1

امام جمعه مشهد: روز قدس روز بیداری همه مسلمانان دنیاست

  • کد خبر : 224076
  • ۰۲ تیر ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۵

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی و امام جمعه مشهد گفت: روز قدس روز بیداری همه مسلمانان دنیا است و شرکت مردم در راهپیمایی روز جهانی قدس، حضور در جبهه اسلام مقابل کفر است.

آیت الله سید احمد علم الهدی در خطبه های نماز جمعه مشهد در حرم مطهر رضوی افزود: امروز کفر جهانی که در صف مقدم آن اسرائیل است، در برابر پیامبر، اسلام و دین قرار گرفته است و اکنون تنها مسئله غصب فلسطین مطرح نیست.
وی با بیان اینکه روز قدس به فرموده امام راحل روز اسلام است، اظهار کرد: بر طبق این نگرش اگر مردم ایستادگی کنند، اسلام حاکم می شود و زمینه حکومت حضرت مهدی (عج) آماده می شود و اگر نایستند، اسلام براندازی خواهد شد.
آیت الله علم الهدی ادامه داد: از سال ۱۹۴۸ که تشکیل دولت غاصب اسرائیل را اعلام کردند، تملک دارایی ها و زمین های مردم فلسطین با خونریزی های نابکارانه ای از همان اول همراه بوده است و به عبارتی از روزی که اسرائیل غاصب تشکیل شد تا به امروز فلسطین به صورت یک قتلگاه در آمده است.
نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی در بخش دیگری از سخنانش گفت: بعد از شکست اعراب در جنگ شش روزه در سال ۱۹۶۷، سازش اعراب با اسرائیل آغاز شد که پیش قدم آنها حکومت مصر بود و اکنون آنان به دنبال وحدت عربی- عبری می باشند.
وی بیان کرد: دشمن آن قدر بدبخت است که پنج سال است قصد تغییر ر‍ژیم سوریه را دارد اما هنوز نتوانسته است،چراکه قدرت قهرمانانه نظام سیاسی ایران سوریه را در حلقه مقاومت حفظ کرده است.
امام جمعه مشهد گفت: در سال ۵۸ که امام راحل روز قدس را نامگذاری کرد ما یک قبضه توپ و خمپاره نداشتیم ، اما امروز بعد از ۳۸ سال موشک های بالستیک ایران دنیا راتکان می دهد.
آیت الله علم الهدی افزود: این نشانه گیری دقیق و نقطه زنی موشک ها در دیرالزور سوریه باعث شد که دشمنان خدا بترسند و نشان داد که نقطه زنی کاخ آل سعود و براندازی این تبار ناپاک از صحنه اسلام هم شدنی است .
وی تاکید کرد: این در حالی است که برای اسرائیل نیازمند هزینه موشک نقطه زن نیستیم زیرا موشک های حزب الله ان قدر قدرت دارد که شرق و غرب و شمال و جنوب اسرائیل را زیر انفجار خود قرار می دهد.
وی با بیان اینکه فرماندهی نیروهای مسلح و فناوری نظامی با رهبر معظم انقلاب است، افزود: اگر رهبر معظم انقلاب نبود ما نیز امروز همانند برخی دیگر از کشورها بازیچه آمریکا می شدیم به همین دلیل در مدیریت اقتصادی نیز باید پیرو رهبری باشیم و اقتصاد مقاومتی را دنبال کنیم .
امام خمینی (ره) در ۱۶ مرداد ۱۳۵۸ دراقدامی هوشمندانه آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را به عنوان «روز جهانی قدس» نامگذاری کردند و این روز را روز مقابله مستضعفان با مستکبران دانستند و از مسلمانان جهان خواستند که دراین روز همبستگی خود را برای حمایت از حقوق قانونی مردم مسلمان فلسطین به نمایش بگذارند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=224076

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر