1

اعزام تانک‌های سعودی به قطر با پاسخ جنگنده‌های ایرانی مواجه می‌شود

  • کد خبر : 224307
  • ۰۶ تیر ۱۳۹۶ - ۱:۲۲

مشاور پیشین امنیت ملی آمریکا ضمن هشدار به ریاض اعلام کرد اگر سعودی‌ها یک تانک به طرف قطر بفرستند، در مدت چند روز هواپیماهای ایرانی و ترکیه‌ای و شاید روسی در خاک قطر مستقر خواهند شد.

به گزارش ایسنا به نقل از اسپوتنیک، جیمز جفری، مشاور سابق امنیت ملی آمریکا و سفیر سابق این کشور در ترکیه و عراق گفت: با حرکت نخستین تانک عربستان سعودی به طرف قطر، جنگنده‌های ترکیه‌ای و ایرانی به پرواز درخواهند آمد و ممکن است ائتلاف خطرناک نظامی در منطقه شکل بگیرد.

وی درباره احتمال اقدام نظامی عربستان و امارات علیه قطر گفت: اگر عربستان برای دخالت نظامی در قطر تلاش کند، ممکن است زمینه دخالت گسترده نظامی از طرف ترکیه، ایران و روسیه در منطقه خلیج (فارس) فراهم شود. اگر سعودی‌ها یک دستگاه تانک به طرف مرزها بفرستند، هواپیماهای ایرانی و ترکیه و شاید روسی در خاک قطر مستقر خواهند شد.

جفری در پاسخ به سوالی درباره نقش طرف‌های خارجی در اوضاع سوریه هم گفت: به اعتقاد من، شاهد کشمکش بر سر تقسیم نفوذ بین قدرت‌های خارجی تاثیرگذار در سوریه هستیم. من اطمینان ندارم که همه در دولت آمریکا از این مسئله آگاهی داشته باشند. افرادی هستند که همچنان خواهان تمرکز بر مبارزه با داعش هستند اما به اعتقاد من این مسئله یک موضوع تاکتیکی است. سوال پیچیده‌تر مربوط به آینده سوریه و نقش ایران و روسیه در آن است. آمریکا باید به دنبال این مسئله باشد که چگونه می‌تواند پس از شکست داعش با توجه به حضور گسترده نیروهایی از ایران و روسیه در این منطقه ایفای نقش کند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=224307

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر