1

گشایش پارلمان انگلیس با نطق ملکه و اعلام برنامه های دولت «ترزا می»

  • کد خبر : 223909
  • ۳۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۰:۳۶

پارلمان انگلیس روز چهارشنبه با دو روز تاخیر با نطق ملکه الیزابت دوم که در آن به لوایح پیشنهادی دولت محافظه کار «ترزا می» از جمله خروج انگلیس از اتحادیه اروپا اشاره شده بود، گشایش یافت.

 

به گزارش ایرنا، در مراسم گشایش پارلمان انگلیس علاوه بر اعضای خانواده سلطنتی، «ترزا می»، نخست وزیر و رهبر حزب محافظه کار و اعضای دولت جدید نیز حضور داشتند.
ملکه الیزابت دوم در سخنانش به ۲۷ لایحه پیشنهادی دولت محافظه کار با محور برگزیت و مقابله با تروریسم اشاره کرد.
وی بیان داشت: اولویت دولت انگلیس، حصول بهترین توافق برای کشور در جریان خروج از اتحادیه اروپا است.
ملکه انگلیس با اشاره به لایحه «لغو بزرگ جوامع اروپایی» به عنوان پیش زمینه خروج انگلیس از اتحادیه اروپا بیان داشت: با تصویب این لایحه پارلمان قادر خواهد بود تا قوانین جدیدی را در زمینه مهاجرت، کشاورزی، صید، تحریم های بین المللی و فعالیت های هسته ای وضع کند.
‘قانون جوامع اروپایی’ (European Community Act) در سال ۱۹۷۲ برای آنکه مقررات این اتحادیه در انگلیس اعتبار پیدا کنند در مجلس عوام به تصویب رسید.
بر اساس این قانون، انگلیس تابع قوانین اتحادیه اروپا شد و قوانین اتحادیه اروپا بر قوانین داخلی این کشور اولویت پیدا کرد. دادگاه عدالت اروپا هم در واقع نقش دیوان عالی انگلیس را ایفا می‌کند.
با لغو قانون جوامع اروپایی ۱۹۷۲، قوانین انگلیس بار دیگر مرجع اصلی قانونی در این کشور خواهند شد.
ملکه الیزابت در ادامه تاکید کرد: دولت انگلیس تلاش خواهد کرد تا رابطه عمیق و ویژه ای را با متحدان اروپایی اش حفظ و در عین حال روابط تجاری جدیدی را با سایرکشورها شکل دهد.
وی خاطر نشان ساخت: دولت انگلیس در راستای تقویت وضعیت اقتصادی، ایجاد شغل، بهبود وضعیت سلامت و به طور کلی خدمات عمومی متعهد خواهد بود.
ملکه الیزابت همچنین به تعهد دولت انگلیس به سرمایه گذاری در حوزه دفاعی و پایبندی به اختصاص دو درصد از درآمد خالص ملی در رابطه با مسائل امنیتی و دفاعی در چارچوب پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) تاکید کرد.
وی گفت: دولت انگلیس اطمینان حاصل خواهد کرد که زیرساخت های کشور برای حفاظت از امنیت ملی مورد توجه قرار گیرد.
ملکه انگلیس در بخش دیگری از اظهاراتش سیاست های دولت انگلیس در رابطه با مقابله با تروریسم را مورد اشاره قرار داد و گفت: نهادی تحت عنوان مقابله با افراط گرایی تاسیس خواهد شد تا دولت را در مقابله با اندیشه های افراطی چه در سطح جامعه و چه در فضای مجازی کمک کند.
وی با اشاره به حملات تروریستی منچستر و لندن افزود: راهبرد دولت انگلیس برای مقابله با تروریسم مورد تجدید نظر قرار خواهد گرفت تا اطمینان حاصل کند که پلیس و دستگاه های امنیتی، از قدرت مورد نیاز برای حفاظت از مردم برخوردار باشند.
ملکه الیزابت همچنین بیان داشت: دولت انگلیس تلاش خواهد کرد تا بحران های سیاسی در خاورمیانه را حل و فصل کند.
وی ادامه داد: دولت انگلیس تلاش می کند تا با ادامه نقش خود در مبارزه علیه داعش در عراق و سوریه با تهدید تروریسم جهانی در منشاء مبارزه کند.
نکته قابل توجه در نطق ملکه انگلیس، عدم اشاره وی به سفر رسمی دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا به این کشور است. این در حالی است که وی در سخنانش عنوان کرد که از سفر رسمی «فلیپه» پادشاه اسپانیا و همسرش به انگلیس در ماه جولای استقبال خواهد کرد.
گشایش پارلمان انگلیس پس از دو روز تاخیر در حالی صورت می گیرد که دولت محافظه کار در جریان انتخابات هشتم ژوئن گذشته قادر به کسب اکثریت قاطع کرسی های پارلمان نشد و اکنون ۸ کرسی برای تشکیل دولت مستقل کم دارد.
این حزب در حال حاضر چاره ای جز کسب حمایت احزاب کوچکتر و یا ائتلاف رسمی با آنها ندارد.
«ترزا می» نخست وزیر انگلیس پیشتر گفته بود که با حزب دمکراتیک وحدت طلب ایرلند به توافق اصولی رسیده و قرار بود هفته گذشته این توافق را به سرانجام برساند؛ اما آتش سوزی برج مسکونی گرنفل که بر اثر آنها ده ها تن کشته و زخمی شدند، روند مذاکرات را متوقف کرد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=223909

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر