1

محسن هاشمی از لیست گزینه‌های شهرداری تهران خط خورد

  • کد خبر : 223934
  • ۰۱ تیر ۱۳۹۶ - ۰:۲۶

اعضای منتخب شورای شهر تهران در یک توافق جمعی متعهد شدند در طول ۴ سال نمایندگی مردم در این شورا هیچ‌گونه مسئولیتی که قابل جمع با عضویت در شورا نباشد، بر عهده نگیرند.

محسن هاشمی از لیست گزینه‌های شهرداری تهران خط خورد
 اعضای منتخب شورای شهر تهران در یک توافق جمعی متعهد شدند در طول ۴ سال نمایندگی مردم در این شورا هیچ‌گونه مسئولیتی که قابل جمع با عضویت در شورا نباشد، بر عهده نخواهند گرفت. با این مصوبه محسن هاشمی دیگر در لیست گزینه‌های احتمالی شهرداری تهران نخواهد بود. محسن هاشمی تمایلی ندارد در رابطه با جلسه امروز منتخبان و این که در جلسه امروز حاضر بوده یا خیر، سخنی بگوید اما حجت نظری دیگر عضو شورا می‌گوید همه ۲۱ منتخب شورای پنجم به این توافق نامه رأی داده‌اند.

افق نیوز/بر اساس توافق منتخبان شورای شهر پنجم، احمد مسجدجامعی و محسن هاشمی که گفته می‌شد پیشنهاداتی برای مسئولیت‌های دولتی در وزارت ارشاد و وزارت راه و شهرسازی دارند، نمی‌توانند خیابان بهشت را به مقصد دیگری ترک کنند.

توافق‌نامه امروز منتخبان شورای پنجم چندان با تصمیم‌گیری هفته گذشته منتخبان همخوانی ندارد. بر اساس اخبار منتشر شده هفته گذشته منتخبان شورا پیش نویس شرایط شهردارتهران بود، بند ۱۶ ام پیش نویس که «الزام انتخاب شهردار تهران خارج از اعضای شورای شهر» حذف شد؛ که برخی آن را چراغ سبز شورای پنجم به شهردار شدن محسن هاشمی تعبیر کردند. با آن تصمیم منعی برای انتخاب شهردار از میان اعضای دوره پنجم وجود نداشت. هرچند بعد از این تفسیر برخی از منتخبان آن را رد کرده و لزوم تشکیل یک شورای یک دست را یادآور شدند.

پایان گمانه‌زنی‌ها درباره شهردار شدن محسن هاشمی
توافق نامه امروز منتخبان شورای پنجم، پرونده شهردار شدن محسن هاشمی را در این دوره بست. برخی از منتخبان قبل از پایان جلسه غیررسمی خبر این توافق‌نامه را منتشر کردند. زهرا نژادبهرام، بهاره آروین و زهرا صدر اعظم نوری در گفتگوبا رسانه‌ها و یا از طریق فضای مجازی خبر این توافق جمعی را منتشر کردند. مرتضی الویری نیز روز گذشته مشخصات عمومی شهردار تهران را که در جلسه هفتم منتخبان به تصویب رسیده بود را اعلام کرد. او دربارهٔ حذف بند ۱۶ گفته است: حذف بند ۱۶ – مبنی برمنع انتخاب شهردار از میان اعضای شورای شهر – به نفع و یا بر علیه هیچ نامزدی نبود، اما اعتقاد داشتیم که جای این بند در میان شاخصه‌های عمومی شهردار آینده تهران نیست. تلقی من این است که اکثریت یا تمام اعضای شورای شهر میثاق‌نامه امضا کرده و به آن پایبندند. حداقل من آن را امضا کردم و به امضای خود پایبند هستم، اما نباید فراموش کنیم تصمیم‌گیری نهایی به عهده اکثریت اعضا است.
او در این گفتگو به اعضایی که قصد رفتن از شورای پنجم را دارند چه به مقصد دولت و چه شهرداری ۲ هشدار را داده و گفته بود: اگر فردی می‌خواهد از شورا به شهرداری برود دو قفل را باید باز کند؛ در مرحله اول باید رای کافی برای شهردار شدن داشته باشد و در مرحله دوم باید نظر شورا را برای استعفا جلب کند. به گفته الویری هر عضو شورا هر کدام از اعضا سه نفر را به عنوان نامزد به شورای شهر معرفی کنند. هر نامزد برای آنکه وارد مرحله بعد شود باید حداقل رای ۵ نفر از اعضا را داشته باشد. این رای‌گیری تا اوائل تیرماه ادامه خواهد یافت و لیست مرحله دوم تا ۳ تیر مشخص می‌شود. در مرحله بعد به یک لیست ۵ نفره خواهیم رسید و این ۵ نفر موظفند تا چهارم تیرماه تفاهم نامه یا میثاق‌نامه‌ای را که توسط اعضای شورا تنظیم شده، امضا کنند. نامزدها تا ۲۰ تیرماه فرصت دارند برنامه و کادر پیشنهادی خود را برای شهرداری تهران ارائه دهند. این برنامه‌ها به مدت یک هفته توسط نامزدها در جلسه شورای شهر مطرح و مورد بررسی قرار می‌گیرد. در ۲۸ تیرماه رای‌گیری خواهد شد و تعداد نامزدها از ۵ نفر به دو نفر می‌رسد. در مرحله بعد قصد داریم تا هفته اول مرداد به نامزد نهایی دست پیدا کنیم. البته دو نامزد در اولین جلسه رسمی شورای شهر حضور خواهند یافت تا برنامه‌های خود را ارائه داده و رای‌گیری در جلسه علنی شورا صورت خواهد گرفت.

گزینه‌های جدید برای شهرداری تهران
با روند اعلام شده و توافق نامه امروز منتخبان پنجم برخی گزینه‌های حذف شده دوباره برای شهرداری تهران مطرح شدند. این هفته نام محمود حجتی برای کلید داری بهشت بیش از سایر گزینه‌ها مطرح بود و هفته نامه «سازندگی»، ارگان حزب کارگزاران هم خبر داده بود یکی از این پنج نفر شهردار تهران خواهد شد: محمدعلی نجفی، محمود حجتی، سیدحسین مرعشی، حبیب‌الله بیطرف، محسن هاشمی.

امروز یکی از منتخبان شورای پنجم دوباره نام عباس آخوندی منتقد شهردار کنونی تهران و وزیر راه و شهرسازی را به عنوان یکی از گزینه‌های اصلی شهرداری تهران مطرح کرده است.

منبع: مهر

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=223934

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر