2

معوقات حق‌التدریس معلمان به زودی پرداخت می‌شود/ ۵٫۵ ماه حق‌التدریس به فرهنگیان بدهکاریم

  • کد خبر : 225056
  • ۱۱ تیر ۱۳۹۶ - ۰:۴۸

رئیس اداره آموزش و پرورش سازمان برنامه و بودجه گفت: در مجموع ۵.۵ ماه معوق حق‌التدریس به فرهنگیان بدهکاریم که در تلاش هستیم تا هر چه زودتر این معوقات را پرداخت کنیم.

 

خبرگزاری فارس: معوقات حق‌التدریس معلمان به زودی پرداخت می‌شود/ 5.5 ماه حق‌التدریس به فرهنگیان بدهکاریم

علی الهیار ترکمن رئیس اداره آموزش و پرورش عمومی و فنی و حرفه‌ای سازمان برنامه و بودجه در گفت‌وگو با خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس در خصوص زمان پرداخت حق‌التدریس نیروهای شاغل آموزش و پرورش اظهار داشت: پرداخت این معوقه در دستور کار بعدی قرار دارد.

وی افزود: با توجه به اینکه سال مالی با سال تحصیلی متفاوت است، از مهر تا اسفندماه را به عنوان مطالبات سال گذشته می‌دانیم و از فروردین تا خردادماه به عنوان هزینه‌های سال جاری و مالی تلقی می‌شود.

الهیار در خصوص معوقات پرداخت شده و باقی‌مانده حق‌التدریس معلمان، خاطرنشان کرد: از مطالبات سال گذشته ۳ ماه را پرداخت کردیم و ۳ ماه باقی مانده ضمن اینکه در سال جاری نیز ۲٫۵ ماه باقی مانده است؛ متناسب با سطح نقدینگی و توان خزانه این معوقات را به سرعت پرداخت می‌کنیم.

رئیس اداره آموزش و پرورش سازمان برنامه و بودجه با رد هر گونه موضوعی مبنی بر اینکه معوقات سال گذشته به «دُیون» نخواهد رفت، گفت: بعضی اقلام هزینه‌ای «دِین پذیر» هستند و حق التدریس جزء «دِین پذیرها» قرار دارد و خیلی راحت می‌توانیم پرداخت کنیم و اصلا نگرانی از بابت اینکه سوخت شود، نداریم.

وی افزود: از معوقات فرهنگیان آموزش و پرورش همین دو مورد معوقه را داریم که نخست مربوط به حق‌الزحمه امتحانات و دیگری حق‌التدریس است.‌

الهیار با تأکید بر اینکه از بهمن سال گذشته تا اردیبهشت ماه امسال، ۱۰ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان علاوه بر اعتبارات مصوب آموزش و پرورش تخصیص دادیم، تصریح کرد: یعنی سطح مطالبات آموزش و پرورش را به کمتر از ۲۵۰ میلیارد تومان رساندیم که پاداش پایان خدمت بازنشستگان، مطالبات سال‌های گذشته و بدهی‌های آموزش و پرورش از جمله آنهاست.

وی اضافه کرد: آموزش و پرورش چیزی حدود ۱۰ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان بدهی از سال‌های گذشته داشت که انباشته شده بود و مربوط به بیمه‌ها و صندوق‌های بازنشستگی و سنوات ارفاقی استثنایی‌ها و اشخاص حقیقی و حقوقی بود.

رئیس اداره آموزش و پرورش سازمان برنامه و بودجه گفت: دولت با یک همت، ۱۰ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان از این مطالبات را طی بهمن سال گذشته تا اردیبهشت سال جاری پرداخت کرد، علاوه بر اینکه اعتبارات مصوب آموزش و پرورش را هم کامل پرداخت کردیم.

الهیار در خصوص این دو مورد معوقات فرهنگیان گفت: در تلاش هستیم تا هر چه زودتر این معوقات را پرداخت کنیم و نمی‌گذاریم پرداخت آن دیر شود و در دستور کار قرار دارد. خزانه هم باید آمادگی داشته باشد زیرا کار سازمان برنامه و بودجه منفرد نیست و باید خزانه هم کمک کند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=225056

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 3در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۳
  1. ای بر آدم دروغگو …

  2. اگ ایوب الان بود میگفت عجب صبری معلما دارن !!!

    با این کاراتون باعث فرسودگی روح معلمان عزیز کشورمون شدید

  3. سلام. از این که دیدگاه ما را منتشر می کنید سپاسگزاریم.
    از بابت ازدیاد وعده های دروغ یا عمل دیر هنگام به آنها ،ما به ستوه آمده ایم واز بوق وکرنا کردن فقط مطالبات نداده یا دیرهنگام پرداخت شده ناراحتیم وبه هیچ وجهی به سخنان مسئولین چه در دولت های قبل وچه دراین دولت اعتمادی نداریم واشتبا ه کردیم به این دولت رای دادیم. در برگزاری انتخابات ،امتحانات نهایی،رفع کمبود دبیر با گرفتن حق التدریسی با ایشان همکاری نمی کنیم . توبه نصوح کردیم ‌و فریب تبلیغات ها وهندوانه زیر بغل گذاشتن ها را نمی خوریم.

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر