0

امام جمعه تبریز: استکبار جهانی بدنبال انحراف افکار عمومی از مساله فلسطین است

  • کد خبر : 224080
  • ۰۲ تیر ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۵

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز با اشاره به تحرکات گروهک تروریستی داعش و حمایت برخی کشورهای عربی از این گروهک گفت: استکبار جهانی با اختلاف بین مسلمانان بدنبال انحراف افکار عمومی از مساله فلسطین است.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام محمدعلی آل هاشم در خطبه های نماز جمعه این هفته شهرستان تبریز که مصادف با روز جهانی قدس نیز است، اظهار کرد: با دوران حساس و سرنوشت سازی در منطقه مواجه هستیم و برخی حاکمان و دولت های عربی که داعیه رهبری جهان اسلام را دارند، در صدد ایجاد مشکلات بین مسلمانان هستند.
وی با بیان اینکه حمایت برخی دولت های عربی از گروهک های تروریستی و تکفیری کاملا در راستای اهداف دشمنان اسلام است، افزود: واقعیت این است که سران برخی کشورهای عربی سخت احساس خطر کردند و به همین جهت علیه ملت های مسلمان متحد شده اند.
امام جمعه تبریز با بیان اینکه تهاجم عربستان به ملت مظلوم یمن و حمایت از گروه های تروریستی نمونه ای از جنگ های نیابتی بر علیه مسلمانان منطقه است، گفت: این عمل ضمن تضعیف جهان اسلام، برتری رژیم صهیونیستی در منطقه و انحراف افکار عمومی از فلسطین را به دنبال دارد.
حجت الاسلام آل هاشم خاطر نشان کرد: امروز استکبار جهانی از وضعیت بوجود آمده در جهان اسلام سوء استفاده می کند و آمریکا و اسرائیل با حمایت از تروریست ها و داعشی ها سعی می‌کنند رژیم صهیونیستی را در جایگاه امن قرار دهند.
وی تاکید کرد: به فضل الهی با وجود همه خصومت‌ها و فتنه‌افکنی‌ها، اسلام و مسلمانان واقعی راه خود را ادامه خواهند داد و به زودی قدس شریف را از چنگال استکبار و صهیونیزم نجات خواهند داد .
حجت السلام آل هاشم همچنین با اشاره به مناسبت های هفته، ضمن اشاره به حوادث ۶ تیر ماه ۱۳۶۰ سالروز ترور نافرجام رهبر معظم انقلاب، زمانی که نماینده حضرت امام در شورای عالی دفاع بودند، گفت: با تفضل الهی ایشان زنده ماندند و رهبری ایران را ادامه می هند.
امام جمعه تبریز با بیان اینکه امروز مسلمانان جهان چشم شان به ایران و رهبر معظم انقلاب است، افزود: بعد از گذشت ۲۹ سال از رحلت امام خمینی (ره) با درایت مقام معظم رهبری همچنان همانند دوران امام خمینی کشور اداره می شود.
حجت الاسلام آل هاشم همچنین با اشاره به هفتم تیرماه سالروز شهادت شهید بهشتی، گفت: روز شهادت شهید بهشتی روز قوه قضاییه نامگداری شده چرا که در اسلام پایگاه قضاوت از تمام جایگاه ها والاتر است زیرا در آن اموال و جان مردم برابر می شود.
امام جمعه تبریز با قدردانی از حضور سردار سرلشکر رحیم صفوی در مراسم روز قدس در تبریز خاطرنشان کرد: این سردار در قضیه ۲۹ بهمن تبریز در جریان راهپیمایی دانشگاه مجروح شد و تیر خوردد و خود از یادگاران هشت سال دفاع مقدس اسلام هستند.
قبل از مراسم نماز جمعه مردم مومن و روزه دار تبریز همگام با مردم مسلمان سراسر کشور با حضور گسترده و باشکوه در راهپیمایی روز قدس حمایت خود را از ملت فلسطین و آزادی قدس اعلام کردند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=224080

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر