1

وزیر خارجه ایتالیا: برجام باعث ثبات منطقه ای و بین المللی است

  • کد خبر : 224587
  • ۰۸ تیر ۱۳۹۶ - ۰:۲۴

«آنجلینو آلفانو» وزیر امور خارجه ایتالیا در دیدار «محمدجواد ظریف» همتای ایرانی خود، برجام را باعث ثبات منطقه ای و بین المللی دانست و ضمن حمایت از آن، به گزارش اخیر آژانس بین المللی انرژی اتمی دائر بر اجرای تعهدات تهران در قبال این توافق اشاره کرد.

به گزارش بامداد پنجشنبه ایرنا به نقل از وزارت امور خارجه، وزیر امور خارجه کشورمان چهارشنبه شب با «آنجلینو آلفانو» وزیر امور خارجه ایتالیا دیدار و گفت وگو کرد.
در این دیدار وزیر امور خارجه ایتالیا با اشاره به حادثه تروریستی اخیر در تهران، لزوم مقابله با تروریسم و افراط گرائی را مورد تاکید قرار داد.
وی به وجود دیدگاه مثبت شرکت های ایتالیائی در قبال ایران اشاره کرد و افزود: ایتالیا به دنبال توسعه مناسبات دو جانبه خود با ایران است.
آلفانو برجام را باعث ثبات منطقه ای و بین المللی دانست و ضمن حمایت از آن، به گزارش اخیر آژانس بین المللی انرژی اتمی دائر بر اجرای تعهدات ایران در قبال این توافق اشاره کرد.
در این دیدار وزیر امور خارجه کشورمان نیز با اشاره به سطح خوب روابط دو کشور، تبادل هیات های اقتصادی و بانکی بین دو کشور را موجب تقویت و تحکیم بیشتر روابط دو جانبه دانست.
ظریف در بخشی دیگری از این دیدار به تحولات منطقه اشاره کرد و افزود: ایتالیا می تواند از ظرفیت خود در جهت کاهش تنش در میان کشورهای منطقه استفاده کند.
وی همچنین هرگونه حمله به سوریه از سوی آمریکا به بهانه های واهی را باعث تقویت دوباره داعش در منطقه خواند.
به گزارش ایرنا، وزیر امور خارجه ایران بامداد چهارشنبه برای دیدار با مقام های ایتالیا از برلین وارد رم شد و در نخستین برنامه کاری خود در رم، صبح امروز در نشست شورای روابط خارجی اروپا موسوم به ‘ECFR’ که پشت درهای بسته و با حضور شخصیت های سیاسی و تجاری ایتالیا برگزار شد، شرکت کرد.
ظریف روز چهارشنبه همچنین با «پائولو جنتیلونی» نخست وزیر ایتالیا دیدار کرد و از علاقه کشورمان برای توسعه همکاری های اقتصادی با ایتالیا سخن گفت.
همچنین در دیدار روز چهارشنبه محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با «لائورا بولدرینی» رئیس مجلس نمایندگان ایتالیا نیز راه های تقویت و گسترش همکاری های دو جانبه بویژه در حوزه پارلمانی میان دو کشور مورد گفت وگو و تبادل نظر قرار گرفت.
ایتالیا از شرکای اصلی تجاری و اقتصادی ایران در چند دهه اخیر به شمار می رود. تهران و رم همکاری های گسترده ای در زمینه اقتصادی و بازرگانی داشته و رایزنی در خصوص توسعه مناسبات اقتصادی، از محورهای مذاکرات رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان در رم است.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=224587

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر