1

سنای افغانستان: آمریکا برای حل مشکل “افغانستان” به پاکستان فشار وارد کند

  • کد خبر : 223743
  • ۳۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱:۳۸

نمایندگان مجلس سنای افغانستان می گویند تنها راه حل رسیدگی به مشکل تروریسم در افغانستان، فشار آوردن به پاکستان است تا دست از مداخله و حمایت آشکار تروریسم در افغانستان بردارد.

سنای افغانستان: آمریکا برای حل مشکل افق نیوز/ سناتورها در مجلس سنای افغانستان اعلام کردند که افزایش نیروهای نظامی آمریکا کمکی به این کشور نمی‌کند و آنها ابراز امیدواری کردند که آمریکا پس از ۱۵ سال به حقایق افغانستان پی برده باشد و برای حل مشکل تروریسم به پاکستان فشار وارد کند.

سناتورهای افغانستان در پیوند به تغییر سیاست آمریکا در افغانستان می‌گویند که تنها راه حل رسیدگی به مشکل تروریسم در افغانستان، فشار آوردن به پاکستان است تا دست از مداخله و حمایت آشکار تروریسم در افغانستان بر دارد.

محمد علم ایزدیار معاون اول مجلس سنای افغانستان در ارتباط به تغییر استراتژی جنگی امریکا در افغانستان گفت: امیدواریم آمریکا پس از ۱۵ سال به حقایق افغانستان پی برده باشد و در مبارزه با تروریسم جهش مثبت داشته باشد و از جمله به منابع حمایت و تجهیز تروریسم فشار وارد کند.

ایزدیار افزود: آمریکا باید از هر گزینه اقتصادی و سیاسی منابع حمایت  تروریسم استفاده کند تا وضعیت افغانستان بهبود یابد.

به گفته وی، آمریکا تا هنوز در مبارزه با طالبان، داعش و پاکستان به عنوان حامی گروه های تروریستی موضع مشخصی نداشته است.

«حنیف حنفی» دیگر عضو سنا نیز از سخنان وزیر دفاع افغانستان که گفته است به پاکستان فشار بیشتر وارد می‌کند تا دست از حمایت تروریسم در افغانستان بر دارد، استقبال کرد.

حنفی گفت: پاکستان در مساله تروریسم، افغانستان و جهان را فریب داده است و فشار آوردن بالای این کشور تنها راه حل برای تامین صلح و ثبات در منطقه و افغانستان است.

به گفته وی، اگر آمریکا صادقانه به پاکستان فشار وارد کند مشکلات امنیتی افغانستان تا حد زیادی حل می‌شود.

وزیر دفاع آمریکا گفته است که احتمال افزایش ۴هزار سرباز آمریکایی   در استراتژی جدید آمریکا در افغانستان گنجانده خواهد شد.

اما سناتورها می‌گویند که افزایش سربازان امریکایی راه حل نیست و واشنگتن باید نیروهای امنیتی به ویژه نیروهای هوایی و توپخانه‌ای افغانستان را تقویت و تجهیز تا نیروهای داخلی در برابر دشمنانشان ایستادگی کنند.

«محمد حسن هوتک» عضو سنای افغانستان گفت: آمریکا تصمیم دارد که ۴ هزار نیروی جدید در افغانستان اضافه کند، این تصمیم کمکی برای صلح در افغانستان نمی‌کند بلکه برای ادامه جنگ در کشور است.

هوتک افزود: اگر آمریکا می‌خواهد که صلح در افغانستان تامین شود باید نیروهای امنیتی افغانستان مطابق به توافقنامه امنیتی تجهیز کند و به  منابع حمایت و تجهیز تروریسم تعذیرات اقتصادی وضع کند تا آن کشور مجبور شود دست از حمایت تروریسم بردارد.

میزان
لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=223743

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر