2

معاون وزیر ورزش:شهدای ورزشکار مرام پهلوانی را در میدان جنگ به همگان نشان دادند

  • کد خبر : 226663
  • ۲۶ تیر ۱۳۹۶ - ۰:۱۸

معاون فرهنگی وزیر ورزش و جوانان گفت: شهدا به ویژه شهدای ورزشکار مرام پهلوانی و مردانگی را در میدان سخت و دشوار جنگ ۸ ساله و دفاع از حرم به همگان نشان دادند.

به گزارش یکشنبه شب ایرنا، ‘عبدالحمید احمدی’ عصر یکشنبه در مراسم بزرگداشت فرهنگ پهلوانی و ورزش های زورخانه ای در شهرری افزود: شهدای ورزشکار به معنی واقعی کلمه ایثار، از خود گذشتگی، شجاعت و اخلاص را در کمال گمنامی به همه نشان و الگوی مناسب برای نسل جوان جامعه شدند.
معاون وزیر ورزش به ۵ هزار شهید ورزشکار دوران دفاع مقدس اشاره کرد و توضیح داد: تقدیم ۱۰۰ شهید مدافع حرم در سال های اخیر نشان از این دارد که جوانان ورزشکار ایران اسلامی از شهدای دفاع مقدس الگو می گیرند و فرهنگ پهلوانی، ایثار و شهادت هنوز در کشور زنده و بالنده است.
احمدی ادامه داد: کار بزرگ شهدا و به ویژه شهدای ورزشکار سبب شد تا جوانان کشور برای مرام پهلوانی و مردانگی علاوه بر الگوهای اساطیری و تاریخی الگوهای جدیدی در تاریخ معاصر داشته باشند.
وی با یادآوری اینکه رهبر معظم انقلاب در تمامی پیام هایشان به جامعه ورزشکاران کشور به موضوع حفظ ارزش های اخلاقی و اسلامی تاکید داشته اند؛ افزود: جامعه ورزشکاران کشور باید ابتدا ارزش های اخلاقی و اسلامی را در خود نهادینه و سپس با عملکردشان به ترویج آن بپردازند.
احمدی با یادآوری اینکه ورزش پهلوانی نیازمند فضای رقابت سالم و به دور از هر گونه تقلب و تبانی است؛ ادامه داد: ورزشکارانی که به منش پهلوانی و مردانگی اعتقاد دارند هرگز به هر قیمتی به دنبال پیروزی و قهرمانی نیستند چرا که قهرمانی در مرام پهلوان معنا و مفهوم دیگری دارد.
مراسم بزرگداشت روز فرهنگ پهلوانی و ورزش های زورخانه ای با حضور معاون فرهنگی وزارت ورزش و جوانان، جوهری رئیس فدراسیون ورزش های پهلوانی و زورخانه ای، سرهنگ بوربور جانشین فرمانده سپاه سیدالشهدا(ع) و جمعی از مسئولان ادارات ورزش و جوانان استان تهران، خانواده شهدا و بسیجیان استان تهران در شهرستان ری برگزار شد.
در این مراسم از برخی از خانواده های شهدا و ورزشکاران بسیجی با اهدا لوح قدردانی شد.
۱۷ شوال سالروز جنگ خندق و پیروزی مولای متقیان علی (ع) برابر عمرو بن عبدود است که حضرت علی (ع) در این مبارزه پهلوانی، اخلاق مداری و اخلاص والای خود را به نمایش گذاشت و به همین دلیل این روز در تقویم کشورمان با نام روز فرهنگ پهلوانی
نامگذاری شده که برنامه های متنوعی در طول یک هفته از ۱۵ تا ۲۱ تیر ماه برگزار می شود.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=226663

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر