3

لبخند پنهان فرشته ها را دریابیم

  • کد خبر : 225251
  • ۱۳ تیر ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۲

مستند “لبخند پنهان فرشته ها” با هدف فرهنگ سازی در زمینه کودکان متولد شده با بیماری های خاص مادر زادی از شبکه سلامت پخش می شود.

به گزارش خبرنگار فرهنگی افق مجموعه ۲۶ قسمتی مستند ” لبخند پنهان فرشته ها ” به تهیه کنندگی  ابراهیم جاهد ،  نویسندگی و کارگردانی مهدی امینی تولید شده و  تا ۲۵ تیرماه هر روز از ساعت ۱۹ از شبکه سلامت میهمان خانه های گرم هموطنان خواهد بود.

این مجموعه به  موضوع کودکانی می پردازد که با یک بیماری و یا یک ناهنجاری خاص مادرزادی متولد شده اند و در سایه ی امید به خداوند و حل مشکلات پیش روی تداوم زندگی را مشق می کنند.

ابراهیم جاهد تهیه کننده این مجموعه با تاکید بر اینکه در تلاش بودیم تا مجموعه ی ارزشمندی تولید شود، ابراز داشت: تمام تلاش تیم تولید و به خصوص کارگردان محترم مجموعه بر این بود که با به تصویر کشیدن زیبایی های ابعاد مختلف زندگی این کودکان ، نگاهی امیدوارانه را در خانواده هایشان زنده نگه دارد و این عزیزان  را به این باور برساند که لبخندشان به زیبایی لبخند فرشتگان است گرچه شاید کمی پنهان باشد.

مهدی امینی نویسنده وکارگردان مجموعه معتقد است هم نفس شدن با این کودکان هرچند برای مدتی کوتاه ،می تواند محول الحال باشد و اظهار داشت: برای نوشتن از این عزیزان قرار نبود کار بزرگی انجام دهم و گویا خود آنها در گوش قلم نجوا کرده بودند و دستهایم تنها یک سفیر بودند.

وی ادامه داد: حتی کارگردانی این کار  نیز چندان  پیچیده نبود،چرا که هر لحظه ی زندگی  این فرشته ها ، قابی زیبا برای دوربین ما به ارمغان آورد و ما فقط آنها را ثبت کردیم.

مهدی امینی با اشاره به اینکه  این مجموعه برای من و تهیه کننده و تمام عوامل کار یک تجربه ی متفاوت بودتصریح کرد: گویا  با هر کدام از سوژه ها که مواجه میشدیم تلنگری به ما می خورد که چه راحت و بی دغدغه می شود با چشم بسته زندگی کرد. چه فرقی میکند که در همسایگی من و در محله مان و در شهرمان چند فرشته وجود دارد؟  بگذار سرم گرم زندگی خودم باشد و هیچ ندانم که در دل او چه می گذرد.

امینی بیان کرد: گاهی من و تو حس میکنیم ، کمک ، تنها و تنها کمک مالی ست و کمتر میدانیم و متاسفانه کمتر میفهمیم که گاهی کمک میتواند یک درک عمیق باشد . درک حس یک پدر پشت درهای اتاق عمل. درک قلب مادر هنگامی که همه دنیا را نذر سلامتی فرزندش میکند.درک عمیق شادمانی فرشته ای کوچک پس از یک عمل جراحی و یافتن تولد دوباره برای ادامه ی یک زندگی سخت اما زیبا … و چه بی رحمانه است نگاه دارای ترحم و خالی از اندیشه ی ما به فرشته ها !!!!

مهدی امینی در پایان افزود:  مجموعه مستند ” لبخند پنهان فرشته ها”  توشه ای رسانه ای است برای ارتقاء اندیشه و شستن نگاه برای بهتر دیدن عزیزانی که در کنار ما به نقصی روزگار می گذارنند و این مجموعه ما را به نگاه ، جامعه را به اندیشه ، مسئولین را به توجه ، خیرین را به کمک و تمام قلبها را به رأفت دعوت می کند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=225251

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر