1

تعداد مهندسان ساختمان ایران از مرز ۴۰۰ هزار نفر گذشت/شرایط کنونی شایسته مهندسان کشورمان نیست

  • کد خبر : 226175
  • ۲۱ تیر ۱۳۹۶ - ۲۱:۱۰

وزیر راه و شهرسازی گفت: امسال تعداد مهندسان ساختمان ایران از مرز ۴۰۰ هزار نفر گذشته است و با توجه به اهمیت کار مهندسین باید اجرای قانون نظام مهندسی در دستور کار همه بخش‌های عمرانی کشور باشد.

آخوندی

 افق نیوز/ عباس آخوندی بعد از ظهر امروز در بیستمین اجلاس هیئت عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان که در هتل آنا ارومیه برگزار شد اظهار کرد: بخش ساختمان ۳۰ تا ۴۰ درصد سرمایه ملی را تشکیل می‌دهد و این در حالیست که در دو سه دهه اخیر در تعداد مهندسان رشد ۴۰ برابری داریم و به تعداد ۴۰۰ هزار نفر رسیده است.

وی افزود: نحوه اجرا و کنترل ساختمان در امر مهندسی بسیار مهم است گرچه انحراف نحوه ارجاع کار از ابتدا وجود دارد و با قانون ناسازگاری دارد و نقطه اصلی انحراف از قانون است که در آیین‌نامه باید به این موضوع توجه می‌شد که کارهای نظام مهندسی به یک رقابت کوپنی تبدیل شد.

وزیر راه و شهرسازی گفت: قانون نظام مهندسی می‌گوید که کار مهندسی باید ‌زیر نظر فرد مهندس اجرا شود و این موضوع بدین معنی نیست که جانشین مردم هستند و امروز زمانی است در مورد توزیع کوپنی باید بازبینی کرد و مشکلات آتی را از پیش رو برداشت.

آخوندی بیان کرد: نظام مهندسی کاری با کیفیت بهتر، عمر مفید بالا و ارزش افزوده بیشتر می‌تواند انجام دهد که در این صورت مردم به افراد غیرحرفه‌ای مراجعه نمی‌کنند و اگر این اطمینان ایجاد شود مردم در آینده ارزش افزوده بیشتر می‌توانند داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: در آئین نامه اجرا و نظارت بر ساختمان مبنا بر این است که طرف قرارداد باید کارفرما باشد و می‌تواند شخص حقیقی یا حقوقی نیز باشد.

آخوندی با تحلیل وضعیت عمومی نظام مهندسی کشور افزود: امیدواریم بتوانیم به نتیجه خوبی در این زمینه برسیم چراکه شرایط کنونی شایسته مهندسان کشورمان نیست چون عده‌ای دانش مهندسی و ساختمان‌های مهندسی را زیر سئوال می‌برند و اگر این سوء تفاهم‌ها هموار نشود با مشکلات بسیاری روبه‌رو می‌شویم.

وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: از مهندسان درخواست داریم قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان را به خوبی اجرا کنند و در این میان اخلاق مهندسی باید در هر اقدامی رعایت شود تا پیامدهای خوبی برای مردم و جامعه داشته باشد.

وی گفت: اگر ساختمان‌های ساخته شده توسط مهندسان در دراز مدت و کوتاه مدت با حقوق جامعه مغایرت داشته باشد مشکلاتی را پیش می‌آورد که در مغایرت با قوانین مهندسی قرار دارد.

وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: در نظام‌نامه اخلاق مهندسی دو موضوع کلی مدنظر است که یکی از افتخارات جامعه مهندسی است و مهندس متعهد می‌شود که خلاف جامعه و محیط زیست اقدامی را انجام ندهد و در نظام مهندسی به سوی نظام نامه اخلاقی می‌رویم که در سکوی پیشرفت ما را قرار می‌دهد.

آخوندی یادآور شد: نظام دوگانه در قانون به خوبی پیش بینی شده است و در عمل به این موضوع کمتر توجه شده است باید به جای توزیع کوپن به سمت حرکت به سمت شرکت‌های مهندسی برای ارائه خدمات می‌کردیم بهتر از پیش می‌توانستیم نتیجه بگیریم.

تسنیم

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=226175

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر