1

نیازمند زبان جدید جهت طرح دغدغه‌های زیست‌محیطی هستیم

  • کد خبر : 222654
  • ۱۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۷

کارگردان هنری فستیوال پرفورمنس محیط‌زیست استان اردبیل گفت: مشکلات زیست‌محیطی در سال‌های اخیر با گسترش همراه است و ما نیازمند زبان جدیدی برای طرح دغدغه‌ها هستیم.

پرفورمنس محیط زیست اردبیل

به گزارش خبرنگار مهر، شهرام انتخابی عصر سه‌شنبه در حاشیه اولین فستیوال پرفورمنس محیط‌زیست اردبیل تصریح کرد: از اهداف پرفورمنس مطالعه مشکلات مردم و طرح دغدغه‌ها است و هنرمند در واقع به صورت ملموس و در بین مردم نسبت به طرح دغدغه‌ها اقدام می‌کند.

وی افزود: به عنوان مثال امروز آب دغدغه جدی است و با وجود اینکه کمبود آب مطرح می‌شود اما از سویی بطری‌های آب‌معدنی یکی از دلایل آلودگی محیط‌زیست است.

کارگردان هنری فستیوال پرفورمنس محیط‌زیست استان تأکید کرد: به منظور طرح دغدغه‌های زیست‌محیطی برای اولین بار در شهر اردبیل پرفورمنس محیط‌زیست به اجرا درآمده است که مشابه آن در استان‌های دیگر تاکنون اجرا نشده است.

انتخابی با اشاره به تدارک بخش‌های مختلف برای این برنامه افزود: این فستیوال به مدت دو روز در کنار پل هفت‌چشمه اردبیل و در مکانی از شهر که آب و درخت وجود دارد برگزار می‌شود.

وی افزود: بخش‌های مختلف این فستیوال شامل خورجین که هدیه خورجین‌های پارچه‌ای در مقابل یک کیسه‌زباله است، ببین که شامل چیدمان هنری زباله‌ها به شکل تابلو است و همچنین بخش حباب که در واقع حباب‌های پلاستیکی انباشته از بطری‌ها و ضایعات است که به نوعی هر سه به دنبال طرح دغدغه آلودگی محیط‌زیست است.

کارگردان هنری فستیوال پرفورمنس محیط‌زیست استان تأکید کرد: علاوه بر این در بخش دخیل آرزوها بر اساس باوری قدیمی با تکه‌های روبان به درختان گره‌زده می‌شود و در بخش آرزوها نیز شهروندان آرزوهای زیست‌محیطی خود را بر روی کاغذهای نصب شده بر روی درختان می‌نویسند.

انتخابی به بخش تولید قایق با بطری‌های پلاستیکی نیز اشاره کرد و افزود: در بخش بستگی نیز به صورت نمادین افراد با چسب به درختان چسبانده می‌شوند که به نوعی نمادی از یکی شدن با طبیعت است.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=222654

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر