آمادگی پایگاه‌های آمریکایی برای حمله به سوریه
به گزارش افق نیوز،  تلویزیون “سی ان ان” به نقل از برخی منابع، بدون فاش کردن هویت آنها، اعلام کرد که آمریکا به پایگاه های هوایی و دریایی خود در خاورمیانه فرمان داده است که برای بمباران احتمالی یک پایگاه هوایی سوریه در آماده باش کامل باشند.

براساس این گزارش، از زمان طرح ادعای حمله شیمیایی ارتش سوریه به خان شیخون از طریق پایگاه هوایی الشعیرات، واشنگتنهمواره این پایگاه را زیرنظر گرفته است اما این کنترل که تا چندی پیش چندان شک برانگیز نبوده است، با هشدار اخیر کاخ سفیدبه ارتش سوریه در خصوص استفاده از سلاح شیمیایی، به کنترلی بیست و چهارساعته تبدیل شده است.

جیمز ماتیس وزیر دفاع آمریکا در این خصوص ادعا کرد که مقامات سوریه هشدارهای آمریکا را جدی گرفته و در ایده حمله شیمیایی خود، تجدیدنظر کرده اند.

کاخ سفید دو روز پیش ادعا کرد که نیروهای مسلح سوریه برای حمله شیمیایی موشکی آماده می شوند.این درحالی است که مقامات کاخ سفید هیچ ادله ای برای اثبات ادعای خود مطرح نکردند و تنها تهدید کردند که مقامات سوریه در صورت اقدام به چنین حمله ای، “بهای سنگینی خواهند پرداخت”.

از سوی دیگر دمشق به این ادعاها پاسخ داد و اعلام کرد که نیروهای سوریه هرگز از سلاح شیمیایی استفاده نکرده اند و در آینده نیز از این سلاح استفاده نخواهند کرد.

وزارت خارجه روسیه نیز ادعاهای آمریکایی ها درخصوص استفاده سوریه از سلاح شیمیایی را “یاوه گویی” توصیف کرد.

العالم