1

راه‌های جدید جمع‌آوری فطریه/ راه‌اندازی باشگاه نیکوکاران در کشور

  • کد خبر : 224153
  • ۰۴ تیر ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۹

معاون مشارکت‌های مردمی سازمان بهزیستی کشور با اشاره به روش‌های جدید جمع‌آوری زکات فطریه امسال، گفت: ۲۰ هزار صندوق جمع آوری فطریه در کل کشور توزیع شده است.

 

خبرگزاری فارس: راه‌های جدید جمع‌آوری فطریه/ راه‌اندازی باشگاه نیکوکاران در کشور

به گزارش افق نیوز، محمدعلی کوزه‌گر در نشست خبری گفت: نیکوکاران علاوه بر پرداخت وجوه زکات فطره و کفاره خود به روش سنتی، از طریق صندوق‌های جمع‌آوری زکات سازمان بهزیستی کشور می‌توانند از طریق حساب ۹۰۱۹۰ بانک ملت نیز برای پرداخت زکات فطره و یا با شماره‌گیری #۹*۷*۷۳۳* و یا مراجعه به سایت www.behzisti.ir و انتخاب گزینه پرداخت آنلاین و یا تلفن بانک ۰۲۱۸۴۲۸۴ برای پرداخت فطریه خود اقدام کنند.

وی ادامه داد: مردم از طریق اپلیکیشین فطریه آنلاین بانک صادرات نیز وجوه فطریه خود را می توانند پرداخت کنند.

معاون مشارکت‌های مردمی سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه بودجه‌ بهزیستی پاسخگوی نیازش در راستای رسیدگی به نیازمندان نیست، گفت: حتی به جز سازمان بهزیستی، سایر نهادها و سازمان‌های حمایتی در این بخش فعال هستند اما با این حال باز هم عده‌ای از جامعه زیر خط فقر زندگی می‌کنند و در کنار آن جمعیت قابل توجهی از اقشار آسیب‌پذیر زنان سرپرست خانوار، معتادان، کودکان بدسرپرست و بی‌سرپرست و … نیز در کشور وجود دارند که تأمین حداقل‌های زندگی آنان کار بسیار سختی است.

کوزه‌گر تصریح کرد: در حال حاضر بیش از ۲ میلیون نفر خانوار نیازمند و آسیب‌پذیر تحت پوشش بهزیستی است و در تلاشیم تا مشارکت‌های مردمی را در قالب خیر جمعی تعریف کنیم و تمامی آحاد جامعه را نسبت به مسئولیت اجتماعی‌شان در قبال نیازمندان آگاه کتیم.

وی گفت: امکان جذب مشارکت‌های مردمی به روش الکترونیکی و از طریق اپلیکیشین‌ها را نیز گسترش خواهیم داد تا کمک‌های مردمی سریعتر و بهتر از قبل دریافت و توزیع شوند.

معاون مشارکت‌های مردمی سازمان بهزیستی کشور تصریح کرد: امسال برای نخستین بار افراد می‌توانند از طریق کد #۹*۷*۷۳۳* زکات فطره و همچنین سایر کمک‌های نقدی نیکوکاران خود را با انتخاب شهر موردنظر خود پرداخت کنند و حتی انتخاب گروه‌های مورد هدف خیرین نیز امکان پذیر می‌شود.

کوزه‌گر در مورد میزان مشارکت‌های مردمی سازمان بهزیستی در سال گذشته، گفت: در سال ۹۵، ۴۷ میلیارد تومان رقم کل مشارکت‌های سازمان بهزیستی بوده است که به صورت غیرمتمرکز از طریق ۳۲ هزار مرکز غیردولتی و غیردولتی وابسته به سازمان بهزیستی کشور جمع‌آوری و برای نیازمندان و اقشار آسیب‌پذیر هزینه شده است.

وی همچنین گفت: باشگاه نیکوکاران بهزیستی نیز ایجاد شده تا از این طریق همه افراد خیر با مراجعه به سایت mosharekatha.behzisti.ir می‌توانند در این سایت ثبت‌نام کرده و اعلام آمادگی کنند تا به این ترتیب هر ایرانی یک خیر باشد.

وی گفت: تاکنون ۷۶ هزار و ۵۳۰ نفر در باشگاه نیکوکاری ثبت‌نام کرده و برای آنها کارت نیکوکاری صادر شده است.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=224153

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر