1

وظایف و اختیارات دستگاه قضایی در قانون اساسی ترسیم شده است/ دستگاه قضایی وظایف سنگینی به عهده دارد

  • کد خبر : 224108
  • ۰۳ تیر ۱۳۹۶ - ۱۷:۵۱

رئیس قوه قضاییه گفت: وظایف و اختیارات دستگاه قضایی در قانون اساسی ترسیم شده که اهداف بلند و وظایف بسیار سنگینی است و طبیعتا ممکن است تا رسیدن به آنها فاصله داشته باشیم.

 

خبرگزاری فارس: وظایف و اختیارات دستگاه قضایی در قانون اساسی ترسیم شده است/ دستگاه قضایی وظایف سنگینی به عهده دارد

به گزارش خبرنگار قضایی فارس، آیت الله صادق آملی لاریجانی در حاشیه مراسم ادای احترام به مقام شامخ بنیانگذار کبیر انقلاب و در جمع خبرنگاران گفت: بنیان این نظام قضایی جدید با امر حضرت امام خمینی(ره) و با معماری شهید والامقام آیت‌الله دکتر بهشتی و دستورات اکید حضرت امام خمینی(ره) مبنی بر حضور علما و کسانی که دارای صلاحیت هستند، در دستگاه قضایی بود.

وی افزود: وظایف و اختیارات دستگاه قضایی در قانون اساسی ترسیم شده که اهداف بلند و وظایف بسیار سنگینی است و طبیعتا ممکن است تا رسیدن به آنها فاصله داشته باشیم؛ اما در این سی و چند سال تاسیس نظام جمهوری اسلامی با ارشادات امام راحل، تاکیدات مقام معظم رهبری و تلاش قضات و کارکنان دستگاه قضایی راهی طولانی طی شده است.

آیت الله آملی لاریجانی بیان داشت: نظام قضایی جمهوری اسلامی برای انطباق قوانین قضایی، چه جزایی و چه حقوقی با دستورات شرع و همینطور استفاده از تجربیاتی که در دنیا مطرح است، تلاش بسیاری کرده است.

رئیس دستگاه قضا با بیان اینکه نظام قضایی جمهوری اسلامی از این جهت واقعا یک نظام قضایی پیشرفته است، تصریح کرد: به طور قاطع می‌توانیم عرض کنیم که دستگاه قضایی هم وظایف سنگینی به عهده دارد و هم تلاش‌های بسیار خوبی برای برآورده شدن اهداف این نظام قضایی در جمهوری اسلامی صورت گرفته که قابل تقدیر و تشکر است.

آیت الله آملی لاریجانی ادامه داد: اما در عین حال احقاق حقوق عامه و تظلم خواهی مردم چون در سطح وسیعی مطرح است، تا رسیدن به قله‌های این هدف هنوز فاصله داریم و باید تلاش کنیم تا بتوانیم اهداف بلند نظام جمهوری اسلامی و خواسته‌های امام راحل (ره) را در داشتن یک دستگاه قضایی قاطع، محکم و عاری از فساد محقق کنیم.

آیت الله آملی لاریجانی با اشاره به شرایط خاص منطقه اظهار کرد: امروز در شرایط خاصی در منطقه هستیم و نیاز به تعالیم حضرت امام (ره) و دستورات مقام معظم رهبری در رابطه با استقلال و مبارزه با سلطه جهانی و مخصوصا مقابله با سلطه آمریکا را بیشتر احساس می‌کنیم.

رئیس قوه قضائیه، خودباوری، برگشتن به خودی و استقلال و عزت مسلمانان را از مهمترین تعالیم حضرت امام خمینی(ره) دانست که هم در کل حاکمیت جمهوری اسلامی و هم در قوه قضائیه باید مدنظر باشد و ترسیم راه کند.

آیت‌الله آملی لاریجانی افزود: ریشه همه این موارد نگاه توحیدی است و یکی از مهمترین آموزه‌های امام امت(ره)، هم در گفتار، هم در دستوراتشان و هم در شیوه و منش زندگی، نگاه توحیدی بود و اگر این درست شود، بقیه امور هم درست خواهد شد. عزت از آن خداست و اگر این مطلب را بفهمیم، بقیه امور هم ان‌شاء‌الله اصلاح می‌شود.

رئیس قوه قضائیه تصریح کرد: امروز قوه قضائیه مفتخر است با استناد به همین تعالیم اسلامی و ارزش‌های الهی در مقابل سلطه‌گران و هجماتی که علیه نظام جمهوری اسلامی و قوه قضائیه با ادعای حقوق بشر و در واقع برای نفوذ در جمهوری اسلامی صورت می‌گیرد، ایستادگی و با آن مقابله کرده است.

رئیس قوه قضائیه یادآور شد: برای امام راحل(ره) به دلیل تعالیم و آموزه‌های بلندشان دعا کرده و از مقام معظم رهبری نیز تشکر می‌کنیم و همینجا با آرمان‌های امام(ره) بیعت مجدد کرده و پیمان می‌بندیم که ان‌شاء‌الله دستگاه قضایی با تلاش‌های صورت گرفته به سمت قله‌های بلند حرکت خواهد کرد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=224108

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر