2

روسیه نقشه راه حل بحران شبه جزیره کره را پیشنهاد داد

  • کد خبر : 224348
  • ۰۶ تیر ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۹

روسیه برای حل و فصل سیاسی اختلاف های رو به افزایش کره شمالی و جنوبی که با گسترش حضور نظامی آمریکا خطرناک تر نیز شده است، نقشه راه پیشنهاد کرد تا زمینه های به نتیجه رسیدن راهکارهای صلح آمیز و بدون کاربرد زور را فراهم کند.

به گزارش ایرنا، ایگور مورگولوف معاون وزارت خارجه روسیه گفت: نقشه راهی برای حل و فصل وضعیت شبه جزیره کره پیشنهاد شده و مسکو برای گفت وگو در این مورد با سایر طرف های مذاکره کننده آمادگی دارد.
مورگولوف روز سه شنبه به خبرگزاری اسپوتنیک گفت: مجموعه ای از تدابیر برای حل مساله شبه جزیره کره تنظیم کرده ایم که به نوعی نقشه راه حل این مساله و هدف نهایی هم ایجاد ساز و کار صلح پایدار در منطقه شمال شرق آسیا و حل مسائل است.
معاون وزیر خارجه روسیه گفت: مسکو در این زمینه با هماهنگی شرکای چینی اقدام می کند که از اوضاع جاری منطقه نگران هستند.
از جمله تدابیر پیش بینی شده در نقشه راه، حرکت طرف های اختلاف به سوی مذاکره بدون قید و شرط، خویشتنداری و خودداری از انجام اقدامات تحریک آمیز اعلام شده است.
مورگولوف خاطرنشان کرد: باید به کره شمالی تضمین های امنیتی داده شود تا در آینده این کشور از توسعه برنامه های هسته ای و موشکی صرف نظر کند.
وی گفت: مسائل شبه جزیره کره باید از راههای صلح آمیز نخست بین طرف های اصلی اختلاف یعنی کره شمالی و آمریکا حل و فصل شود. این کشورها پس از جنگ کره (۱۹۵۰ تا ۱۹۵۳) که توافق آتش بس را امضا کردند، در شرایط مناقشه قرار دارند.
معاون وزیر خارجه روسیه نقشه راه حل مساله کره را نیز با لی هو ای سفیر چین در مسکو مورد بحث قرار داده است.
مساله شبه جزیره کره در پی حضور گسترده نظامی آمریکا در منطقه از جمله برگزاری رزمایش های سالانه واشنگتن با متحدانش و در وهله اول کره جنوبی بحرانی تر شده است. کره شمالی نیز در واکنش به شرایط کنونی به انجام اقداماتی از جمله توسعه برنامه های موشکی و اتمی متوسل شده است.
کره شمالی سال ۲۰۰۵ خود را به عنوان یک قدرت هسته ای معرفی کرد و سال های ۲۰۰۶، ۲۰۰۹، ۲۰۱۳و ۲۰۱۶ هم آزمایش هسته ای انجام داد.
کره شمالی آخرین بار ماه سپتامبر سال گذشته میلادی (شهریور – مهر ۱۳۹۵) یک بمب هسته ای را آزمایش کرد، اما از آن زمان تاکنون چندین پرتاب موشکی انجام داده است.
پیونگ یانگ همچنین برای ساخت یک موشک هسته ای با توان هدف قرار دادن آمریکا وعده داده است.
مذاکرات شش جانبه کره شمالی و پنج کشور آمریکا، ژاپن، روسیه، چین و کره جنوبی دسامبر سال ۲۰۰۸ در پی آزمایش اتمی کره شمالی متوقف شد و تلاش ها برای انجام دوباره این نشست ها بی نتیجه مانده است.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=224348

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر