1

شورای اروپا: پبشنهاد لندن خطر وخامت اوضاع اروپائیان ساکن انگلیس را در پی دارد

  • کد خبر : 224114
  • ۰۳ تیر ۱۳۹۶ - ۱۷:۵۸

رئیس شورای اروپا طی هشداری اعلام کرد که پبشنهاد نخست‌وزیر انگلیس در خصوص حقوق شهروندان اروپایی ساکن انگلیس، خطر وخامت اوضاع را در پی دارد.

 

خبرگزاری فارس: شورای اروپا: پبشنهاد لندن خطر وخامت اوضاع اروپائیان ساکن انگلیس را در پی دارد

به گزارش افق نیوز، رئیس شورای اروپا طی هشداری اعلام کرد: «پیشنهاد «ترزا می» در خصوص حقوق شهروندان اروپایی ساکن انگلیس پس از برگزیت، کمتر از حد انتظار است و خطر وخامت اوضاع اروپائیان ساکن این کشور را در پی دارد.»

به گزارش خبرگزاری فرانسه، «دونالد تاسک» افزود: «حقوق شهروندان از نخستین اولویت‌های اتحادیه اروپا در مذاکرات با انگلیس است که روز دوشنبه گذشته در بروکسل آغاز شد. قطعا حقوق شهروندان اروپایی ساکن انگلیس پس از برگزیت کاهش خواهد یافت و وظیفه ما در جریان مذاکرات کاهش این خطر است.

«ترزا می» نخست‌وزیر انگلیس روز پنجشنبه گذشته در جریان نشست سران اتحادیه اروپا در بروکسل اعلام کرد که شهروندان اروپایی ساکن انگلیس که بیش از ۵ سال در این کشور زندگی کرده‌اند قادرند در چارچوب طرح جدید دولت از حقوق شهروند انگلیسی برخوردار شوند.

«ترزا می» همچنین در جریان این نشست خطاب به رهبران اروپایی گفت که پیشنهاد انگلیس عادلانه و جدیست و به شهروندان اروپایی ساکن انگلیس تا حد امکان اطمینان خواهد داد.

وی علاوه بر این گفت که هیچیک از شهروندان اروپایی که هم‌اکنون به صورت قانونی در انگلیس مستقر هستند، با خروج انگلیس از اتحادیه اروپا مجبور به ترک این کشور نخواهند بود.

مردم بریتانیا (انگلیس، اسکاتلند، ولز، ایرلندشمالی) سال گذشته رای به خروج از اتحادیه اروپا دادند و مذاکرات خروج به تازگی آغاز شده است که طی آن دو طرف درباره شرایط جدایی گفت‌وگوهای دوساله‌ای خواهند داشت.

فارس

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=224114

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر