1

مقصر افتادگی شانه ها چیست؟

  • کد خبر : 224436
  • ۰۷ تیر ۱۳۹۶ - ۱:۱۵

تغییرشکل و به اصطلاح گردشدگی شانه ها و درد و خستگی آنها ناشی از وضع غلط نشستن، ایستادن، خوابیدن و راه رفتن های طولانی است. همچنین فعالیت بیش از حد با یک طرف بدن از قبیل بلند کردن اجسام و کیف های سنگینی که بر یک طرف شانه قرار می گیرد، بدن را به سمت افتادگی شانه سوق می دهد.

در وضع طبیعی لازم است شانه ها موازی با تنه قرار بگیرند. در واقع، گردشدگی شانه به معنی این است که به دلایل مختلف شانه ها از وضع طبیعی خارج شده و به سمت جلوی بدن متمایل شده است.

به گزارش نبض ما، دکتر امیر احمدی، دکترای فیزیوتراپی با اشاره به این که تغییر فرم شانه ها به علت نبود تعادل در طول عضلات جلویی و عقبی ناحیه شانه ایجاد می شود، در گفت وگو با جام جم، می گوید: افتادگی شانه ممکن است به علت انجام غلط ورزش های حرفه ای یا نشستن های طولانی مدت، بخصوص در افرادی که ساعت های طولانی پشت کامپیوتر می نشینند، ایجاد شود.

بلند کردن اجسام سنگین یا پرکردن بیش از اندازه کیف، بویژه در دانش آموزان نیز به درد و افتادگی شانه منجر می شود. این دردها در دانش آموزانی که کیف های سنگین خود را روی یک شانه حمل می کنند، نیز دیده می شود که بی توجهی به این مساله باعث تبدیل دردهای زودگذر به دردهای دائمی و تغییر فرم شانه با افزایش سن می شود.

دردهای گردن

دکتر احمدی، تاکید می کند: نحوه غلط نشستن و ایستادن، انجام ورزش هایی که تقارن در قدرت عضلات جلویی و پشتی بدن را مختل می کند، تمرکز بیش از حد بر تقویت عضلات جلویی در بدنسازی و شنا و انجام ندادن تمرینات کششی قبل از شروع ورزش از عواملی است که باعث ایجاد و تشدید افتادگی شانه می شود. همچنین این مشکل در افرادی که مبتلابه گرد پشتی مادرزادی هستند نیز دیده می شود که لازم است درمان برای هر دو مشکل صورت پذیرد.

درمان افتادگی شانه با اصلاح روش زندگی

درمان گردشدگی شانه از سوی فیزیوتراپیست ها و از طریق تجویز ورزش های لازم برای اصلاح این مشکل و همچنین تغییر در قامت نشسته و ایستاده ممکن است.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=224436

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر