1

سناتور آمریکایی: عدم کنترل غیرنظامی بر پنتاگون نگران کننده است

  • کد خبر : 223907
  • ۳۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۰:۳۵

سناتور دموکرات آمریکایی در واکنش به تصمیم ترامپ به اعزام نیروهای بیشتر به افغانستان و دادن اختیارات نامحدود به وزیر دفاع خود در این رابطه ، عدم کنترل و نظارت های غیرنظامی بر وزارت دفاع کشورش را مایه نگرانی شدید خواند.

‘کریستن جیلیبرند’ سناتور دموکرات آمریکا و عضو کمیته تسلیحات سنای این کشور روز چهارشنبه در واکنش به تصمیم اخیر ترامپ به اعزام نیروهای بیشتر به افغانستان و تفویض اختیار افزایش این نیروها به ‘جیمز ماتیس’ وزیر دفاع خود ابراز نگرانی کرد.
این سناتور ایالت نیویورک با اشاره به این که یکی از اصولی که هموار در شکل گیری و عملکردهای پنتاگون و به خصوص انتخاب وزیر دفاع آمریکا مدنظر بوده داشتن تجربیات غیرنظامی از سوی این مقام و نظارت مراجع غیرنظامی بر این عملکردها و تصمیم گیری ها بوده است.
وی از انتخاب جیمز ماتیس وزیر دفاع ترامپ به این مقام که به گفته او از هیچ تجربه غیرنظامی در امور دولتی برخوردار نبوده و این که اعضا کنگره کشورش در دادن رای صلاحیت به او به این نکته توجه نکرده اند ابراز نگرانی کرد و چنین گزینشی از سوی رییس جمهوری آمریکا را دور از تامل و تفکر خواند.
‘جیلیبرند’ به خصوص به این که ترامپ گفته است در تصمیم گیری های نظامی مداخله ای نخواهد کرد انتقاد کرد و گفت که نبود کنترل و نظارت غیرنظامی بر عملکرد و سیاست های پنتاگون عملا به بی لجامی این وزارت خانه منجر شده است و این که آمریکا حتی از رییس جمهوری که قادر به اعمال چنین نظارتی بر آن باشد محروم است بشدت باعث تاسف و نگرانی است.
رییس جمهوری آمریکا سه روز پیش در پی اعتراف وزیر دفاع آمریکا به این که کشورش با آرایش فعلی هرگز قادر به پیروزی در جنگ ۱۶ساله افغانستان و خاتمه بخشیدن به آن نخواهد بود ،اعلام کرد که تصمیم به اعزام نیروهای بیشتر به این کشور گرفته و تصمیم در مورد میزان این افزایش را به وزیر دفاع خود تفویض کرده است.

ایرنا

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=223907

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر