1

ایجاد کمیته حقیقت‌یاب برای لیست امید شورای شهر تهران از سوی برخی اصلاح‌طلبان

  • کد خبر : 222633
  • ۱۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۰:۱۷

عضو شاخص شورای مرکزی حزب مردم سالاری به زوایای پیدا و پنهان لیست امید برای شورای شهر تهران توسط برخی از اصلاح‌طلبان پرداخت و تاکید کرد که قرار است کمیته حقیقت‌یاب برای چگونگی تدوین لیست امید تشکیل شود.

 

رضا جلالی عضو شاخص شورای مرکزی و دفتر سیاسی حزب مردم‌سالاری در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاری فارس، به جزئیات و چگونگی بسته شدن لیست امید برای پنجمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر تهران پرداخت.

به اعتقاد وی یکی از بزرگ‌ترین معضلاتی که آینده کشور را تهدید می‌کند رویکرد دموکراسی توده‌ای که شبه دموکراسی محسوب می‌شود، توسط اصلاح‌طلبان دولتی پی گرفته شده است.

جلالی در همین خصوص اضافه کرد: اصلاح‌طلبان دولتی با نقش‌آفرینی احزاب نوظهور و غیرفعال که حتی پروانه فعالیت از وزارت کشور را هم ندارند، همچون حزب اتحاد ملت ایران به صورت مستقیم چهار عضو و غیرمستقیم هفت عضو خود را با رانت‌های پشت‌پرده وارد لیست امید کرده است.

*اصلاح‌طلبان «دولتی» لیست امید را در «تاریکخانه اشباح» بستند

عضو شورای مرکزی حزب مردم‌سالاری تأکید کرد: اصلاح‌طلبان دولتی با استفاده ابزاری از عارف به خصوص در جریان حزب کارگزاران سازندگی و رقابت نوظهور حزب اتحاد ملت ایران، وارد عرصه انتخابات شدند و به کام خود و به نام اصلاحات احزاب ۲۴ گانه شناسنامه‌دار اصلاح‌طلب را نادیده گرفتند و در تاریکخانه اشباح به بستن لیست طبقه‌بندی شده به کلی سری خود و بدون هیچگونه شفاف‌سازی برای انتخابات شورای شهر تهران اقدام کردند.

جلالی معتقد است که حزب کارگزان سازندگی و حزب اتحاد ملت ایران جریان اصلاحات را استحاله کرده‌اند و اصلاح‌طلبان را به انحصارطلبان تغییر شکل داده‌اند.

وی می‌گوید که از ۷۰۰ داوطلبی که فرم مربوط به شورای سیاست‌گزاری اصلاح‌طلبان را پر کرده بود و قرار بود بر اساس فرم مزبور امتیازبندی شود، یک کارگروه ۱۴ نفره به ریاست ترک‌نژاد و قائم‌مقامی جواد امام و ۱۲ عضو دیگر به صورت فرمایشی تشکیل جلسه داد و لیست ۱۳۳ نفره‌ای از آن استخراج کردند.

جلالی در همین خصوص خاطرنشان کرد: افرادی همچون موسوی لاری  و برخی از عوامل ذی‌نفوذ در بنیاد باران و بنیاد امید ایرانیان (این دو بنیاد NGOهای اجتماعی محسوب شده و جزو تشکل و احزاب سیاسی به شمار نمی‌آیند)‌ وقتی گزینه‌های خود را در لیست ۱۳۳ نفره ندیدند، کارگروه ۱۴ نفره را حذف کردند و ۱۰۰ نفر دیگر را به انتخاب سلیقه‌ای خود به عدد ۱۳۳ اضافه و عدد ۲۳۳ نفری اینبار با تشکیل مجدد کارگروه هفت‌نفره اقدام به استخراج لیست ۴۲ نفره کردند.

*مرعشی‌ برای اعضای لیست امید تخصص سازی کرد

عضو شورای مرکزی حزب مردم‌سالاری ادامه داد: جالب اینجا است با مساعده‌ای که آقای مرعشی پدرخوانده حزب کارگزاران صورت دادند، تخصص‌هایی را برای انتخاب اعضای نهایی ۲۱ نفره در نظر گرفتند. سوال اینجاست که این آیتم‌ها بر اساس چه موضوع و محوری انتخاب شده است و انتخاب‌کنندگان این تخصص‌ها چه اولویت‌هایی را در دستورکار داشته‌اند.

*تخصص مامایی برای مدیریت شهری ارجح‌تر بود یا شفاف‌سازی رانت‌های اقتصادی

وی گفت: کدام اندیشه تخصصی چون مامایی و کارشناسی بهداشت در مدیریت شهری را ارجح‌تر بر تخصص شفاف‌سازی رانت‌های اقتصادی می‌داند و دکتر راغفر از شاخص‌ترین افراد اصلاح‌طلب با تخصص در این زمینه محسوب می‌شود، اما به صورت سلیقه‌ای حذف شد.

جلالی معتقد است که در انتخاب اعضای ۲۱ نفره لیست امید تهران، تهیه‌کنندگان لیست، نخست فرد را انتخاب کرده و بر اساس انتخاب فرد مزبور به وی تخصص را ضمیمه کردند. به‌عبارتی‌دیگر تخصص در اولویت کلان‌شهری رفع مشکلات تهران مؤثر نبوده است.

*عارف «ماشین‌امضای» جریان اصلاحات دولتی شده است

عضو شورای مرکزی حزب مردم‌سالاری با تأکید بر اینکه باید از آقای عارف به عنوان ماشین‌امضای جریان اصلاحات دولتی پرسید که چرا ریاست انتخابات تهران در مجلس دهم در سال ۹۴ و شورای اسلامی شهر تهران در سال ۹۶ به مسئولیت حزب کارگزاران و نقش‌آفرینی شخص حسین مرعشی با سوءاستفاده ابزاری از عارف صورت می‌گیرد؟

به گفته وی ما اصلاح‌طلبان مردمی که دل در گروی عشق به شهدای والامقام انقلاب و دفاع مقدس داده‌ایم، گمانه‌زنی‌های خود در مورد بهره‌برداری از رانت‌های پیدا و پنهان حسین مرعشی در طول عمر پس از انقلاب را دنبال خواهیم کرد و از املاک و مستغلات مربوط به بیت‌المال مسلمین به خصوص هزارها و شاید میلیون‌ها متر مربع زمین‌های موات که از طرف بخش تقسیم اراضی اداره کل منابع طبیعی استان کرمان در اختیار هلدینگ‌ها و شرکت‌های اختصاصی مربوط به حسین مرعشی شکل گرفته را پیگیری خواهیم کرد.

جلالی افزود: ما پیگیری خواهیم کرد که چگونه این فرد‌ (حسین مرعشی) و اطرافیان سیاسی وی با استفاده و بهره‌برداری از رانت‌های اقتصادی، نفوذ سیاسی و تشکیل منظومه‌ای از نشریات، جراید و بخش اعظمی از مطبوعات مکتوب کشور را در اختیار خود قرار داده و با به کارگیری بهترین روزنامه‌نگاران و برخی از اساتید برجسته دانشگاه اقدام به رانت‌خواری به صورت گسترده کرده‌اند.

به اعتقاد عضو شورای مرکزی حزب مردم‌سالاری در شرایط فعلی برخی‌ها اساس نظام و انقلاب را نشانه رفته‌اند و حتی نظام جمهوری اسلامی ایران نیز از آن غافل است. آنها با سوءاستفاده ابزاری از جریان دوقطبی در کشور از آقایان محمد خاتمی و محمدرضا عارف به نفع خود سوءاستفاده می‌کنند و بنا دارند که از این پس در تمامی انتخابات با یک مهندسی از پیش تعیین‌شده اقدام به لیست‌سازی کنند.

*ایجاد کمیته حقیقت‌یاب برای لیست امید شورای شهر تهران از سوی برخی اصلاح‌طلبان

وی از شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان می‌خواهد که به صورت شفاف از انتخاب افراد در کارگروه اول و دوم گزارش دهد و اسامی آنها را به همه اعلام کند.

جلالی تأکید دارد: برخی از اصلاح‌طلبان بنا دارند کمیته حقیقت‌یاب در مورد لیست امید شورای شهر تهران تشکیل و از زوایای پیدا و پنهان این لیست به مردم گزارش دهند.

عضو شورای مرکزی حزب مردم‌سالاری همچنین در ادامه با طرح این پرسش که چرا برای کاهش خطای انسانی و کاهش اعمال سلیقه های فردی و گروهی برای مرحله دوم هم مکانیزم روشنی درنظر گرفته نشد و همه چیز به سلیقه هیات رئیسه واگذار شد، گفت: چرا هیات رئیسه شورای عالی با پنهانکاری، روند تخصیص سهمیه ها و تخصص ها، عملا امکان مهندسی لیست نهایی و چینش دلبخواهانه را بالا برد؟

وی افزود:چرا برخی افراد علی رغم حضور در یک گروه تخصصی، به فاصله ۲۴ساعت گروه خود را تغییر دادند؟ آیا این امکان برای همه وجود داشت و چگونه چرا علی رغم تلاش اولیه برای تعیین معیارها و امتیاز بندی شفاف در گام نخست، در اجرا همه چیز پنهانی، پشت پرده، مخفیانه، محرمانه و سلیقه ای پیش رفت و هیچ پاسخ شفافی به سوالات و ابهامات داده نشد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=222633

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر