4

پرسپولیس و استقلال در مسیر جوانگرایی (گزارش ویژه)

  • کد خبر : 224231
  • ۰۴ تیر ۱۳۹۶ - ۲۰:۱۸

دو باشگاه بزرگ پایتخت اینبار برخلاف سال های گذشته نگاه ویژه ای به نسل جوان و مستعد داشتند؛ اتفاقی که سال ها بود مورد توجه مدیران نتیجه گرای این دو باشگاه قرار نمی گرفت.

به گزارش “ورزش سه”، جوانگرایی در باشگاه های کشور یکی از ضرویاتی است که می تواند انرژی و پویایی قابل توجهی را در ابعاد گوناگون ایجاد کند. موضوعی که اگر بیشتر به آن توجه شود می تواند هم سرمایه های انسانی را برای باشگاه ها پدید آورد و هم سرمایه های مالی را به باشگاه وارد کند.
طی سال های اخیر جوانگرایی و لزوم توجه به آن یکی از چالش های مدیران باشگاه ها بوده است و حالا دو باشگاه استقلال و پرسپولیس نسبت به سال های گذشته توجه بیشتری معطوف به این موضوع کرده اند.

برانکو ایوانکوویچ ایوانکوویچ فصل گذشته با اضافه کردن درویش وند، طاهرخانی و محرمی و حفظ آنها در فصل جدید نشان داده توجه ویژه ای به بازیکنان جوان و مستعد دارد و در سوی دیگر تیم آبی پوش پایتخت نیز با حضور علیرضا منصوریان پوست انداخته و ترکیب جوانی پیدا کرده؛ نگاهی به ترکیب آبی پوشان در فصل پیش رو و همینطور فصل گذشته نشان می دهد که سرمربی آبی پوشان نگاه ویژه ای به بازیکنان جوان دارد و چند بازیکن کم نام و نشان را به ترکیب اصلی تیم خود اضافه کرده است.

در زیر نگاهی داریم به بازیکنان زیر ۲۳ سال دو تیم استقلال و پرسپولیس؛ آماری که نشان تمایل بیشتر سرمربی جوان استقلال به جوانگرایی دارد و در ترکیب خود ۹ بازیکن زیر ۲۳ سال را برای لیگ هفدهم قرار داده است. البته پرسپولیس هم با داشتن ۴ بازیکن زیر ۲۳ سال امید زیادی به درخشش آنها در آینده دارد.

 

 

استقلال تهران:

•  مهدی قائدی: ستاره ۱۹ ساله فصل گذشته تیم ایرانجوان بوشهر در پایان فصل مورد توجه تیم های پرشماری در لیگ برتر قرار گرفت و در نهایت این آبی پوشان پایتخت بودند  که توانستند این بازیکن آینده دار را جذب تیم خود کنند. هافبک – مهاجم جدید استقلالی ها از تکنیک فوق العاده ای برخوردار است و خیلی ها امید به درخشش این بازیکن فانتزی و ریزنقش با پیراهن تیم استقلال دارند.

 

 

•  مجید حسینی: این مدافع ۲۱ ساله با تیم های راه آهن و استقلال در مجموع سه سال در لیگ برتر حضور داشته و یکی از آینده دارترین بازیکنان استقلال به شمار می رود. مدافع استقلالی ها که به تازگی قرارداد خود را با این تیم تمدید کرد، در پنجره تابستانی مورد توجه تیم های بسیاری قرار گرفته بود، اما در نهایت علیرضا علیرضا منصوریان توانست بازیکن خود را متقاعد به ادامه حضور در جمع آبی پوشان کند. این بازیکن توسط پیروانی به اردوی تیم ملی امید هم دعوت شده است.

 

 

•  امید نورافکن: امید نورافکن در ۲۶ آذر ۱۳۹۴، با ۱۸ سال و ۸ ماه و ۶ روز سن، در ترکیب ثابت استقلال در بازی مقابل صبای قم قرارگرفت و جوانترین بازیکن تاریخ این باشگاه شد. فصل گذشته این بازیکن ۲۱ ساله پس از انتقال از پست مدافع چپ به هافبک تدافعی نمایش های درخشانی در ترکیب استقلال ارائه داد و در سه دیدار هم موفق به گلزنی شد؛ ضمن اینکه عملکرد نورافکن در دیدار برگشت مقابل پرسپولیس و همینطور در پلی آف لیگ قهرمانان آسیا تحسین بسیاری از کارشناسان فوتبالی را برانگیخت تا استقلالی ها و فوتبال ایران امیدواری بسیاری به آینده این بازیکن داشته باشد.

 

 

•  میلادزکی پور: زکی پور فصل گذشته همراه با علیرضا علیرضا منصوریان از نفت تهران به استقلال آمد و یکی از مدافعین چپ استقلالی ها در لیگ شانزدهم بود. زکی پور ۲۲۲ ساله است و می تواند سال ها برای آبی پوشان در پست دفاع چپ بازی کند.

 

 

•  سینا خادم پور: خادم پور بازیکن ۱۹ ساله ای است که به تازگی و با قراردادی ۵ ساله به جمع آبی پوشان اضافه شده است؛ این بازیکن که در پست مدافع وسط به میدان می رود از تیم نفت تهران به استقلال تهران پیوسته و در آخرین اردوی تیم ملی امید یکی از بازیکنان مورد نظر سرمربی تیم امید بوده است.

 

 

•  فردین نجفی: نجفی ۲۰ ساله است و در پست مهاجم بازی می کند. این بازیکن در تیم امیدهای استقلال بازوبند کاپیتانی را بر بازو داشت و علیرضا منصوریان حساب ویژه ای رو او باز کرده است.

 

 

•  حسین حیدری: حسین حیدری بازیکن فصل گذشته مس ویژن در لیگ جوانان با عقد قرارداد ۵ ساله استقلالی شد. این بازیکن در پست هافبک پشت مهاجم به میدان می رود و در میان سهمیه زیر ۲۱ سال آبی پوشان قرار دارد.

 

 

•  محمد هاشمی: محمد هاشمی مدافع چپ پای جدید آبی پوشان است که سهمیه زیر ۲۳ سال محسوب شده و قراردادی به مدت ۵۵ سال با استقلال امضا کرده است. این بازیکن هم مانند فردین نجفی با درخشش در آکادمی استقلال به تیم بزرگسالان راه یافته است.

 

•  محمد جواد محمدی: محمدی در پست وینگر چپ بازی می کند و یکی از ستاره های تیم هف سمنان بود. این بازیکن فصل گذشته ۵ گل زده و ۸۸ پاس گل برای هم تیمی هایش ارسال کرد تا با کارنامه ای موفق و به عنوان سهمیه زیر ۲۳ سال به استقلال اضافه شد.

 

 

 

 

پرسپولیس:

 

صادق محرمی: برانکو ایوانکوویچ سال گذشته در یکی از مهم ترین تصمیم های فصل، رامین رضائیان را از ترکیب اصلی تیم کنار گذاشت و صادق محرمی جوان را جایگزین او کرد؛ بازیکنی که به خوبی توانست جواب اعتماد سرمربی کروات سرخپوشان را بدهد و به خوبی خود را در ترکیب این تیم جا انداخت. این مدافع که فصل گذشته سه بار در تیم هفته لیگ قهرمانان آسیا قرار گرفت، با ادامه همین روند رو به رشد می تواند یکی از بهترین مدافعان راست فوتبال ایران در سال های آتی باشد.

 

حمید طاهرخانی:  طاهرخانی ۱۸ ساله، فصل گذشته و پس از بازگشت پرسپولیسی ها از اردوی اوکراین و پس از درخشش در یک بازی تدارکاتی توسط برانکو ایوانکوویچ به اردوی تیم بزرگسالان فراخوانده شد. طاهرخانی فصل گذشته در دقیقه ۸۶ دیدار رفت برابر سیاه جامگان به جای احمد نورالهی وارد زمین شد و در روزی که پرسپولیس قهرمان نیم فصل شد، عنوان جوان ترین بازیکن تاریخ پرسپولیس در لیگ برتر را از آن خود کرد.

 

ابوالفضل درویش‌وند:  ابوالفضل درویش وند ۱۹ ساله در ابتدای لیگ شانزدهم از تیم راه آهن به پرسپولیس پیوست؛ این گلر اگرچه فصل گذشته فرصت حضور در مسابقه را پیدا نکرد ولی با توجه به سن و سال مناسبی که دارد می تواند آینده درخشانی پیش رو داشته باشد.

 

 

شاهین عباسیان: عباسیان ۲۰ ساله است و یکی از بازیکنان تیم ملی جوانان در راه صعود به جام جهانی ۲۰۱۷ جوانان کره جنوبی بود ولی به دلیل مصدومیت نتوانست به مرحله نهایی این رقابت ها برسد. عباسیان روز گذشته با قراردادی ۵ ساله به تیم پرسپولیس پیوست.

 

محمد امین اسدی: محمد امین اسدی: در تمرینات پرسپولیس چند بازیکن امید این باشگاه، مدنظر کادر فنی بزرگسالان قرار گرفته‌اند که در این بین محمد امین اسدی مهاجم تیم امید پرسپولیس به احتمال فراوان به تمرینات تیم بزرگسالان اضافه می‌شود.

علاوه بر دو تیم سرخابی پایتخت این موج جوان گرایی در سایر تیم های لیگ برتر نظیر ذوب آهن و سپاهان نیز دیده می شود که در حال حاضر ۴ بازیکن آنها به تیم ملی امید فراخوانده شده است.
همچنین تیم تراکتورسازی تبریز به دلیل محرومیت از پنجره نقل و انتقالات مجبور به جوان گرایی شده است و این محدودیت می تواند فرصت ارزشمندی برای جوانان این باشگاه باشد که توانایی های خود را نشان دهند.

تیم های سیاه جامگان، پارس جنوبی جم و برخی تیم های دیگر نیز به دلایل مالی استفاده از جوانان را در دستور کار خود قرار داده اند تا تعادل مالی در باشگاه برقرار شود و از طرفی فرصت ظهور جوانان مستعد هم فراهم شود.

در تیم های لیگ یک نیز تا حدودی شرایط برای ظهور بازیکنان مستعدی نظیر مهدی قائدی که از تیم ایرانجوان به استقلال راه یافت فراهم شده است و در صورت توجه بیشتر مدیران باشگاه ها به این امر و همینطور فراهم شدن امکانات زیرساختی، بی تردید شاهد ظهور استعدادهای بیشتری در فوتبال کشور خواهیم بود

ورزش ۳

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=224231

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر