2

ترامپ: اکثر زمان دیدار با پوتین به «بذله‌گویی» گذشت/به روس‌ها برای رسیدن به اطلاعات درباره کلینتون نیازی نداشتیم

  • کد خبر : 226942
  • ۲۹ تیر ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۱

رئیس‌جمهور آمریکا تصریح کرد که هیچ اطلاعی از دیدار پسر ارشد خود با وکیل روس ندارد و گفت که برای رسیدن به اطلاعات مخرب درباره «هیلاری کلینتون» نیازی به روس‌ها نداشتند.

 

خبرگزاری فارس: ترامپ: اکثر زمان دیدار با پوتین به «بذله‌گویی» گذشت/به روس‌ها برای رسیدن به اطلاعات درباره کلینتون نیازی نداشتیم

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «جف سشنز»، وزیر دادگستری آمریکا که به تماس‌های پنهانی با سفیر روسیه در واشنگتن متهم شده بود، چند ماه پیش در یک کنفرانس خبری اعلام کرد که خودش را از هرگونه تحقیقات درباره فعالیت‌های ستاد انتخاباتی «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا و اتهام تماس‌های آن ستاد با روسیه کنار کشیده اس

*انتقاد ترامپ از وزیر دادگستری آمریکا

«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا روز چهارشنبه (دیروز) در مصاحبه با روزنامه آمریکایی «نیویورک‌تایمز» گفت که اگر می‌دانست که سشنز قرار است خود را از نظارت بر تحقیقات روسیه کنار بکشد، به هیچ عنوان چنین مسئولیتی را به وی نمی‌داد و گفت که این تصمیم وزیر دادگستری آمریکا بسیار غیرمنصفانه بوده است.

ترامپ پیشتر گفته بود که این تصمیم سشنز در نهایت به انتصاب یک مشاور ویژه برای ادامه تحقیقات درباره نقش روسیه در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا منتهی شد که این اتفاق نباید رخ می‌داد.

وی گفته بود: «سشنز نباید هرگز خود را کنار می‌کشید و اگر قصد داشت خود را از این قضیه کنار بکشد، می‌بایست قبل از اینکه این مسئولیت را برعهده بگیرد، به من اطلاع می‌داد و من یک شخص دیگر را برای این کار انتخاب می‌کردم».

ترامپ در این مصاحبه همچنین «جیمز کومی» مدیر سابق «اف بی آی» را که در ماه مه وی را اخراج کرده بود، مورد انتقاد قرار داد و گفت که وی برای حفظ جایگاه خود،  از اسناد شرم‌آوری استفاده کرد.

ترامپ همچنین از مدیر کنونی اف بی آی و معاون دادستان کل آمریکا که مدیر کنونی اف بی آی را پیشنهاد داد، انتقاد کرد.

رئیس‌جمهور آمریکا درباره «رابرت مولر» مشاور ویژه‌ای که هدایت تحقیقات درباره مداخله احتمالی روسیه در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۱۶ را برعهده دارد، نیز اظهار نظر کرد.

وی در پاسخ به این سؤال که اگر تحقیقات مولر از روسیه فراتر رود و منابع مالی خانواده ترامپ را فراتر از هرگونه رابطه با روسیه مورد بررسی قرار دهد، در واقع از خط قرمز عبور کرده یا خیر، گفت: «من می‌گویم بله عبور کرده است. فکر می‌کنم این تخلف است. نگاه کنید، تحقیقات درباره روسیه است».

ترامپ گفت که ظاهراً تا جایی که می‌داند شخص خودش تحت تحقیقات قرار ندارد و البته این در حالی است که مولر در حال بررسی این مسئله است که آیا ترامپ با اخراج کومی، در روند اجرای عدالت مانع تراشی کرده یا خیر.

ترامپ در اینباره گفت: «فکر نمی‌کنم تحت تحقیقات باشیم. درباره من تحقیقاتی صورت نمی‌گیرد. برای چه باید تحت تحقیق باشم؟ من هیچ کار اشتباهی مرتکب نشدم».

رئیس‌جمهور آمریکا در بخشی از مصاحبه خود به برخی اطلاعات فاش شده از دیدارش با «ولادیمیر پوتین» در شهر هامبورگ آلمان گفت که به مدت ۱۵ دقیقه با رئیس‌جمهور روسیه گفت‌وگو داشته است که اکثر آن به شوخی و بذله‌گویی گذشته است.

با اینحال ترامپ همچنین تأکید کرد که آنها درباره فرزندخواندگی نیز گفت‌وگو کردند.

پوتین در سال ۲۰۱۲ بعد از آنکه آمریکا کشور روسیه را به نقض حقوق بشر متهم کرد، برعهده گرفتن سرپرستی کودکان روس توسط اتباع آمریکا را ممنوع کرد.

طبق این گزارش، برکناری کومی از ریاست اف بی آی، به یک موضوع اصلی برای منتقدانی تبدیل شده بود که می‌گویند این اقدام ترامپ در واقع تلاش برای مانع‌تراشی در مسیر تحقیقات در خصوص مداخله احتمالی روسیه در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا و تبانی احتمالی تیم ترامپ با روسیه بوده است.

 رئیس‌جمهور آمریکا درباره گزارشات اخیر در خصوص دیدار پسر ارشدش با یک وکیل روس برای دریافت اطلاعاتی درباره «هیلاری کلینتون» نامزد دموکرات‌ها در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا، گفت که اطلاعی درباره دیدار پسرش ندارد و تصریح کرد که به روس‌ها برای ارائه اطلاعات مخرب درباره کلینتون نیازی نداشتند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=226942

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر