1

بزرگ‌ترین نقل و انتقالات AFC اعلام شد؛ انتقال علی دایی به بایرن‌مونیخ، در جمع تاریخی‌ها

  • کد خبر : 224287
  • ۰۵ تیر ۱۳۹۶ - ۱۹:۳۵

سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا در گزارشی به بزرگ‌ترین نقل و انتقالات این قاره اشاره کرد که نام علی دایی در آن به چشم می‌خورد.

 

خبرگزاری فارس: بزرگ‌ترین نقل و انتقالات AFC اعلام شد؛ انتقال علی دایی به بایرن‌مونیخ، در جمع تاریخی‌ها

به گزارش خبرگزاری فارس، سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا در گزارشی به بزرگ‌ترین نقل و انتقالات تاریخ آسیا اشاره کرده است که از ایران نام علی دایی به چشم می‌خورد.

در این گزارش آمده است:

علی دایی ۴ گل از ۶ گل تیمش را در مرحله یک‌چهارم نهایی جام ملت‌های آسیا در سال ۱۹۹۶ به ثمر رساند که در آن زمان مورد توجه آرمیینا بیله‌فلد قرار گرفت همان باشگاهی که کمی بعد این شکارش را تکرار کرد و کریم باقری را به خدمت گرفت.

یک سال بعد دایی به عنوان بزرگترین نقل و انتقالات در بین بازیکنان ایرانی به بایرن مونیخ پیوست، جایی که او به عنوان نخستین بازیکن ایرانی در لیگ قهرمانان اروپا بازی می‌کرد.

در حقیقت این مهاجم در بایرن با زندگی سختی مواجه شد و عمدتا با نیمکت‌نشینی در سال ۱۹۹۸-۹۹ به فینال رسید، اما او در این فصل قبل از پیوستن به هرتابرلین ۶ گل را به ثمر رساند.

وی ۲ گل را در رقابت‌های لیگ قهرمان به ثمر رساند و همراه با تیمش مقابل چلسی به برتری رسید.

دایی مقابل آث میلان در سال ۱۹۹۹ نیز به تساوی یک بر یک رسید و این اعتبار بسیاری برای او داشت.

وی در ادامه دوران بازیگری‌اش به تیم‌ آسیایی الشباب در سال ۲۰۰۲ بازگشت.

* شین‌جی اوکازاکی

دو سال قبل در چنین روزی یعنی در ۲۶ ژوئن ۲۰۱۵ شینجی اوکازاکی به لسترسیتی پیوست. کمتر از ۱۲ ماه این بازیکن ژاپنی نقش مهمی را در فصل ایفا کرد.

* هیدتوشی ناکاتا

هیدتوشی ناکاتا یکی دیگر از بازیکنان ژاپنی است که لژیونر شد و به لیگ سری آ ایتالیا راه یافت. وی در جام جهانی سال ۱۹۹۸ نقش موثری در تیمش ایفا کرد.

“پیشگام فوتبال ژاپن” لقبی است که مدافع سامورایی‌ها یعنی مایا یوشیدا به او داده است. این بازیکن راه را برای افرادی مانند اوکازاکی، شینجی کاگاوا و کیوساک هوندا در اروپا پس از حضور در پروجا باز کرد و باعث شد این باشگاه به خاطر انتقالش به رم ۲۲ میلیون یورو در سال ۲۰۰۰ به دست آورد.

ناکاتا در سال ۲۰۰۱ قبل از جادو در پارما، بولونیا و فیورنتینا به گیلاروسی کمک کرد تا در سری آ ایتالیا عنوان سومی را به دست آورد.

وی همچنین مدت طولانی در بولتون و در لیگ برتر انگلیس پیش از حضور در سومین جام جهانی، بازی کرد.

وی بعد از اینکه به ژاپن کمک کرد به مرحله یک هشتم در سال ۲۰۰۲ برسد، در موفقیت تیمش در جام جهانی آلمان نیز نقش داشت.

* پارک جی‌سونگ

پارک جی‌سونگ در سن ۲۱ سالگی یکی از جوانترین بازیکنان تیم ملی کره جنوبی بود که با تیمش در جام جهانی ۲۰۰۲ به مرحله نیمه‌نهایی رسید و همین باعث شد تا تیم‌های اروپایی به دنبال وی باشند.

یک سال بعد این بازیکن به PSV Eindhoven کمک کرد تا در رقابت‌های یوفا در سال ۲۰۰۴-۵ به مرحله نیمه‌نهایی برسد.

وی در سال ۲۰۰۵ با دعوت سرالکس فرگوسن به تیم منچستر پیوست.

۷ سال بعد فرگوسن تقریبا او را برای هر بازی بزرگ انتخاب می‌کرد. وی همچنین با تیم منچستر در سال ۲۰۰۸ در فینال لیگ قهرمانان اروپا با شکست چلسی عنوان قهرمانی را کسب کرد. وی بعد از کسب چند عنوان قهرمانی با این تیم سرانجام در سال ۲۰۱۲ منچستر را ترک کرد.

* علی عدنان

علی عدنان یکی از بازیکنان تیم ملی عراق است که در سال ۲۰۱۵ به سری آ ایتالیا راه یافت. حضور وی در سال ۲۰۱۳ در جام جهانی زیر ۲۰ سال که به میزبانی ترکیه برگزار شده، توجه اروپایی‌ها را جلب کرد و بعدها نیز در تیم بغداد بازی کرد. عراق در این سال به نیم نهایی راه یافت و مدتی بعد این بازیکن به لیگ ترکیه پیوست.

عدنان بعد از یک ماه توجه گالاتاسرای و ناپولی را به خود جلب کرد. ادنان تنها عراقی است که موفق شد در سری آ ایتالیا موفق به گلزنی شد و توانست جنوا را شکست دهد.

* سان جیهای

سان جیهای بازیکن چینی است که در لیگ انگلیس به میدان رفت. وی در سال ۱۹۹۸ برای کریستال پالاس بازی کرد.

زمانی که در فوریه سال ۲۰۰۲ منچسترسیتی از وی دعوت کرد، این بازیکن تنها بازیکن در شرق آسیا بود که در لیگ برتر بازی می‌کرد.

وی همچنین تنها بازیکن شرق آسیا بود که در سال ۲۰۰۲ موفق به گلزنی شد. وی همراه با تیمش در این سال مقابل بیرمنگام به برتری رسید.

بعد از ۵ سال و نیم بازی در منچسترسیتی وی به یونایتدشیفیلد پیوست، اما مصدومیت باعث شد تا به چین برگردد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=224287

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر