1

روحانی: دست نیازم را برای کمک به کشور به سوی همه دراز می‌کنم

  • کد خبر : 224309
  • ۰۶ تیر ۱۳۹۶ - ۱:۲۷

رییس‌جمهور گفت: تروریست ها و دشمنان ملت ایران باید بدانند که نمی‌توانند در همدلی و اتحاد ملی ما خللی وارد کنند و این ملت اعم از شیعه و سنی شجاعانه در برابر آنها ایستاده و اتحاد ملی را حفظ خواهند کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی روز دوشنبه در دیدار مسوولان و کارگزاران نظام و سفرای کشورهای اسلامی با مقام معظم رهبری به مناسبت عید سعید فطر، ضمن تبریک این عید بزرگ به حضار، ملت شریف ایران و رهبر معظم انقلاب، گفت: عید فطر، عید بازگشت به فطرت پاک انسانیت پس از یک ماه، زهد، ورع، قیام و صیام و تلاش برای زدودن غبارها از جسم و جان است.

به گزارش افق نیوز، اهم سخنان رئیس جمهوری کشورمان را در ادامه می‌خوانید:

*روزه در ماه مبارک رمضان تنها فرو بستن دهان از خوردنی‌ها و آشامیدنی‌ها نیست و چه اینکه نماز و روزه‌ای مقبول است که به واسطه آن تجاوزی به مال مردم انجام نشود و دهانی به بدگویی و دشنام دادن و توهین به دیگران گشوده نشود.

*در همه عبادات ما در کنار حق‌الله به نوعی بر حق الناس نیز تأکید شده است و در همین امروز که روز عید فطر است.

*آنجا که به ما می گویند دروغ بستن به خدا، پیامبر(ص) و ائمه(ع) می تواند مبطل روزه باشد و چه ظلمی بالاتر از اینکه تهمت ناروایی به خدا و دین بسته شود.

*دین خدا را در میدان‌های کوچک سیاست آوردن و از نام و احکام دین خدا به عنوان ابزار استفاده کردن در شأن اسلام و مسلمانان نیست و ماه مبارک رمضان همه اینها را به ما می‌آموزد.

وی با اشاره به اینکه امسال جشن رمضانی ما بعد از جشن سرنوشت‌ساز سیاسی و ملی ملت ایران آغاز شد، گفت: تلفیق این دو جشن می‌تواند آینده خوبی را برای مردم ایران بسازد.

* من دست نیازم را برای دولت دوازدهم به سوی همه مردم ایران چه آنها که به من رأی دادند، چه آنها که به دیگران رأی دادند و چه آنهایی که اصلاً رأی ندادند، دراز می‌کنم و همه را فرا می‌خوانم تا در کنار هم برای ساختن ایرانی آباد و سرافراز تلاش‌مان را دو چندان کنیم.

* نباید توصیه امام راحل را فراموش کنیم که فرمود همه با هم باشید و به وحدت کلمه توصیه کرد و نباید از توصیه مقام معظم رهبری غافل شویم که فرمودند، اگر با نظام جمهوری اسلامی هم مسأله ای دارید اما برای کشور و سرنوشت ملت پای صندوق‌ آراء بیایید.

*گر چه تروریست‌های بزدل، سبعانه به مردم بی‌دفاع در مجلس شورای اسلامی و حرم مطهر امام راحل حمله کرده و عده‌ای از عزیزان ما را به شهادت رساندند، اما هرگز نتوانستند در همدلی، انسجام و اتحاد ما خللی وارد کنند.

*باید از همه ملت ایران، اعم از شیعه و سنی و بویژه از هموطنان کرد اهل سنت کشورمان تشکر کنیم که در برابر تروریست‌ها با بیانی روشن ایستاده و اتحاد ملی را حفظ کردند.

*دولت و دیگر ارکان نظام جمهوری اسلامی پشت سر مقام معظم رهبری همواره قدرت، اتحاد و انسجام خود را در هر مقطعی که لازم باشد، در برابر جهانیان آشکار می سازند.

*نکند ریخته شدن این خون‌ها برای آن باشد که فرهیختگان ما به خوبی به وظایف خود برای ترویج وحدت بین شیعه و سنی عمل نکرده باشند و نکند ناشی از غفلت ما از آن جهاد روشنگرانه باشد که ضرورتی برای مسلمانان است و ما تلاش خود را برای آن بکار نگرفته باشیم.

*امیدوارم  از این پس شاهد گسترش امنیت و آرامش برای ملتهای منطقه، بویژه یمن، بحرین، سوریه، عراق، شمال آفریقا و کل جهان اسلام باشیم و بتوانیم به خوبی در برابر وظایفی که خداوند بر عهده ما گذاشته است، عامل باشیم.

منبع: ایسنا
لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=224309

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر