1

کوچکترین ضعف در برابر دشمنان باعث گستاخی بیشتر آنها می‌شود

  • کد خبر : 222995
  • ۲۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۲:۵۹

باید در برابر دشمنان با قدرت و اقتدار ایستادگی کرد، کوچکترین ضعف در برابر آنان باعث جری شدن و گستاخی بیشتر آنها می‌شود.

رئیسی

تولیت آستان قدس رضوی گفت: کوچکترین ضعف در برابر دشمنان باعث جری شدن و گستاخی بیشتر آنها می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آستان نیوز، حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی ظهر امروز در جلسه تفسیر قرآن کریم که با حضور زائران بارگاه رضوی در ایوان مقصوره مسجد جامع گوهرشاد برگزار شد، با بیان اینکه کوتاه آمدن در برابر دشمنان آن‌ها را جری‌تر می‌کند، گفت: باید در برابر دشمنان با قدرت و اقتدار ایستادگی کرد، کوچکترین ضعف در برابر آنان باعث جری شدن و گستاخی بیشتر آنها می‌شود.

وی مبارزه با مستکبران و طاغوت را دارای ابعاد گوناگون و روش‌های مختلفی دانست و بیان کرد: صلح امام حسن مجتبی(ع) نرمشی قهرمانه و به نوعی تغییر تاکتیک در برابر حکومت طاغوت بود. ائمه معصومین(ع) هیچ کدام از مبارزه با طاغوت زمان خود دست نکشیدند اما روش‌ها و تاکتیک‌های متفاوتی را با توجه به شرایط دوران اتخاذ کردند.

عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان ظلم ستیزی را یک ارزش اسلامی دانست و با بیان اینکه شاید روش‌ها تغییر کند اما ارزش‌ها همواره ثابت هستند، عنوان کرد: هر کدام از ائمه اطهار(علیهم‌السلام) اگر به جای امام حسن مجتبی(ع) بودند و در آن شرایط قرار می‌گرفت، ممکن نبود تصمیم دیگری غیر از صلح با معاویه را بگیرند.

ائمه معصومین(ع) نوری واحد هستند

وی ائمه معصومین(ع) را نور واحده خواند و اضافه کرد: گفتمان، سیره و راه ائمه معصومین(ع) واحد است و همانگونه که در کتاب ارزشمند مقام معظم رهبری ذکر شده است می‌توان امامان معصوم را یک انسان ۲۵۰ ساله دانست.

رئیسی با تاکید بر اهمیت بصیرت و تشخیص راه و راهبر توسط جامعه اسلامی، بیان کرد: در این عالم هیچ کسی نیست که شعار ظلم ستیزی، مبارزه با استعمار و غارت ملت‌ها را سر ندهد، تاریخ بشریت نشان داده که حتی جاه‌طلب‌ترین، طماع‌ترین، ظالم‌ترین و فاسق‌ترین حکام نیز شعارهای زیبای دفاع از حقوق بشر و حمایت از انسان‌ها را سر می‌داده‌اند؛ این جامعه و مردم هستند که باید با بصیرت و تشخیص سره از ناسره، راه حق را تشخیص دهند.

وی با بیان اینکه جامعه آن روز صلح با معاویه را به امام حسن(ع) تحمیل کرد، ابراز کرد: ترور شخصیت و غبار آلود کردن فضا از روش‌های کهنه‌ی مستکبران علیه راه حق و حقیقت است، ترور شخصیت علیه امام حسن(ع) آنچنان شدید بود که در کوی و برزن مردم پاسخ سلام امام معصوم را نمی‌دادند؛ شرایطی را ایجاد کرده بودند که پس از شهادت امیرالمؤمنین(ع) در محراب، مردم گفتند «مگر علی(ع) نماز می‌خواند؟»، اهل بیت پیامبر(ص) را به عنوان اسرای خارجی معرفی کردند و مردم بر سر برترین خاندان عالم خاکستر ریختند.

تولیت آستان قدس رضوی در ادامه با اشاره به آیه «إِنَّ الْإِنْسَانَ لَفِی خُسْرٍ» گفت: حقیقتا تمام انسان‌ها در خسران و زیان هستند مگر آن‌هایی که تقوا پیشه کردند و تربیت الهی شدند. انسان‌های موحدی که تمام وجودشان آهنگ توحیدی داشته باشد آنان هدایت شده‌ها و سعادتمندان دنیا و آخرت هستند.

روشنایی قیامت به نورانیت مؤمنان                

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه روشنایی قیامت به نورانیت مؤمنان است، خاطرنشان کرد: رمضان و لیالی قدر یکی از مهم‌ترین فرصت‌های انسان برای کسب نورانیت است؛ نورانیت آخرت به مؤمنان و صلحاست که عرصه بهشت را همانند خورشیدی روشن می‌کنند؛ زیرا در قیامت به جای نور خورشید این نور ایمان مؤمنان است که فضا را روشن می‌سازد.

وی حقیقت شب قدر را حقیقت محمدیه فاطمیه معرفی و تصریح کرد: طبق روایت امام صادق(ع) در تفسیر فرات کوفی «لیلۀ القدر»، یعنی انسان کامل که از حضرت فاطمه(س)، آغاز می‌شود و به «مطلع فجر» یعنی امام عصر و ظهور حضرت قائم(عج)، ختم می‌شود.

رئیسی با بیان اینکه هرکس حقیقت مقام حضرت فاطمه (س) را به بشناسد، شب قدر را درک کرده است. گفت: در صورتی شب قدر برای انسان لیله القدر و افضل‌ شب‌ها شده که انسان آن را درک کند و گرنه برای آنانی که با غفلت و فراموشی یاد خدا این شب را سپری کنند، لیله القبر خواهد بود.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=222995

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر