3

ابراهیم رئیسی: اسلام به دولت هدایت‌ گر معتقد است نه دولت رفاه

  • کد خبر : 225512
  • ۱۷ تیر ۱۳۹۶ - ۱:۳۴

تولیت آستان قدس رضوی گفت: راه برون رفت کشور از بسیاری معضلات و مشکلات اقتصادی و اجتماعی احیای روحیه مشارکت عمومی است.

حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی امروز جمعه در دیدار با اعضاء کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی که در تالار ولایت حرم مطهر رضوی برگزار شد اظهار کرد: امام‌رضا(ع) به عنوان عالم آل‌محمد با صاحبان مذاهب و فرق اسلامی، مکاتب و ادیان مختلف گفت‌وگو داشتند و به نوعی آن حضرت بنیانگذار گفت‌وگوی میان ادیان هستند.

به گزارش افق نیوز، وی با بیان اینکه مشهد ظرفیت تبدیل شدن به مرجعیت علمی جهان اسلام را دارد، عنوان کرد: مشهد مقدس به جهت دارا بودن دانشگاه‌های فرهیخته و حوزه کهن کنار مضجع منور عالم آل محمد(ص) این ظرفیت را دارد که به مرجعیت علمی جهان اسلام تبدیل شود.

رئیسی به جایگاه دولت از منظر اسلام اشاره و بیان کرد: اسلام تنها به دولت هدایت‌گر معتقد است، نه دولت رفاه، دولت هدایت‌گر سعادت انسان را در همه ابعاد مد نظر دارد. در چنین دولتی «فرهنگ» موضوع اول است و می‌توان تمام مسائل اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی را در پرتوی هدایت اسلامی رقم زد.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه رفاه باید در پرتو هدایت ایجاد شود، تصریح کرد: برای شکل گرفتن تمدن بشری در پرتو تدین و معنویت هجرت نبی مکرم اسلام(ص) از مکه به مدینه و هجرت امام رضا(ع) از مدینه به مرو با یک مهندسی الهی صورت گرفت.

وی با اشاره به توسعه بارگاه قدس رضوی طی سالیان پس از پیروزی انقلاب اسلامی، ابراز کرد: آنچه سال‌های پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی در آستان‌قدس رضوی اتفاق افتاده، در طول تاریخ این آستان بی‌سابقه بوده و این از برکات نظام اسلامی است.

تولیت آستان‌قدس رضوی ظرفیت‌های موجود در بارگاه مطهر حضرت‌رضا(ع) و آستان‌قدس رضوی را بسیار عظیم ارزیابی و بیان کرد: اعتقاد ما بر آن است که نه فقط مردم مشهد، که همه مردم ایران اسلامی همسایگان حضرت‌رضا(ع) هستند. برنامه‌ریزی‌های آستان‌قدس نیز تنها مختص مشهد و استان خراسان‌رضوی نبوده و در اقداماتی که تاکنون صورت گرفته، عملا این جهت‌گیری آشکار شده است.

رئیسی گفت: آستان‌قدس رضوی بنا دارد بخشی از عواید موقوفات مناطق محروم را با توجه به نیات واقف در راستای توسعه و کمک به نیازمندان همان مناطق هزینه کند.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری بر لزوم اکرام زائران رضوی از مبدأ تا مبدأ تاکید و اظهار کرد: در بخش مربوط به زائر و زائر محوری، ما زائر را فقط در حرم مطهر زائر نمی‌دانیم بلکه از مبدأ تا مبدأ زائر است و تلاش شده تا تسهیل امر زیارت از مبدأ تا مبدأ باشد.

وی توجه و حمایت از تولید داخلی برای ایجاد کسب و کار مفید و تحرک در بخش اقتصادی کشور را ضروری دانست و تصریح کرد: حمایت از تولید و کارآفرینان لازمه بهبود فضای کسب و کار و رشد اقتصادی کشور است. دولت می‌تواند با تقویت سیاست‌های حمایتی و نظارتی در حوزه تولید و اشتغال بسیاری از گره‌های پیش روی کشور را بگشاید.

رئیسی گفت: ابتدای انقلاب احساس مشارکت عمومی در تمام آحاد مردم و مسئولان به‌گونه‌ای بود که همه برای حل یک مشکل، خود را مسئول می‌دانستند، سربلندی در جنگ تحمیلی نمونه‌ای از این احساس مشارکت عمومی بود و امروز نیز راه برون‌رفت ما از بسیاری معضلات و مشکلات اقتصادی و اجتماعی احیای همان روحیه مشارکت عمومی است.

منبع: ایلنا
لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=225512

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر