1

رییس انجمن علمی حسابداری ایران مطرح کرد :نیازمند تشکیل سازمان ” ارتباط دانشگاه با صنعت” هستیم

  • کد خبر : 226074
  • ۲۰ تیر ۱۳۹۶ - ۱۹:۵۴

رییس انجمن علمی حسابداری ایران گفت: تولید فکر کاربردی یعنی تولید تکنولوژی و این یعنی تولید ملی یعنی اشتغال که متاسفانه هم اکنون بزرگترین و درد آورترین مشکل کشور مان شده است.

انجمن های علمی توان بازیابی حلقه مفقوده میان صنعت و دانشگاه را دارند

رییس انجمن علمی حسابداری ایران گفت: تولید فکر کاربردی یعنی تولید تکنولوژی و این یعنی تولید ملی یعنی اشتغال که متاسفانه هم اکنون بزرگترین و درد آورترین مشکل کشور مان شده است.
به گزارش خبرنگار مناقصه مزایده ناصر پرتوی طی سخنان خود در همایش بررسی رویکرد دولت دوازدهم در مشارکت نخبگان جهت تصمیم‌سازی‌ها و مدیریت کشور در تصریح کرد: هر زمان به صورت واقعی به این نتیجه رسدیم که توان و اجماع تفکرات علمی و تخصصی انجمن های علمی کشور می توانند بخشی از مشکلات کشور را حل کند یعنی اولین گام لازم را برداشته ایم مگر آنکه باور نداشته باشیم که خرد جمعی و البته هماهنگ غالباً برتر از خرد فردی کارایی دارد ولی تا کنون یا اینگونه نبوده و یا اندک و ناچیز و کم اثر بوده است.
یکی از دو نماینده کمیسیون تخصصی گروه علوم انسانی در انجمن های علمی کل کشور با اشاره ریشه یابی مشکلات صنعت اظهار داشت: متاسفانه ۳ کلمه قدیمی و تکراری را حدود ۸۰-۷۰ سال که به صورت کرار گفته و شنیده می شود و آن ارتباط دانشگاه با صنعت است. در حالیکه هرگز این ارتباط عمیق نبوده و نیست و متاسفانه نخواهد شد.
پرتوی افزود: نکته قابل تامل این است که بررسی کنیم ، حلقه ارتباط میان صنعت و دانشگاه چگونه مفقود شده است؟ در این میان انجمن های علمی ، کانال علم، دانش با بازار کار هستند. از سویی دیگر در صنعت و بازار کار نیز دانش تولید میشود که به دانشگاه ها و محافل آکادمیک راه نمیابد لذا آیا واقعا نیازی به دفتر، سازمان، واحد، بنگاه، ارگانی تحت نام این ۳ کلمه معروف ” ارتباط دانشگاه با صنعت” در کشور احساس نمی شود؟ لذا ارتباط علم، دانش، بینش و بالاخره مهارت باید با دانش بازار کار ایجاد هم افزایی کنند و این حلقه مفقوده را تنها انجمن ها چنانچه از آنان رسماً خواسته شود می توانند یافته و به سرانجام برسانند.
ناصر پرتویی در ادامه با ریشه یابی مشکلات انجمن های علمی کشور خاطر نشان ساخت: در حال حاضر بیش از ۱۰۰ کمیته یا کار گروه در وزرات علوم، به عنوان تنها متولی آموزش عالی کشور وجود داشته و مشغول فعالیت است در حالی که باید انجمن های علمی باید تشکیل دهنده این کمیته ها باشند نه افراد دیگر و نه افرادی از انجمن ها از سویی هر کدام از انجمن های علمی در بخش هایی از دولت، مجلس و یا قوه قضاییه همکاری و یا نفوذ دارند ولی متاسفانه همه این ها پراکنده و غیر جامع است و در این میان آنها نیازمند حمایت معنوی وزارت خانه “علوم ،تحقیقات و فناوری ” برای ادامه کار آمد فعالیت انجمن ها هستند.
رییس انجمن علمی حسابداری ایران در ادامه با اشاره به نقش وزارت علوم ، اذعان داشت: در مصوبه ۲۶۲ شورای عالی انقلاب فرهنگی مبنی بر تاسیس انجمن ها، وزارت علوم بیشتر نقش نظارتی و سیاستگذاری انجمن ها را بر عهده دارد ولی فقط وزارت علوم می تواند حلقه ای از تفکر، علم، دانش و عمل را در ارتباط با دانشگاه و بازار کار توسط انجمن ها ایجاد کند.
پرتوی با اشاره به تحمیل مشکلات مالیاتی به انجمن های علمی تصریح کرد: دقیقاً ۹ روز پیش یک مسئول بلند پایه سازمان امور مالیاتی در جمع حداقل ۱۵۰ انجمن اظهار داشت که فعالیت های آموزشی انجمن مشمول مالیات بر ارزش افزوده میشود و این خطر عدم حمایت وزارت علوم از انجمن های علمی در اینگونه موارد وجود دارد و برای آنان مشکل ساز شده و کارایی آنها را برای رسیدن به اهداف مهم کشور کاهش می دهد.

خبرنگارافق نیوز: سمیه نباتی

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=226074

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر