1

رؤسای جمهور آمریکا و کره جنوبی این هفته دیدار می کنند

  • کد خبر : 224273
  • ۰۵ تیر ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۰

رئیس جمهوری کره جنوبی این هفته برای صحبت پیرامون برنامه هسته ای پیونگ یانگ و همچنین ادامه استقرار سامانه ضد موشک تاد در شبه جزیره کره، به واشنگتن سفر خواهد کرد.

پرچم کره جنوبی و آمریکا

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از فرانس پرس، «مون جائه این» رئیس جمهوری کره جنوبی این هفته عازم واشنگتن است تا در دیدار با دونالد ترامپ همتای آمریکایی خود پیرامون یکی از اصلی ترین اولویت های دولت وی یعنی مهار برنامه هسته ای-موشکی کره شمالی به بحث و تبادل نظر بپردازد.

مون که به حزب چپ میانه تعلق دارد بر خلاف دولت محافظه کار قبلی سئول، از همان دوره کارزار انتخاباتی از احتمال مذاکره با پیونگ یانگ و حتی دیدار با «کیم جونگ اون» رهبر جوان کره شمالی سخن گفت حال آنکه اخیرا با اتخاذ لحنی نسبتا شدیدتر، از «شی جین پینگ» همتای چینی خود خواسته تا اعمال نفوذ بیشتری در این قضیه به خرج دهد.

واشنگتن خود را ضامن امنیت کره جنوبی فرض می کند و به همین بهانه ۲۸ هزار نیروی نظامی در این کشور مستقر کرده است تا به قول خود، سئول را از تهدید همسایه شمالی که از زمان روی کار آمدن مون ۵ آزمایش موشکی انجام داده است، در امان نگه دارد.

این در حالی است که «جیمز ماتیس» وزیر دفاع آمریکا از کره شمالی به عنوان خطرناک ترین و فوری ترین تهدید امنیتی واشنگتن یاد می کند و «تری برنستد» سفیر آمریکا در پکن هم اولویت نخست خود را مهار برنامه هسته ای پیونگ یانگ توصیف می کند.

در هفته های اخیر حجم رایزنی های دیپلماتیک برای حل معضل کره شمالی افزایش یافته است تا جایی که واشنگتن هفته گذشته میزبان نشست «رکس تیلرسون» وزیر خارجه آمریکا و «یانگ جیه چی» دیپلمات ارشد چین بود و این هفته هم ترامپ پذیرای مون خواهد بود.

اما، در این میان اعتراض چین به استقرار سامانه ضد موشک «تاد» از جمله چالش هایی است که می تواند تا حدی از تسریع روند مذاکره برای اجماع نظر در برخورد با مسئله هسته ای کره شمالی بکاهد به ویژه آنکه مون نیز بر خلاف دولت قبلی سئول اصراری به برخورداری از این سامانه آمریکایی ندارد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=224273

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر