1

مرعشی : باید با مردم و در خدمت مردم باشیم

  • کد خبر : 224741
  • ۰۸ تیر ۱۳۹۶ - ۲۳:۵۶

عضو شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان گفت: اگر امروز مملکت ما در شرایط بسیار متلاطم و آشوب زده منطقه در اقتدار نظامی و سیاست خارجی حرف برای گفتن دارد اینها همه به پشتوانه آحاد مردم است که در همه صحنه ها حضور فعال دارند.

به گزارش ایرنا ، سید حسین مرعشی عصر پنجشنبه در همایش تجلیل از فعالان ستادهای روحانی در کرمان افزود: اگر می‌خواهیم ایران اسلامی در منطقه بسیار متلاطم و آشوب‌زده مسیر خود را به سمت ترقی و تعالی همچنان طی کند و هر چه بیشتر آباد شود باید به گره گشایی از مشکلات مردم فکر کنیم و برای مردم کوچکی کنیم تا مردم، کشور را عزیز کنند.
مرعشی با اشاره به نهضت های عقیم مانده از دوران مشروطه تا قبل از انقلاب اسلامی افزود: عامل اصلی این پایان های تلخ چیزی جز فراموش شدن جایگاه مردم در عرصه نبود .
وی ادامه داد: ولی با پیروزی انقلاب اسلامی نقش و جایگاه مردم در این انقلاب بسیار برجسته شد و به علت نقش آفرینی مردم نهضت ما برغم توطئه های گوناگون همچنان زنده است و لذا نهادینه شدن نقش مردم در نظام جمهوری اسلامی نعمت بزرگی است که باید همه گروهها و احزاب قدر آن را بخوبی بدانند و از این مهم صیانت کنند.
به گفته مرعشی حضور مردم در صحنه هر گونه بن‌بستی را می‌شکند و این نعمتی است که باید قدر آن را دانست و به آن توجه جدی داشت .
وی گفت : ما اصلاح‌طلبان با توجه به این نقش تعیین‌کننده و جایگاه مهم باید مراقب مردم و با مردم و در خدمت مردم باشیم و نوکر مردم باشیم و این را نباید ساده فرض کرد و نسبت به آن بی تفاوت شد.
مرعشی گفت : جناح رقیب اصلاح طلبان هم اشتباهشان این است که مردم را دسته‌بندی و طبقه‌بندی می‌کنند و در واقع مخلوقات خدا را از زاویه افکار خودشان بهشتی و جهنمی تلقی می کنند که این دیدگاه هیچ تناسبی با اصولگرایی و رابطه‌ای با تعالیم دینی ما نداشته و نخواهد داشت .
وی گفت : اینکه برخی خود را برتر، متدین‌تر و انقلابی و اصیل تر می دانند و در مقابل دیگران را منحرف، این دیدگاه هیچ ربطی به تعالیم اسلام و خط امام (ره)ندارد، بلکه این رویه و برداشت ناصواب، ‌چیزی جز یک بهره‌برداری فرصت‌طلبانه نمی تواند باشد .
وی ادامه داد: ما دوست داشتیم و داریم که دو جناح سیاسی برای خدمت بیشتر به مردم باهم رقابت داشته باشند و در این عرصه ما یک خدمت ارائه می‌دهیم و دوستان اصولگرا خدمت بهتری ارائه دهند و ما را وادار به تحرک بیشتری کنند تا درنهایت مردم و کشور از این کار ما منتفع بشود.
مرعشی ادامه داد: چرا دوستان ما مسیر را تغییر و به سمت حق و باطل بردند و به سمت استفاده ابزاری بردند، مگر ما فراموش کردیم در دوران دفاع مقدس مردم بدون گرایش سیاسی در جبهه‌ها حضور پیدا می‌کردند و شهدا متعلق به یک گروه خاص نبودند و فداکاران جبهه و جنگ متعلق به همه بودند.
وی گفت: امام خمینی (ره ) فرمودند که من به پشتوانه این ملت دولت تشکیل می‌دهم و من به پشتوانه اینکه ملت من را قبول دارد دولت تشکیل می‌دهم و این اسناد برای همگان وجود دارد و روشن است و لذا ما باید به واقعیت‌ها و صحنه صحیح و درستی که وجود دارد برگردیم و به رفع مشکلات معیشتی مردم بیاندیشیم .
وی خاطرنشان کرد: تا زمانی که نیاز و تنگنای اقتصادی وجود داشته باشد، عده‌ای خواهند بود که از فقر مردم و از نداشتن مردم سوءاستفاده می‌کنند و وعده‌هایی خواهند داد که کشور را با مشکلاتی مواجه کنند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=224741

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر