایه از عوامل مهم اعتماد به مدیران این موسسه است

  • کد خبر : 221732
  • ۰۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۱

موسسه اعتباری ملل تنها موسسه خوش نامی است که بانک مرکزی در سال ۹۵ به ان اجازه داد تا در وقت قانونی مجمع عمومی عادی خود را برگزار کند.

به گزارش شمانیوز: موسسه اعتباری ملل تنها موسسه خوش نامی است که بانک مرکزی در سال ۹۵ به ان اجازه داد تا در وقت قانونی مجمع عمومی عادی خود را برگزار کند.
این موسسه یکی از بزرگترین مؤسسات اعتباری خصوصی در ایران است که مجوز فعالیت از بانک مرکزی را داراست. در شهریور ماه ۱۳۹۵، نام این مؤسسه از «موسسه اعتباری عسکریه» به مؤسسه اعتباری ملل تغییر یافت.

مؤسسه اعتباری ملل در سال ۱۳۶۶ با نام صندوق قرض الحسنه عسکریه و در شب ولادت با سعادت امام حسن عسکری (ع) فعالیت خود را آغاز نمود.

این موسسه در سال ۱۳۷۳ با شکل گرفتن وزارت تعاون به عنوان اولین تعاونی اعتبار آزاد در سطح کشور مجوز فعالیت خود را از وزارت تعاون اخذ نمود و پس از آن حوزه عملیات خود را به سراسر کشور گسترش داد.

موسسه اعتباری ملل (عسکریه سابق) از جمله موسسه های اعتباری در ایران است که موفق به کسب مجوز از بانک مرکزی شده و برابر مدارک ثبتی به شماره ۳۳۴۹۵۳/۹۲ در تاریخ ۱۵/۱۱/۱۳۹۲ این موسسه شرایط لازم برای فعالیت در نظام بانکی ایران را اخذ کرده است.
برابر مجوز صادره از سوی بانک مرکزی، موسسه اعتباری ملل (عسکریه سابق) کمک به ایجاد فضای رقابتی سالم، تشویق پس انداز و سرمایه گذاری، حفظ حقوق سپرده گذاران، ایجاد زمینه رشد و توسعه اقتصادی و رعایت ضوابط و مقررات ذیربط از اهم مواردی است که انتظار می رود توسط مدیران و کارکنان این موسسه مورد توجه قرار گیرد.
در رابطه با عملکرد موسسه ملل و چشم انداز آینده این موسسه خوش نام، سید امین جوادی، مدیرعامل موسسه اعتباری ملل طی اظهاراتی در اواخر بهمن ماه ۹۵ اعلام کرده است: پیش از برجام با بانک یک کشور اروپایی مذاکراتی برای تبادل سهام موسسه ملل انجام شد که اخیرا این مذاکرات با تحولات مثبتی همراه شده است.
به گفته جوادی در این مذاکرات موسسه ملل خواهان دریافت ۵۱ درصد سهام بانک اروپایی و واگذاری حداکثر ۳۰ درصد سهام موسسه ملل است.
وی با اشاره به اینکه امکان حضور سرمایه‌گذاران در مالکیت حداکثر ۴۰ درصد بانک‌ها و موسسات مالی وجود دارد، تحقق این هدف را نیمه دوم سال آینده اعلام کرد که در این صورت موسسه ملل می‌تواند اولین موسسه مالی ایرانی باشد که سهام آن با یک بانک خارجی تبادل می‌شود.
به گفته وی مانده سپرده‌های موسسه اعتباری ملل ۱۱۰ هزار میلیارد ریال و مانده مصارف و سرمایه‌گذاری موسسه ۷۸ هزار میلیارد ریال و نسبت مصارف به منابع این موسسه ۷۸ درصد است.
جوادی در باره نسبت کفایت سرمایه موسسه توضیح داد: نسبت کفایت سرمایه قبل از افزایش سرمایه از ۵۵۰ به ۶۰۶ میلیارد تومان، حدود ۷٫۸درصد بود که بعد از افزایش سرمایه به ۹ درصد رسیده و معقول است.
جوادی درباره ترکیب دارایی‌ها و سرمایه‌گذاری‌ها هم گفت: عمده سرمایه‌گذاری‌ها شامل حوزه‌هایی چون بهداشت و درمان، معادن و فولاد، سه کارخانه تولیدی، شراکت با پروژه‌های شهرداری‌های اصفهان، کرمان، دزفول و…، مالکیت شرکت‌هایی چون کارگزاری بورس، لیزینگ، گروه مالی و… است. بنابراین ۶۵ درصد درآمدهای موسسه از محل عملیات و ۳۵ درصد دیگر از محل سرمایه‌گذاری است.

بر اساس گزارش حسابرس مستقل نسبت به اولین پیش بینی درآمد هر سهم مالی منتهی به ۲۹/۱۲/۱۳۹۶ که حسابرسی شده است این موسسه اعلام کرده است که توانسته در سال ۹۵ بیش از ۴ هزار و ۶۲۹ میلیارد ریال درآمد کسب کند که ۱۸ درصد بیشتر از سال قبل از آن است.
همچنین، موسسه اعتباری ملل در دوازده ماهه این سال از محل درآمد مشاع که برآمده از سود علی الحساب ، سود سپرده گذاران و حق الوکاله است توانسته ۲۱ هزار ۵۰۰ میلیارد ریال درآمد از این محل کسب کند.که ۹ درصد بیشتر از سال ۱۳۹۴ است.
علاوه بر این در بخش درآمد غیر مشاع که منتج از فعالیت این موسسه در بخشهای سود تسهیلات اعطایی، درآمد کارمزد، نتیجه مبادلات ارزی است، این موسسه به رقم ۳۹۲ میلیارد ریال رسیده است .

نکته هایز اهمیت دیگر در عملکرد مثبت موسسه ملل باز می گردد به موافقت حاصله برای افزایش سرمایه این موسسه از ۵ هزار و ۵۰ میلیارد ریال به ۸۰۰۰ میلیارد ریال است.
در این رابطه برابر تصویب مجمع عمومی فوق العاده موسسه اعتباری ملل در دوم بهمن ماه سال ۹۵ با ریاست سید امین جوادی مدیرعامل و نایب رئیس هیئت مدیره و با حضور محمدرضا مروجی رئیس هیئت مدیره و سایر اعضای هیئت مدیره، بازرس قانونی و حسابرس و همچنین نماینده سازمان بورس به همراه ۸۵ درصد از سهامداران، قرار شد سرمایه این شرکت بورسی با موافقت سهامداران ، از رقم ۵ هزار و ۵۰ میلیارد ریال به ۸ هزار میلیارد ریال برسد که طی دو مرحله انجام خواهد شد.

همچنین، صاحبان سهام حاضر به هیئت مدیره اجازه دادند در مرحله نخست با مبلغ ۱۰۱۰میلیارد ریال سرمایه شرکت را به ۶۰۶۰ میلیارد ریال رسانده و در مرحله بعدی طی ۲ سال آینده تا سقف ۸۰۰۰ میلیارد ریال افزایش دهند.
این افزایش سرمایه از محل مطالبات حال شده و آورده سهامداران خواهد بود. هدف از افزایش سرمایه به منظور افزایش سهم بازار موسسه از سهم سپرده ها، افزایش توانایی و ظرفیت بانک در جذب منابع، الزام افزایش نسبت کفایت سرمایه، اصلاح ساختار مالی و کاهش ریسک های موجود، ایجاد افزایش توانایی و ظرفیت موسسه در ایجاد و گسترش شرکت‌های تابعه و مشارکت داخلی، افزایش توانایی و ظرفیت موسسه در اعطای تسهیلات، افزایش توانایی در سرمایه گذاری های مختلف صورت گرفته است.

سرمایه فعلی موسسه ۵,۰۵۰,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال و تعداد سهام قابل انتشار ۱,۱۰۰,۰۰۰,۰۰۰ سهم و ارزش اسمی هر سهم ۱,۰۰۰ ریال است که بر این اساس مبلغ افزایش سرمایه۱,۱۰۰,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال خواهد بود . منبع تأمین افزایش سرمایه از محل مطالبات حال شده سهامداران و آورده نقدی و به منظور اصلاح ساختار مالی و بهبود کفایت سرمایه انجام می شود.

در همین رابطه پیش از این حسابرس موسسه اعلام کرده بود که با عنایت به جزء “ب” ماده ۱۳ دستورالعمل اجرایی افشای اطلاعات شرکت های ثبت شده نزد سازمان (مصوب ۱۳۸۶/۰۵/۰۳ هیئت مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار) ، نسبت به گزارش توجیهی افزایش سرمایه مورخ ۱۳۹۵/۰۵/۱۹ هیئت مدیره شرکت مبنی بر لزوم افزایش سرمایه از مبلغ ۵,۰۵۰,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال به مبلغ ۸,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال از محل مطالبات حال شده سهامداران و آورده نقدی به منظور بهبود نسبت کفایت سرمایه موسسه کاهش ریسک های موجود استفاده از حداکثرظرفیت های موجود موسسه افزایش ظرفیت برای توسعه فعالیت های سودآوی موسسه و حفظ توان رقابت پذیری درصنعت بانکداری کشور موافق دارد .

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=221732

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر