2

هیئت نظارت بر اجرای برجام در پاسخ به مصوبه سنا تصمیماتی گرفته است

  • کد خبر : 223547
  • ۲۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۵۶

افق نیوز/ هیئت نظارت بر اجرای برجام که ساختاری قانونمند در این زمینه است، جلساتی را در این زمینه تدارک دیده و تصمیماتی را اتخاذ کرده که به اطلاع ملت شریف ایران خواهد رسید.

علاء الدین بروجردی

به گزارش افق نیوز به نقل از صدا و سیما، علاءالدین بروجردی در خصوص تصویب تحریم های جدید ضد ایرانی در سنای آمریکا اظهار داشت: آمریکا بار  دیگر نشان داد که نظام سیاسی غیرقابل اعتمادی در عرصه بین المللی است.

وی ادامه داد: برجام یک سند رسمی بین المللی است که ۶ کشور از جمله اعضای دائمی شورای امنیت، آلمان و اتحادیه اروپا آن را امضا کردند و قطعنامه شورای امنیت نیز بر آن صحه گذاشته است.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه هر گونه تخلف از این سند رسمی به معنای نقض برجام است، اظهار داشت: بدون تردید اقدامی که کنگره آمریکا انجام داد، نقض آشکار برجام است و متناسب با این تخلف آمریکا که طبیعتاً دیگر کشورها از آن تاسی نخواهند کرد و به تعهدات خود پایبند خواهند بود، جمهوری اسلامی ایران نیز باید تصمیم گیری کند.

بروجردی گفت: هیئت نظارت بر اجرای برجام که ساختاری قانونمند در این زمینه است، جلساتی را در این زمینه تدارک دیده و تصمیماتی را اتخاذ کرده که به اطلاع ملت شریف ایران خواهد رسید.

وی اظهار داشت: با توجه به مسئولیتی که ریاست محترم مجلس به کمیسیون امنیت ملی واگذار کرده است ما نیز جلساتی را با مرکز پژوهشهای مجلس تنظیم کردیم .

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه طرح اولیه آماده است، گفت: مجلس در جهت مقابل با این اقدام غیرقانونی کنگره آمریکا بلافاصله پس از تعطیلات، این طرح را به هیئت رئیسه ارائه خواهد کرد و اعلام وصول می شود.

بروجردی اضافه کرد: تصور می کنم این طرح با قید فوریت به صحن بیاید و ان شاءالله با رای قاطعی مقابله با این اقدام نابخردانه کنگره آمریکا را رقم خواهیم زد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=223547

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر