2

شایعات پیرامون تدفین همسر آیت‌الله علم الهدی صحت ندارد

  • کد خبر : 223300
  • ۲۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۷

آیت‌الله علم الهدی، امام جمعه مشهدمقدس از خادمان رسمی آستان قدس است، و از آن جایی که هر خادم رسمی دو سهم قبر دارد، وی همسرش را توانست در بارگاه امام رضا(ع) تدفین کند.

 

خبرگزاری فارس: شایعات پیرامون تدفین همسر آیت‌الله علم الهدی صحت ندارد

گروه دیگر رسانه‌های خبرگزاری فارس به منظور جلوگیری از گسترش شایعات مجازی در شبکه‌های اجتماعی مهم‌ترین و جدیدترین شایعه منتشر شده در فضای مجازی که توسط کاربران شبکه‌های اجتماعی نقل می‌شود را در بسته خبری «از شایعه تا واقعیت» بررسی می‌کند.

*شایعه*

پس از دفن همسر آیت الله علم الهدی، امام جمعه مشهد مقدس، در حرم امام رضا(ع) شایعاتی پیرامون این موضوع و تهیه هزینه های دفن و کفن آن مرحوم در فضای مجازی منتشر شد.

* واقعیت*

اما در همین رابطه علیرضا خوشنویس، خادم بارگاه ملکوتی حضرت رضا(ع) طی یادداشتی نوشت: خدام حرم به ۴ گروه رسمی موروثی، رسمی، افتخاری و تشرفی تقسیم می شوند.

اگر در حکم رسمی کسی کلمه موروثی قید شده باشد، نسل آن شخص حکم جلو می رود و به ترتیب به پسر ارشد خانواده می رسد. صاحبان این نوع حکم ها کسانی هستند که جد یا پدر جد آنها در سال های بسیار دور خدمات ارزشمندی برای دین اسلام انجام داده اند یا هدیه بسیار بزرگی مانند ملک و زمین وقف حضرت رضا(ع) کرده اند؛ یا اینکه از علمای بزرگ بوده اند.حکم این خدام پس از مرگشان به پسر بزرگ آنها می رسد.

خدام رسمی دارای ۲ قبر در حرم هستند. فرق خدام رسمی موروثی و غیر موروثی در این است که حکم خادم غیر موروثی پس از مرگش به شخص دیگری منتقل نمی شود.

خادم افتخاری هم صاحب یک قبر در حرم می باشد و پس از مرگش، حکم وی اعتباری ندارد اما خدام تشرفی قبر ندارند و فقط در روزهای کشیک خود از غذای حضرت استفاده می کنند.

یک گروه هم خادم حقوق بگیر و کارمند آستان قدس رضوی هستند که فقط یک قبر دارند.

معمول بر این است، کسانی که حکم دارند مانند رسمی یا افتخاری را در صحن آزادی (صحن نو) یا صحن انقلاب( صحن کهنه یا سقاخانه اسماعیل طلایی) دفن می کنند. من به روایتی شنیده ام که صحن آزادی فعلی، باغ ششدانگ حضرت رضا(ع) بوده است.

توضیح اینکه حاج آقای علم الهدی خادم رسمی هستند و دو سهم قبر دارند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=223300

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر