1

حشدالشعبی شجره طیبه و ابومهدی شهید زنده است

  • کد خبر : 225936
  • ۲۰ تیر ۱۳۹۶ - ۰:۳۷

فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران گفت: جهان اسلام پس از خساراتی که از گروه خوارج تحمل کرد پدیده ای به تلخی داعش که آتشی در خانواده اسلام افکند به خود ندیده است و جنایات این گروهک کم نظیر است.

به گزارش خبرنگار گروه حماسه و مقاومت سردار حاج قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی دقایقی قبل در مراسم اربعین سردار نصیری حضور یافت و طی سخنانی اظهار داشت: این مجلس دو شانیت دارد، اول پاسداشت شخصیت شهید و وجه دوم مربوط به آن چیزی است که این شهید در راهش شهید شد.

سردار سلیمانی ادامه داد: شهید نصیری از بدو تاسیس تا تجهیز و جهاد و شهادت در کنار سپاه بدر عراق بود و این یعنی وفاداری، البته این تلاشها را بصورت گمنام انجام می‌داد و از اولیا الهی بود و در جامعه ما مخفی بود.

فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تصریح کرد: اقدامات دیپلماسی خیلی اقدامات خوبی است و از آن استفاده می‌کنیم اما برخی گره‌ها و حل مشکلات فقط با دیپلماسی حل نمی‌شود و اتفاقات دیگری است که از همه رفتارهای دیپلماسی عبور می‌کند و پیوندها ایجاد و یخ‌ها را آب می‌کند و خون شهید نصیری از این موارد است.

وی تاکید کرد: کدام دیپلماسی می‌تواند کار خون شهید نصیری و تقوی و همدانی و صدها شهید دفاع را انجام دهد؟

سردار سلیمانی اظهار داشت: پدیده سیاه و شومی به نام داعش، فکری بسیار خطرناک است که خسارت بزرگی به عالم اسلام زد و جهان اسلام غیر از خسارت های اولیه اش در دوره خوارج حادثه ای به این تلخی که آتش در خانواده اسلام به وجود بیاورد و این حجم خسارت به خود ندیده است.

فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران با بیان اینکه تقدیر این بود شهید تقوی اولین سردار ایرانی در عراق باشد و بعد از او سرداری با همان خصوصیت یعنی سردار نصیری هم به شهادت برسد، یادآور شد: او در دفاع مقدس مثل یک پدر و برادر مهربان در لشکر بدر حمایت می‌کرد؛ همان جوانانی که از دست صدام فرار کردند، این لشکر شجره طیبه ای شد که موفقیت های دیگری برای عراق ارمغان آورد.

وی گفت: بعضی از برادران عراقی ما از روی ادب و محبت و از سر لطف خود را سرباز مقام معظم رهبری معرفی می‌کنند؛کاری که فرزندان ملت ایران در خدمت به مردم عراق کردند، سربازی زیر بیرق فرماندهان عراق آن هم بدون ادعا بود، سردار تقوی فرمانده بود اما برای اینکه فرهنگی را صادر کند یک سرباز جلودار بود، کجای دنیا یک ژنرال تفنگ دست می‌گیرد و جلوی سربازان می‌جنگد؟ این فرصت طلبی نیست. خدمت و وفای صادقانه است؛ مهندس ابومهدی که شهید زنده است با ۴٠ سال مبارزه توانست انبارهای تسلیحاتی ایران را در دست خود بگیرد؛ جمهوری اسلامی مثل امریکا نبود که پول عراق را بگیرد اما وقت ضرورت اسلحه ندهد؛ به محض اینکه نخست وزیر عراق درخواست کرد ایران جنگنده های سوخو ٢۴ عراقی را برایشان فرستاد، وزارت دفاع کشورمان سه‌شیفته کار کرد و برای حشد الشعبی و ارتش عراق سلاح ساخت .ما با افتخار سرباز ابومهدی هستیم و این جبهه را حق می‌دانیم و سربازی در آن افتخار است.

سردار سلیمانی افزود: من می خواهم عوامل پیروزی در موصل را بر شمارم: اولا بدانیم پدیده داعش و پدیده تکفیر به شکل عام در تاریخ جهان در نوع جنایت کم نظیر بوده که فکر نمی‌کنم هیچ یک از رسانه‌ها آن را منتشر کنند چرا که قلب و چشمی تحمل دیدن آن را ندارند؛ اینکه بیش از دوهزار زن را دست به دست بین خود فروختند بدون اینکه حدود شرعی را بدانند، شما یک نمونه طفلی را دیدید که با خنده و تفریح سر بریدند. در دیاله کودکی را از مادر گرفتند روی آتش سرخ کردند و لای پلو گذاشتند و برای مادر فرستادند،این در تاریخ نایاب است، چطور برای ریزگردها جلسه اضطراری می‌گذاریم اما برای این خوارج که از خوارج هم بدترند جلسه نمی‌گذاریم؟

فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران با بیان اینکه امروز حضور در جشن ملت عراق حق همه ملت های جهان است و پیروزی همه بشریت محسوب می‌شود، گفت: ملت عراق و سوریه حق بزرگی سر مردم دنیا دارند. این پیروزی برخاسته از یک مرد در یک خانه محقر است یعنی آیت‌الله سیستانی، این فقیه حکیم و موقعیت شناس در موارد متعددی کشور عراق را نجات داد، در زمان اشغال و موقع نوشتن قانون اساسی، شکل گیری دولت ها، در محبت به کردها، ایشان عبای خود را پدرانه گشود و ملت عراق را در آن جای داد این مرجع نه تنها حامی شیعه بود بلکه حامی تک تک مردم عراق است.

وی تاکید کرد: این حکیم به موقع به پا خاسته، جوانان عراق را به خروش وادار کرد و اثر فتوای ایشان گروه های حشد الشعبی را به وجود آورد، خون جوانان شیعه برای نجات جوانان اهل سنت روی زمین ریخت که ارزشمند است و نشان داد این ملت را کسی نمی تواند از هم تفکیک کند، کار جوانان عراقی در حمایت از مردم خود بی نظیر بود که همه اینها تاثیر فتوای آیت الله سیستانی بود، گروه‌های مختلف حشد الشعبی زیر بیرق مرجعیت جمع شدند.

سردار سلیمانی تصریح کرد: مقام معظم رهبری خواستند جمهوری اسلامی بدون چشمداشت همه امکانات خود را در اختیار نیروهای مسلح عراق قرار دهد؛ حشد یک شجره طیبه بزرگ است و نقشش در پیروزهای عراق بی بدیل است، حشد یک امر واجب و ضروری برای ملت عراق بود که برای همیشه نگاه های توطئه امیز را در عراق خنثی کرد‌، درواقع حشد یک ارتش قدرتمند بزرگ و عامل دیگر پیروزی ارتش و دیگر نیروهای مسلح عراق است.

وی ادامه داد: فرماندهان لشکرهای زیادی در عراق در جلوی صفوف رزمندگان خود به شهادت رسیدند از این رو آنها یک ارتش قدرتمند و لایق هستند، عامل چهارم دولت و پارلمان عراق است؛ نمی‌توان تاثیر شخصیت ها را نادیده گرفت مثل دکتر عبادی یا شیخ عامری که شهید زنده است.

سردار سلیمانی با بیان اینکه حزب الله لبنان نیز تجربیات خود را به حشد الشعبی آموخت و جا دارد من دست سید بزرگوار حسن نصرالله را ببوسم، افزود: ملت ایران با اهدا بهترین فرزندان و سرداران خود با پشتیبانی های به موقع توانست سهمی در این پیروزی داشته باشد و از این بابت سربلند است و سند آن شهید تقوی و نصیری و صدها شهید دیگر در سوریه و عراق هستند. نویسندگان و هنرمندان کشور ما به جای پرداختن به چیزهای کوچک و ترویج مسائلی که جامعه را به ناکجا آباد سوق می‌دهد به این صحنه بیایند. امروز جان ناقابل ما برای انقلاب و شهدای این ملت ناقابل است؛ باید از خدا بخواهیم عاقبت بخیر و شهید این راه شویم و صداقت خود را اثبات کنیم.

فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران با بیان اینکه پارلمان عراق چه در تاسیس حشد الشعبی چه حمایت از دولت و حضور نماینده ها در میدان نقش داشت، تصریح کرد: امروز همه ملت عراق با هم متحد شدند و فهمیدند خودشان باید امورشان را در دست بگیرند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=225936

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر