1

مجتمع‌های فرسوده قضایی برای تشکیل دادگاه‌ها مناسب نیست

  • کد خبر : 223131
  • ۲۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۷

عضو کمیسیون قضایی حقوقی مجلس گفت: مجتمع‌های فرسوده برای تشکیل دادگاه‌ها مناسب نیست و قطعا دفاتر فرسوده نحوه ارتباط با بازپرس را مشکل کرده است.

پورمختار

محمدعلی پورمختار در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه‌ملت در خصوص ضرورت نوسازی ساختمان‌های قضایی کشور، گفت: این موضوع علی‌رغم ضرورت بسیار در جریان بررسی برنامه ششم توسعه در صحن علنی رای نیاورد، هرچند در کمیسیون قضایی و حقوقی و کمیسیون تلفیق برنامه ششم مورد نظر موافق نمایندگان واقع شده بود.

نماینده مردم بهار و کبودرآهنگ در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: در لایحه برنامه ششم توسعه پیش‌بینی شده بود که ۴۰ هزار مترمربع ساختمان جدید برای قوه قضاییه ساخته شود زیرا فضاهای قضایی موجود بسیار محدود است.

وی با بیان اینکه بسیاری از مجتمع‌های قضایی نیز قدیمی و فرسوده است، افزود: مجتمع‌های فرسوده برای تشکیل دادگاه‌ها مناسب نیست، دفاتر فرسوده نحوه ارتباط با بازپرس را مشکل کرده است، به نوعی که هم‌اکنون در برخی مجتمع‌های فرسوده قضایی مسئول دفاتر و بازپرس‌ها در یک مکان حضور دارند.

پورمختار با بیان اینکه این مشکلات فضای سختی را هم برای مردم ایجاد کرده است، گفت: قوه قضاییه به ساخت سازه‌های جدید و مجتمع‌های قضایی جدید نیاز دارد، در حقیقت خواسته یا ناخواسته تعداد پرونده‌های قضایی بسیار و مکان‌های بررسی این پرونده‌ها محدود است.

عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: با چنین وضعیتی لازم است قوه قضاییه از بودجه عمرانی خود بخشی را به این موضوع اختصاص دهد هرچند در سال های گذشته بودجه عمرانی این قوه به صورت کامل تحقق پیدا نکرد، بنابراین دولت باید حمایت بیشتری از این مجموعه جهت نوسازی مجتمع‌های فرسوده و ساخت مجتمع‌های جدید کند./

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=223131

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر