1

بانک قرض الحسنه مهرایران سکاندار بانکداری بدون رباست

  • کد خبر : 225542
  • ۱۷ تیر ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۱

مرتضی اکبری مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران طی سخنرانی در مراسم نماز جمعه اهل‌سنت زاهدان بیان داشت: بانک قرض الحسنه مهر ایران در این سالها در کشور و در استان سیستان و بلوچستان عملکرد شایسته ای داشته است، بانکی که سکاندار بانکداری بدون رباست؛ بانکی که در حرف و عمل نماد بانکداری اسلامی است.

به گزارش شمانیوز به نقل از روابط عمومی بانک قرض الحسنه مهر ایران،مرتضی اکبری در این سخنرانی اظهارداشت: خداوند را شاکرم که این فرصت نصیب بنده شد تا در مسجد مکی زاهدان و در این مکان مقدس و معنوی که همه خاضعانه در مقابل خداوند متعال سر تعظیم شاکرانه فرود می آوریم، در جمع شما خوبان و عزیران حضور پیدا کنم و از این طریق ارادات خود به شما مرزنشینان و حافظان ایران اسلامی که دلسوزانه از میهن دفاع می کنند را ابراز نمایم.

وی ادامه داد: این استان با همه ظرفیت هایش که با اهتمام و تاکیدات مسئولان نظام نیز همراه است با همت شما عزیزان می تواند از محرومیت دور شود و به اهداف توسعه دست یابد و توسعه، که ثمره مزرعه همدلی، یکپارچگی و وفاق است به مدد تلاش های شما به راحتی قابل دسترس خواهد بود.

مرتضی اکبری تصریح کرد: بانک قرض الحسنه مهر ایران که سنت قرض الحسنه را در کشور عینیت بخشیده است در این مسیر در کنار شماست تا با حمایت های خود بخشی از وظیفه اجتماعی خویش را در قبال مردم ایران زمین ایفا کند. این بانک با ۵۴۰ شعبه در سراسر کشور در حال خدمت رسانی به اقشار و آحاد جامعه است. در استان شما نیز با ۱۲ شعبه که در تمامی شهرستانهای این استان وجود دارند با تمام توان و ظرفیت خود مشغول به اعطای تسهیلات قرض الحسنه به عزیزان بلوچ و سیستانی است.

وی خاطرنشان کرد: بنده مطلع هستم که سنت الهی و قرآنی قرض الحسنه به عنوان یک رسم و روش نیکو در بین مردم سیستان و بلوچستان از دیرباز مورد توجه بوده است و این خود نشان از اعتقادات راسخ شما در کمک به همنوعان دارد؛ ماهم در این مسیر الهی پا نهاده ایم تا با ادامه این نهضت اسلامی در بخش بانکداری در رفع محرومیت های جامعه نقش آفرین باشیم.

اکبری در خصوص آمار عملکرد این بانک در کشور و استان سیستان و بلوچستان بیان داشت: بانک قرض الحسنه مهر ایران قریب به ۷ هزار میلیارد تومان منابع قرض الحسنه در اختیار دارد و امروز مفتخریم که از ابتدای تاسیس بانک تا این برهه نزدیک به ۲ میلیون و هفتصد هزار فقره تسهیلات قرض الحسنه پرداخت نموده ایم. همچنین در سال ۹۵، پانصد هزار فقره تسهیلات به ارزش ۴۵۰۰ میلیارد تومان پرداخت شده است، که سهم این استان بیش از ۷۵۰۰ پرونده تسهیلات به مبلغی بالغ بر ۷۰۰ میلیارد ریال می باشد.

مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران افزود: اگر در نظر بگیریم هر خانوار به طور متوسط ۴ نفر باشند، یعنی جمعیتی در حدود ۳۰ هزار خانوار از وام قرض الحسنه بهره مند شده اند، اما در سال ۱۳۹۶ به مدد رشد منابع خود که این نیز از برکات همین سنت والای قرض الحسنه است تنها در سه ماهه اول سال بیش از ۳۰۰ میلیارد ریال به حدود ۳۰۰۰ متقاضی تسهیلات پرداخت شده و این بانک توانسته است به صورت مطلوبی به مردم این استان خدمت رسانی کند و بخشی از نیازهای شما را با اعطای تسهیلات مرتفع سازد.

وی گفت: آنچه که عرض کردم مایه افتخار بنده و همکارانم در مجموعه بانک قرض الحسنه مهر ایران است که به عنوان خدمتگزاران شما به صورت شبانه روزی در حال تدارک منابع بیشتر برای رفع نیازهای اقشار جامعه هستیم و با دعای خیر شما و دانش بانکی مدیران و متخصصان خود همواره به عنوان یک بانک اجتماعی با نشاط و صلابت بیشتری برای همراهی با مردم گام بر می داریم.

مدیرعامل بانک در ادامه اضافه کرد: اگر امروز به عنوان مهمان شما و از تریبون نماز جمعه فرصت سخن گفتن با شما عزیزان برایم ایجاد شده است، با افتخار می گویم که بانک قرض الحسنه مهر ایران با خدمات ویژه خود تا به امروز با اعطای وام قرض الحسنه بدون بهره (صفر درصد) شاهد استقبال چشمگیر مردم این استان بوده است، که این خود حاکی از بنیانهای انسانی، اعتقادات دینی و روح بلندی است که در کمک به همنوع در بین مردم این دیار وجود دارد و با باورهای آنان عجین شده است.

وی گفت: بانک قرض الحسنه مهر ایران، پیشگام در اجرای پرداخت وام های یکصد میلیون ریالی ازدواج است؛ در نگاه ما خانواده به عنوان رکن اساسی اجتماع نیازمند حمایت است و رفاه اجتماعی جز از مسیر ارتقای سطح کیفی رفاه خانواده ها میسر نخواهد شد. همچنین با توجه به اهمیت تحکیم بنیاد خانواده و نقش ازدواج جوانان در بهبود سلامت جامعه و در راستای نیل به اهداف عالیه بانک در ترویج سنت حسنه ازدواج و به‌کارگیری پس‌اندازهای مردمی در قالب صندوق‌های پس‌انداز ازدواج به منظور ارائه تسهیلات به زوج‌های جوان «طرح پیوند مهر ایران» در این بانک اجرا شده است که در قالب این طرح زوج های جوان می توانند از ۴۵ تا ۸۰ میلیون تومان تسهیلات قرض الحسنه برای امر ازدواج دریافت نمایند.

مرتضی اکبری ادامه داد: طرح “پیوند مهرایران” به دنبال تشویق جوانان و خانواده ها به پس انداز کردن و برنامه ریزی مالی میان مدت تا بلندمدت برای ازدواج است و شرایطی را فراهم می کند که بدون نیاز به منابع دولتی و سایر منابع قرض الحسنه، تنها و تنها از محل تجمیع اندوخته های خانواده ها برای جوانانشان و مشارکت جمعی خود ایشان، تامین هزینه های ازدواج و شروع زندگی مشترک را برای آنها تسهیل کند.

وی افزود: همچنین، در این بانک، باشگاه خیرین با هدف، افزایش تعامل و ایجاد هم افزایی بین بانک و خیرین افتتاح گردیده است. در این باشگاه ضمن ایجاد فضایی به منظور تعامل بهتر خیرین با بانک، دریافت نظرات و پیشنهادات آنان، تقویت و هدایت هدفمند منابع خیرین جامعه جهت اجرای امور عام المنفعه، نسبت به ارائه بسته خدمات بانکی و اعتباری ویژه خیرین مانند پرداخت تسهیلات قرض الحسنه به افراد نیازمند معرفی شده توسط خیرین (با هدف توانمندسازی آنان) از محل گردش مالی حساب آنها اقدام خواهد شد.

مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران اظهارداشت: عملیات بانکداری اسلامی براساس فقه معاملات اسلامی صورت می‌گیرد و مهمترین اصل در آن تقسیم سود و زیان حاصل از معامله و پرهیز از پرداخت ربا است. در این راستا بانک قرض الحسنه مهر ایران خصوصا در مناطق مرزی و محروم کشور برای مقابله با محرومیت و کمک به توانمندسازی هموطنانمان مانند مردم شریف استان سیستان و بلوچستان، تسهیلات قرض الحسنه با کارمزد صفر درصد و بدون بهره پرداخت می کند.

مرتضی اکبری همچنین ادامه داد: در حوزه بانکداری الکترونیک هم برای رفاه حال شما عزیزان قدم های بزرگی برداشته¬ایم، اعطای تسهیلات آنلاین افتتاح سپرده به صورت اینترنتی و ارائه خدمات الکترونیک نیز از دستاوردهای مثال زدنی همکارانم در مجموعه بانک قرض الحسنه مهر ایران است. طرح های بسیاری برای رفاه حال مردم طراحی شده تا به طرق مختلف و از مسیرهای متعدد بتوانیم در کنار شما عزیزان باشیم.

وی تاکید کرد: امروز به جرات می گویم ما با تزریق منابع از طریق سنت الهی و ارزشمند قرض الحسنه در کنار شماییم تا شما نیز به عنوان عضوی از خانواده خود بتوانید روی یاری و کمک ما حساب باز کنید. امیدوارم مجموعه این بانک را به عنوان عضو جدیدی از خانواده بزرگ بانک¬قرض الحسنه¬مهر¬ایران بدانید و ما نیز بی صبرانه و با افتخار و اشتیاق تمام آماده ایم در حد بضاعتمان یاری رسان شما عزیزان باشیم.

مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران اظهارداشت: گاهی خدا می خواهد با دست تو دست دیگر بندگانش را بگیرد، وقتی دستی را به یاری می گیری بدان دست دیگرت در دست خداست و امروز در این محفل الهی و در این مراسم عبادی سیاسی و پر فیض نماز جمعه با تمام وجود می گویم که بیایید با گسترش همیاری اجتماعی و توجه به رفع نیازهای دیگران که یکی از مهمترین آنان همین سنت قرض الحسنه است دست در دست ایزد متعال بگذاریم.

مرتضی اکبری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به پتانسیل های اقتصادی استان سیستان و بلوچستان بیان داشت: این استان یکی از مهمترین استانهای کشور است؛ استانی پهناور که ۱۱ درصد خاک ایران را در بردارد و با ۱۱۰۰ کیلومتر مرز خاکی با کشورهای همسایه پاکستان و افغانستان امانتدار بخش جنوب شرقی کیان ایران است؛ شما از جنوب نیز با برخورداری از ۳۰۰ کیلومتر مرز دریایی با دریای عمان از ویژگی های جغرافیایی و راهبردی خاصی برخوردارید.
بندر چابهار تنها بندر اقیانوسی کشور که آسان ترین راه دسترسی کشورهای آسیای میانه به آبهای آزاد را فراهم می سازد از دیگر مزیت های این استان پهناور است.

وی در ادامه اظهارداشت: همزیستی مثال زدنی ادیان ابراهیمی و مذاهب مختلف اسلامی در ایران که خود یکی از مولفه های تقویت اتحاد ملی است، در بیش از سه دهه از حیات انقلاب اسلامی در ایران موجبات اقتدار و عزت کشور را فراهم کرده است.جامعه اهل سنت در ایران اسلامی در مقاطع مختلف همواره در مسیر دفاع از سرزمین و مقابله با تهدیدها در صف اول مبارزه با دشمن بوده اند.

اکبری افزود: تقدیم حدود یازده هزار شهید والا مقام از خانواده های اهل سنت در طول هشت سال جنگ تحمیلی نشانه ای ارزشمند و قابل ستایش از مشارکت جانانه، موثر و گسترده شما عزیزان در صیانت از میهن و دفاع از کشور است. شهید “مولوی مصطفی جنگی زهی” امام جمعه فقید مسجد خضرا منطقه راسک در جنوب سیستان یکی از این ستاره های آسمان شهادت است که خدمات ماندگار ایشان تا همیشه برای مردمان این استان قابل ستایش است.

فهرست سرآمدان سیستان و بلوچستان حکایت از عمق بینش مردم این مرز و بوم دارد

وی میزبانی از رهبر معظم انقلاب اسلامی در دوران رژیم ستم شاهی را یکی از افتخارات مردم استان و ایرانشهر دانست و گفت: نگاهی به فهرست گسترده سرآمدان و شخصیت های نام آور و اثر گذار عرصه فرهنگ و هنر در سیستان و بلوچستان حکایت از عمق بینش، خلاقیت و خوش فکری موجود در میان مردمان این خطه از مرز و بوم دارد که آثار ارزشمند آنان در زمره گنجینه های ملی و بشری قرار گرفته است.

مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران ادامه داد: بزرگانی همچون، مرحومان خواجه عبدالله انصاری و علامه محمد شهداد سراوانی فقیه بزرگ بلوچستان، و همچنین شهیدان والا مقام عبدالناصرجمشید زهی، دکتر احمد سیاد، استاد ملا محمد ربیعی و محمد خضری برای همه ایرنیان مایه افتخارند.

وی تصریح کرد: همچنین، جا دارد تا از ارکان انسجام بخش اهل تسنن و تشیع جناب آقای مولوی عبدالعزیز رضی الله عنه و جناب آیت الله کفعمی رحمه اله علیه هم یادی کنم. روحشان شاد باشد که سنگ بنای این وفاق را که با خود امنیت و آبادانی استان را به ارمغان آورده را بنا نهادند.
مرتضی اکبری خاطرنشان ساخت: لازم است، تا از تلاش ها و رهنمود های جناب آقای مولوی عبدالحمید که عامل برادری و اخوت هستند نیز تشکر و قدردانی داشته باشم. اندیشمندی که با رهنمودهای داهیانه اش همواره باعث یکدلی و وفاق در این مرز و بوم بوده است.

وی در پایان گفت: جا دارد تا از زحمات و حمایت های برادرانه و بی دریغ جناب مولوی عبدالحمید، مسئولان محترم مسجد مکی زاهدان و حوزه معزز که این فرصت را در اختیار بانک قرض الحسنه مهر ایران قراردادند صمیمانه تشکر و قدردانی کنم و از درگاه احدیت اعطای توفیقات روز افزون جهت خدمت به مردم در این مسیر خداپسندانه را مسئلت دارم؛ یقیناً دستی که کمک می کند، از دستانی که برای دعا بالا می روند مقدس تر است.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=225542

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر