2

هیچ جایی برای سلامت زندانیان در بیمه سلامت پیش‌بینی نشده است

  • کد خبر : 225750
  • ۱۸ تیر ۱۳۹۶ - ۲۱:۴۱

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان زندان‌های کشور، گفت: خانواده‌های زندانیان اغلب از اقشار آسیب‌پذیر جامعه هستند، بنابراین انجمن حمایت از خانواده زندانیان برای حمایت از آنها حدود ۶۶۶ هزار خانواده را تحت پوشش قرار داده است.

به گزارش خبرنگار گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان، خسرو قهرمانی در جلسه مجمع عمومی انجمن حمایت از زندانیان مرکز با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین برنامه‌های سازمان زندان‌ها کاهش حبس و جمعیت کیفری است که خوشبختانه گام‌های موثری در این زمینه برداشته است، اظهارکرد: در حال حاضر ۳۵ درصد از خانواده‌های تحت‌پوشش انجمن حمایت از زندانیان حاشیه‌نشین و ۵۸ درصد آنها در مناطق محروم زندگی می‌کنند همچنین ۳۶ درصد از خانواده‌های آنها نیز درآمد ماهیانه کمتر از یک میلیون تومان دارند.

وی با اشاره به اینکه خانواده‌های زندانیان اغلب از اقشار آسیب‌پذیر جامعه هستند، بنابراین انجمن حمایت از خانواده زندانیان برای حمایت از آنها حدود ۶۶ هزار خانواده زندانی را تحت پوشش قرار داده است که در مجموع ۱۹۰ هزار نفر تحت پوشش هستند، گفت: دستگاه‌قضایی و سازمان زندان‌ها در جهت حمایت از خانواده زندانیان تلاش می‌کند ولی این امر به تنهایی کافی نیست و باید دیگر دستگاه در کنار آنها قرار گیرند.

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان زندان‌های کشور در ادامه با اشاره به ضرورت توجه به خانواده زندانیان، گفت: یکی از اقدامات مهم انجمن حمایت از زندانیان راه‌اندازی بخش مشاوره و مددکاری است که باید به طور کامل فعال شود .

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان زندان‌ها با بیان اینکه در بیمه سلامت ایرانیان هیچ جایی برای سلامت زندانیان پیش‌بینی نشده است، گفت: در لایحه احکام دائمی برنامه توسعه دو موضوع آموزش‌های فنی‌و‌حرفه‌ای و مهارتی به خانواده زندانیان و بیمه سلامت زندانیان و خانواده‌هایشان قرار گرفت.

وی با بیان اینکه بیش از ۲۰۵ انجمن حمایت از زندانیان در سراسر کشور فعالیت دارند، تصریح‌کرد: توانمندسازی زندانیان و خانواده آنها نقش موثری در کاهش آسیب‌های اجتماعی دارد و ما تلاش می‌کنیم بودجه و اعتبار دولتی را به
انجمن حمایت زندانیان برگردانیم.

قهرمانی با اشاره به اینکه خانواده زندانیان باید در نبود سرپرست خانواده مورد حمایت قرار بگیرند، گفت: : در حال حاضر حدود ۲۱۵ هزار نفر زندانی داریم که باید روز به روز آمار آنها کاهش یابد.

آزادی یک هزار زندانی

وی همچنین در ادامه با بیان اینکه امروز متاسفانه بخشی از ورودی‌های زندان ما افرادی هستند که یکی از والدین آنها تجربه حبس و ورود به زندان را داشته است، تاکید کرد: اجازه ندهیم با اجرای حکم حبس یک فرد، خانواده وی هم نابود شود، بلکه با حمایت و نظارت جدی خانواده زندانی، راه افزایش جرایم و بزهکاری را مسدود کنیم.

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان زندان‌ها تصریح‌کرد: ماه رمضان امسال خیرین ۱۷ میلیارد تومان کمک کردند و نزدیک به یک هزار زندانی که برخی از آنها محکومیت خود را طی کرده‌اند و قدرت تامین رد مال ندارند با همین کمک‌ها آزاد شدند و به جمع خانواده برگشتند.

آزادی ۱۷۶ نفر توسط انجمن حمایت در سال ۹۶

در ادامه مراسم، محمد مهدی خامسی، نماینده دادستان کل کشور با ارائه گزارش عملکرد در خصوص حمایت از زندانیان، اظهارکرد: از جمله اقدامات می‌توان برگزاری جلسات مختلف با متخصصان با هدف ارتقا برنامه‌های حمایت از زندانیان، برگزاری جلسات عمومی، برگزاری جلسات هیات مدیره، ارتباط با خیرین و سازمان‌های کردمی، اصلاح آیین نامه جذب نیروی‌ انسانی، برگزاری برنامه نسیم مهر در سوم خرداد،راه‌اندازی موسسه کاریابی، امضاء قرارداد‌ها با برخی شرکت‌ها و سازمان‌ها جهت کسب درآمد برای انجمن برای ارائه خدمات به خانواده زندانیان نام برد.
وی با بیان اینکه یکی از اقدامات مهم شامل تهیه و چاپ بسته‌های آموزشی پیشگیری از طلاق و اعتیاد است، گفت: توانمندسازی خانواده‌ها با امکانات موجود در دستور کار است که با تلاش در این زمینه اقدامات خود را ادامه خواهیم داد.

نماینده دادستان کل کشور بیان کرد: در سال گذشته ۱۵۲ و امسال در چهارماهه اول ۱۷۶ زندانی توسط انجمن حمایت از خانواده زندانیان مرکز آزاد شدند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=225750

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر