2

تلاش ربع پلوی برای رهبری و حمایت از اپوزوسیون

  • کد خبر : 22687
  • ۲۶ آذر ۱۳۹۰ - ۹:۱۳

من، رضا پهلوی، به عنوان یک دموکرات و مدافع حقوق بشر، دغدغه و مشکلات امروز ایران را نوع نظام آینده نمی دانم

این بیانیه نویسی های ربع پهلوی در حمایت از برگزاری مراسم ۱۶ آذر،حمایت از منافقین در کمپ اشرف و …در حالی صورت می گیرد که حکومت منحوس پهلوی و شخص پدر رضا پهلوی در سرکوب مخالفان و کشتار مخالفان خود به دست ساواک روی هیتلر و پینوشه و صدام را نیز سفید کرده بودند.بهتر است ربع پهلوی قبل از نوشتن بیانیه های خود تنها چند صفحه کتاب تاریخ پهلوی ها را رقم بزند و چهره منحوس پدر و و پدربزرگ خود رضاخان میرپنج را در ذهنش تجسم کند!

ربع پهلوی پس از بیش از سه دهه حضور در غرب که بیشتر آن به کش مکش بر سر اموال پدرش صرف شده است ،به یادش افتاده است باید قلم بردارد و نقش فردی عاقل و دوراندیش را ایفا کند!نقشی که نه تنها به وی نمی آید،بلکه اساسا تصور آن برای همه مخالفان نظام مضحکانه است .فرزند شاه مخلوع، در مطلبی که اخیرا منتشر کرده، تلویحا آرزوی برقراری دوباره نظام پادشاهی در ایران را غیرممکن دانسته و از آن دست کشیده است. ربع پهلوی که رویاپردازی های او تمامی ندارد در این خصوص می گوید:

“من، رضا پهلوی، به عنوان یک دموکرات و مدافع حقوق بشر، دغدغه و مشکلات امروز ایران را نوع نظام آینده نمی دانم.

امروز ارجحیت من، همراهی با آزادیخواهان برای رسیدن به دموکراسی سکولار در ایران فردا است! علی رغم تمایلم به نظام پادشاهی پارلمانی، خود را به هموطنان خواهان نظام جمهوری پارلمانی سکولار کاملا نزدیک می دانم!”

ربع پهلوی اول باید مشخص کندکه منظور او از واژه هموطن چیست؟!آیا منظور او همان هموطنانی هستند که در جریان انقلاب شکوهمند اسلامی توسط پدر وی و عمالش به خاک و خون کشیده شدند؟آیا منظور ربع پهلوی همان هموطنانی است که به دلیل پایبندی به دین مبین اسلام و اسلام سیاسی طی دهه های اخیر مورد انواع هجمه های سیاسی،نظامی و اقتصادی اربابان وی قرار گرفته اند؟

نکته جالب توجه اینکه ربع پهلوی که این روزها سعی در پررنگ نشان دادن خود در نزد رسانه های غربی دارد حتی در بین اپوزیسیون بر هم ریخته و شکست خورده خارج از کشور نیز جایگاهی ندارد .چندی پیش به دنبال حضور فرزند شاه مخلوع در پاریس و دور شدن وی از آمریکا برخی از گروه های اپوزیسیون شروع به حمله شدید به وی نموده و ربع پهلوی را متهم به عدم بلوغ سیاسی و هرز پریدن در گروه های مختلف مخالف جمهوری اسلامی نموده و به وی القابی نظیر «نان به نرخ روز خور» و حتی «تدارکاتچی» نسبت دادند.

یک سایت ضد انقلابی که ظاهرا اعضایش جایی در اردوگاه ربع پهلوی و کنگره من در آوردی جدید وی نیافته است در این باره می نویسد: بهتر است که رضا (ربع )پهلوی از افسانه سازی و نهادن نام ها و تراشیدن تشکل ها و راه اندازی کاریکاتورهای بی جان و بی محتوا، دست بردارد.

در ادامه این گزارش سایت مذکور می نویسد: پرسش اساسی این است که راز حضور شخص رضا پهلوی در تشکل های مختلف چیست؟ توضیح ایشان از نشست های موسوم به لندن و پاریس در سال های پیش و حضور آشکار و پنهان ایشان در این جلسات چیست؟ سایتی دیگر نزدیک به جریان ملی گراها نیز
می نویسد واقعیت این است که برای ما، مناسبات رضا پهلوی با مشاوران و حلقه های نزدیک ایشان کاملاغیرشفاف و نادقیق می باشد وی تا کنون قادر به انجام هیچ کاری نبوده است.

مدت هاست که توانایی و ظرفیت های این آقا در روابط وی با محافل مخالف نام ناروشن است!

نکته قابل توجه اینکه ارگان رسمی سازمان سیا در مطلبی با تعریف و تمجیداتی، مدعی شد آزادیخواهان ایرانی باید به پهلوی اعتماد کنند. گویانیوز در این یادداشت با عنوان «رضا پهلوی گزینه مناسب پرچمداری و تشکیل کنگره ملی است»، نوشته است که «آقای رضا پهلوی بازمانده یک نسل، یک هویت و نظامی است که هر چه نداشته باشد وجهه ملی در آن بارز بوده، سرسپردگی به میهن در آن ارجح و ارج گذاشته می شده است، او ایرانی است و در دورانی در ایران پرورش یافته که وطن پرستی به عنوان یک ویژگی ممتاز مطرح و به‌وضوح در تصمیم گیری های سیاسی، کانون اثر بوده است.»!! این مهملات و گنده گویی ها در حالی است که جدایی بحرین از پیکر ایران تنها یک نمونه از مصادیق بارز وطن پرستی این خاندان منحوس و وابسته می باشد.

نویسنده در سراسر این مطلب مشمئزکننده به تعاریفی از نوه رضا قلدر دست زده که بعید است خود وی نیز به آنها اعتقادی داشته باشد و از همه ایرانیان خواسته است راه را باز کنند و ربع پهلوی را در جلوی صف میهن پرستی قرار دهند! واقعیت امر این است که ربع پهلوی مانند پدر خود فردی شکست خورده است .

در چنین شرایطی بهتر است ربع پهلوی کمی از خاطرات چندین دهه اخیر خود در ایالات متحده آمریکا و نحوه اعوا بر سر اموال شاه مخلوع و همچنین اختلافات میان فرح و اشرف پ هلوی و حتی مادربزرگش تاج الملوک (که هم اکنون دیگر زنده نیست)بنویسد تا شاید لااقل کمی کتابهای خاطراتش ایرانیان را سرگرم کند !

مگر کشتار مردم بی‌گناه به دست شاه مخلوع در دوران منحوس پهلوی مسئله تازه ای بوده است ؟مگر وجود ساواک و گروههای مخوفی که وظیفه آنها از بین بردن مخالفان شاه بوده است از صفحه تاریخ پاک شده است ؟اینها سئوالاتی هستند که ربع پهلوی قادر به پاسخگویی آنها نیست و البته کسی نیز از وی انتظار پاسخگویی به آنها ندارد!ملت ایران مدتهاست تکلیف خود را با ضد انقلاب و بقایای شاه خائن مشخص کرده است.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=22687

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر