1

پایتخت‌نشین‌ها در هرثانیه ۵۲ هزار بطری یک‌لیتری آب مصرف می‌کنند

  • کد خبر : 223512
  • ۲۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۳

در روزهای گرم سال و در اوج مصرف، چهار و نیم میلیون مترمکعب آب در استان تهران مصرف می‌شود که این رقم معادل ۵۲ هزار لیتر بر ثانیه یعنی معادل ۵۲ هزار بطری یک لیتری در هر ثانیه است که از این رقم مصرف شهر تهران سه میلیون و ۳۰۰ هزار مترمکعب بر ثانیه تخمین زده شده، به عبارتی معادل ۳۸ هزار بطری یک لیتری در ثانیه در شهر تهران آب مصرف می شود.

به گزارش ایسنا، امسال وضعیت بارندگی، شرایط مطلوب و پایداری در استان تهران داشته به طوری که این رقم برای سال آبی امسال ۳۲۹ میلی‌متر و در سال آبی گذشته ۲۲۷ میلی‌متر بوده که نشان‌دهنده ۱۷ درصد افزایش بازندگی است با این حال در تهران در روزهای گرم سال  ۹۰۰ هزار مترمکعب بر ثانیه افزایش مصرف داشته‌ایم.

مدیریت تامین آب تمام و کمال به عهده شرکت آب و فاضلاب استان تهران است که تاسیسات این شرکت نیز توان تصفیه ۲۹ مترمکعب آب در ثانیه را دارد که با وارد مدار شدن سد ماملو و تصفیه‌خانه هفتم این رقم افزایش پیدا کرده و در حال حاضر تاسیسات آب‌رسانی تهران برای تصفیه، انتقال و توزیع ۳۲۰ لیتر در ثانیه طراحی شده است، اما از سوی دیگر، تقاضا باید مدیریت شود و این امر مشارکت مردم و شهروندان را می‌طلبد.

۷۵ درصد آب تهران از منابع آب سطحی یعنی مستقیما از آب باران و برف تامین می‌شود. برای سال ۱۳۹۶ پیش‌بینی شد تا تنها ۲۵ درصد از منابع زیرزمینی برداشت شود ذبا این وجود برای تامین آب پایتخت از حوزه‌های مختلف آب وارد تهران شده است و تلاش این است که از منابع زیرزمینی کم‌تر برداشت شود.

ایران حدود ۱.۱ درصد جمعیت کل دنیا را دارد، ولی فقط  ۳۲ صدم درصد از منابع تجدیدپذیر به کشور اختصاص یافته همچنین ۸۵ درصد کشور در منطقه خشک و نیمه خشک قرار گرفته و تنها  ۱۵ درصد بارندگی ها قابل قبول است بر همین اساس در سال ۱۳۹۳ با مجوز شواری تامین استان تهران شرکت آب و فاضلاب توانست با مشترکان پرمصرف برخورد کند اما درحال حاضر مجوزی قانونی برای برخورد با مشترکان پرمصرف آب وجود ندارد که در شرایط بحرانی منابع آبی جای خالی این قانون به شدت دیده می شود.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=223512

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر