2

چاووش‌اوغلو : اروپا رویکرد متعصبانه با ترکیه را کنار بگذارد

  • کد خبر : 222035
  • ۱۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۰

وزیر خارجه ترکیه خواستار رویکرد سیاسی غیرمتعصبانه اتحادیه اروپا در قبال این کشور شد.

مولود چاووش اوغلو

افق نیوز/ «مولود چاووش‌اوغلو» وزیر خارجه ترکیه روز چهارشنبه از اتحادیه اروپا با «رویکرد سیاسی غیرمتعصبانه» با آنکارا برخورد کند.

چاووش‌اوغلو طی نشست خبری با همتای اسلوونیایی خود در آنکارا گفت: «فقط تعداد کمی کشور در اروپا مخالف پیوستن ترکیه به این اتحادیه هستند. اتریش قصد داشت مانع پویستن ترکیه شود (اما) تنها ماند. ۲۷ عضو دیگر با آنها مخالفت کردند.»

به نوشته خبرگزاری «آناتولی» وی تاکید کرد: «از اتحادیه اروپا می‌خواهیم با رویکردی جدا از تعصبات سیاسی داخلی‌اش با ما رفتار کند. زمانی که چنین کنند، ترکیه را بهتر خواهند دید.»

وزیر خارجه ترکیه همچنین با متهم کردن آلمان به عملکرد منفی در برابر ترکیه افزود: «در صورتی که دولت آلمان رفتار خود را در برابر آنکارا تغییر دهد در این صورت ترکیه هم در موضع خود در این مورد تجدید‌نظر می‌کند. آلمان باید گام‌های مثبتی در این زمینه بر دارد. نمی‌شود که رویکرد خصمانه‌ای دربرابر ترکیه داشت و درخواست‌هایی را هم مطرح کرد.»

«نعمان کورتلموش» معاون نخست وزیر ترکیه پیشتر گفته بود «آنکارا» خواستار پشت سر گذاشتن تنش‌ها با اتحادیه اروپا و گشایش فصل‌های جدیدی در مذاکرات پیوستن به نهاد بوده و بطور کامل از عضویت در اتحادیه اروپا صرف نظر نکرده است.

این اظهارات پس از آن مطرح می‌شود که چند روز قبل «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه با «دونالد تاسک» رئیس شورای اروپا و «ژان کلود یونکر» رئیس کمیسیون اروپا دیدار و روی یک جدول زمانی ۱۲ ماهه جهت احیای روابط مخدوش شده توافق کردند.

اخیرا تنش‌ها میان ترکیه و اتحادیه اروپا بر سر همه‌پرسی قانون اساسی، قرارداد ممانعت از مهاجرت غیرقانونی به اروپا و همچنین پیوستن آنکارا به اتحادیه این قاره، دوباره بالا گرفته بود.

منبع: فارس
لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=222035

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر