1

دانستنی هایی از محصولات آرایشی که از شنیدنشان وحشت می کنید

  • کد خبر : 225603
  • ۱۷ تیر ۱۳۹۶ - ۲۳:۳۸

بانوانی که در جوامع مدرن و صنعتی زندگی می کنند به دلیل استفاده از برخی مواد شیمیایی به شدت در معرض ابتلا به انواع بیماری ها هستند.

 دانستنی هایی از محصولات آرایشی که از شنیدنشان وحشت می کنید

به گزارش « افق نیوز» کارشناسان انگلیسی هشدار می دهند استفاده از محصولات آرایشی و بهداشتی در سال های اخیر رشد تصاعدی داشته و کارخانه ها و شرکت های بسیار زیادی در سراسر دنیا به ساخت این محصولات می پردازند.

نکته قابل تامل عدم نظارت کافی از سوی سازمان های بین المللی برمواد تشکیل دهنده در اکثر این محصولات در کشورهای مختلف است که باعث می شود بسیاری از مصرف کنندگان، انواع مواد شیمیایی خطرناک و مضر برای سلامت بدن را ناآگاهانه استفاده کنند.

از جمله عوارض استفاده بیش از حد از محصولات آرایشی بهداشتی می توان از اگزما، ناباروری، ابتلا به انواع سرطان ها، ریزش موی سر، برهم خوردن تعادل هورمون ها و اختلال در سیستم اعصاب مرکزی بدن نام برد.

خطرناکترین محصولات آرایشی بهداشتی که اکثر افراد به طور روزانه از آنها استفاده می کنند و اطلاعی از وجود ترکیبات شیمیایی سمی موجود در این فرآورده ها را ندارند عبارتند از انواع شامپوها، کرم ها، لوازم آرایشی چون برق لب، رژلب، ریمل چشم، رنگ مو،لاک ناخن، لوسیون های بدن، صابون های آرایشی، روغن های معطروانواع عطر و ادوکلن ها که خطری جدی برای سلامت انسان ها به شمار می آیند.

کارشناسان درعین حال اذعان دارند که تمامی محصولات بهداشتی آرایشی برای سلامت بدن مضر نیستند اما بسیاری از آنها مجوز سلامت از سازمان FDAیا سایر نهادهای بین المللی معتبر را ندارند و برخی نیز به طور جعلی علامت این سازمان را برروی محصولات خود درج می کنند.

محققان اعلام کرده اند به دلیل افزایش بیش ازحد تولیدات کارخانه ها و شرکت های سازنده محصولات آرایشی بهداشتی، نظارت و کنترل برروی آنها بسیار سخت ترازمحصولات درمانی چون انواع دستگاه ها و داروهای شیمیایی است.

براساس آمارها یک زن در یک کشور صنعتی و مدرن به طور روزانه از۱۳ محصول آرایشی بهداشتی مخصوص نظافت شخصی استفاده می کند و به این ترتیب بیش از ۱۶۰ نوع ماده شیمیایی مختلف را وارد بدن خود می کند.

بسیاری از افراد به اشتباه گمان می کنند که تنها از طریق خوردن یا نوشیدن، مواد شیمیایی و خطرناک وارد بدن می شوند اما کارشناسان هشدار می دهند که بیش از ۶۰ درصد حجم موادی که روی پوست قرار دارند به درون بدن و جریان خون راه پیدا می کنند و می توانند در افراد منجربه عوارض مختلف سلامتی شوند.

پوست می تواند به آسانی مواد مختلفی از جمله لاک ناخن، انواع کرم ها و لوسیون ها را جذب کند و درصورتی که در آنها مواد سمی وجود داشته باشد ، خطر مسمومیت بدن وجود دارد.

براین اساس کارشناسان به افراد توصیه می کنند از مصرف بیش ازاندازه محصولات آرایشی بهداشتی ، بوی‍ژه آن دسته که استانداردهای سلامتی جهانی را ندارند خودداری کنند.

افراد هنگام خرید محصولات آرایشی بهداشتی حتی خمیر دندان، برچسب مواد تشکیل دهنده آنها را بخوانند تا از خرید محصولات بیماری زا اجتناب کنند.

استفاده از مواد طبیعی بهترین شیوه برای حفظ سلامت بدن و جلوگیری از ابتلا به انواع بیماری ها است.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=225603

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر